Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan det vara den absolut svagaste refrÀngen som har skrivits i vÀrldshistorien som vi har att göra med hÀr? Det lÄter som ett gÀng sjundeklassare som har skrivit en egen lÄt som de vill framföra pÄ skolavslutningen, och förÀldrarna klappar med (pÄ ettan och trean) mest för att vara artiga. SÄngerskan och hon med glasögonen Àr rÀtt söta, men det Àr ju ungefÀr enda behÄllningen.

Finns en direkt pinsamt dÄlig live-version ocksÄ... "nÀ vadÄ stÀmma, vi Àr indie DUH!"

Jag hatar att jag kĂ€nner mej manad att stĂ€lla frĂ„gan, men... Ă€r det för att dom Ă€r unga tjejer? 🙂 Eller Ă€r indiescenen sĂ„ svĂ€ltfödd?

Annons
Postat

Jag tycker hon har en bra röst och utstrÄlning.

LÄten Àr vÀl hyfsad, ungefÀr samma klass som Sahara Hotnights har börjat köra...

Indiescenen finns ju inte lĂ€ngre enl. Emmabodafestivalens arrangörer 😆 (dĂ€r jag för övrigt spelade -97 sĂ„ jag mĂ„ste vara indie 😉 )

Postat

Tycker den Àr helt ok... om man bortser frÄn synthen och ett jobbigt ackord i refrÀngen. Liveversionen lÀt ju inte sÄ upphetsande, men jag tror sÄngerskan fÄr en lysande solokarriÀr. Typ en ny Jennifer Brown, var nu hon tog vÀgen.

Postat

Ööh. Hur kan man ens jĂ€mföra detta och Sahara Hotnights? SH Ă€r riktigt rutinerade lĂ„tskrivare vilket HÖRS, Those dancing days har förmodligen aldrig skrivit en lĂ„t förut vilket ocksĂ„ HÖRS. Och om vi blandar in sĂ„nt som arrangemang sĂ„ blir skillnaden pinsamt tydlig.

Liksom Àrligt! RefrÀngen i "Hitten" (sjÀlvironisk titel?) Àr ju sÄ misslyckad att man inte vet var man ska gÄ och gömma sig!

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Ööh. Hur kan man ens jĂ€mföra detta och Sahara Hotnights?

Kanske för att bÄda grupperna Àr rejÀlt taffliga, Those dancing days Àr dock charmigare...

Postat

SkÀrp dig mannen.. Jag var med mixade SH pÄ PA dÄ dom var unga och och lirade pÄ kommunala musikskolans prylar.. Det hÀr lÄter helt ok och med tanke pÄ Äldern sÄ kommer dom att vara heta om typ 3 Är eller sÄ..

Enda som lÀt illa för mig var den ostÀmdna elguran i liveframtrÀdandet.. Men det fixade sÄngerskan med sin rödblonda krulliga karisma :rolleyes:

Ööh. Hur kan man ens jĂ€mföra detta och Sahara Hotnights? SH Ă€r riktigt rutinerade lĂ„tskrivare vilket HÖRS, Those dancing days har förmodligen aldrig skrivit en lĂ„t förut vilket ocksĂ„ HÖRS. Och om vi blandar in sĂ„nt som arrangemang sĂ„ blir skillnaden pinsamt tydlig.

Liksom Àrligt! RefrÀngen i "Hitten" (sjÀlvironisk titel?) Àr ju sÄ misslyckad att man inte vet var man ska gÄ och gömma sig!

Postat

AlltsÄ en gÄng för typ mÄnga Är sen nÀr jag joinade det hÀr forumet hade jag tÀnkt mig att möta lite folk som var öppna nÀr det gÀller musik, men det Àr nog tvÀrt om har jag mÀrkt.

RefrÀngen Àr inte misslyckad, den Àr lyckad som fan, den spelas ju i radio hela tiden. klart att en stor del i hypen har att göra med deras Älder och stil and shit, men sÄ Àr det ju med alla artister och band Ànda sen elvis med sina kompisar uppfann musiken lÄngt innan jag var född.

Postat

jag tycker att det Ă€r hen helt okej lĂ„t, videon Ă€r helt okej. Men jag fattar inte vad som Ă€r grejen? 😛 LiveframtrĂ€dadandet Ă€r inte sĂ„ bra :rolleyes: KĂ€nns som nĂ„got man ser pĂ„ en delfinal pĂ„ Musik Direkt nĂ„gonstans. Inget man ser eller hör pĂ„ varken tv eller radio 😛

Postat

HÄller helt med hÀr :rolleyes:

Postat

AlltsÄ en gÄng för typ mÄnga Är sen nÀr jag joinade det hÀr forumet hade jag tÀnkt mig att möta lite folk som var öppna nÀr det gÀller musik, men det Àr nog tvÀrt om har jag mÀrkt.

RefrÀngen Àr inte misslyckad, den Àr lyckad som fan, den spelas ju i radio hela tiden. klart att en stor del i hypen har att göra med deras Älder och stil and shit, men sÄ Àr det ju med alla artister och band Ànda sen elvis med sina kompisar uppfann musiken lÄngt innan jag var född.

Nu vet jag inte riktigt vad du menar, Ă€r öppen lika med att man inte fĂ„r tycka illa om nĂ„got? 😛 Jag Ă€r öppen och kan digga allt frĂ„n Britney Spears till Aphex Twin till Wannadies till Timbaland till Justice till Nic and the Family och gud vet vad, för att jag tycker det Ă€r bra - "Hitten" tycker jag inte Ă€r bra.

Ja, lÄten spelas i radio Àr poppis och om du lÀste mitt första inlÀgg sÄ var det just det jag undrade över, vad ser folk i detta? "RefrÀngen Àr inte misslyckad, den Àr lyckad" - min frÄga Àr ju just hur det kommer sig. Jag hör bara en trÄkig demolÄt. :rolleyes:

Postat

alltsÄ, den enda som har "stil" skulle vara sÄngerskan. Alla andra ser antingen livrÀdda ut eller sÄ ser dom ut som att dom har skittrÄkigt. Jag ser iallafall inte nÄgot kul med den "stilen" alls :rolleyes:

Postat (redigerat)

Tja ... jag var orolig att det skulle lÄta som de dÀr fjantarna som sjöng om att ingen minns var jag har köpt min tröja, men det hÀr lÀt vÀl ÀndÄ ganska hyfsat tycker jag. Jag har hört bÄde bÀttre och sÀmre, men jag tycker verkligen inte att de Àr dÄliga. Men Sahara Hotnights Àr onekligen bÀttre.

Redigerat av AndyPandy
Postat

Det hÀr Àr riktigt dÄligt.

Man kan ju undra hur lÄngt ett "kill" band hade kommit med en sÄn dÄlig lÄt och ett sÄnt dÄligt framförande.

Postat (redigerat)

Kommer ni ihÄg tv-serien "blossom" frÄn 90-talet?

Jag tror minsann hon Àr tillbaks och fyller i med gitarr i detta bandet.

Redigerat av Fidden
Postat

Min smak: taffligt framfört, lÄter amatörmÀssigt men det Àr kanske idéen med det hela. Men hon som sjunger ligger ju en bit över de andra tycker jag nog. För övrigt Àr det hÀr inte alls sÄnt som jag lyssnar pÄ sÄ jag skall hÄlla kÀft.

Postat

Bra sÄng!

Roligast var ju text-scrollen i början av framtrÀdandet pÄ Studio Virtanen:

...deras hammond- och northern soul-mÀttade myspace-pop...

😕

Postat

Jag tycker lĂ„ten Ă€r klĂ€mmig! Vill nĂ„n hjĂ€lpa mig att ta ut ackorden, jag har inte sĂ„ bra gehör .. 😛

Versen gÄr vÀl nÄt i stil med: C, C1, C, C2, Am, Am1, Am, Am2 (jag vet inte vad ackorden heter. Se nedan)

Och refrÀngen: G, F, Am? Beware! Jag kan tÀnka mig att mitt tafatta försök stjÀlper mer Àn hjÀlper.

"C1"

E-0

B-3

G-0

D-2

A-3

E-x

"C2"

E-3

B-1

G-0

D-2

A-3

E-x

"Am1"

E-0

B-3

G-2

D-2

A-0

E-x

"Am2"

E-3

B-1

G-2

D-2

A-0

E-x

Postat

Svajig trummis.

Annars pÄminner trumliret lite om en ung Clem Burke tycker jag.

Bra sÄng men det lÄter som hon hittar pÄ texten efter hand.

Har glömt lÄten efter en minut.

Postat (redigerat)

Hoppsan. KÀnner mig tvungen att gÄ till lite försvar hÀr. FramtrÀdandet du har lÀnkat till (Studio Virtanen) Àr deras första TV-framtrÀdande nÄngonsin, tror alla skulle vara ganska nervösa och visst Àr det lite svajigt, men mot slutet artar det sig, sen sÀnker ju ljudet upplevelsen.

Ni som bara sÀtt Virtanen borde ta och kolla in lite andra tv framtrÀdanden, det har ju lite bÀttre rutin nu, Bingo Royal, Tv4 nyhetsmorgon mm. eller varför inte en vÀnda förbi nÄn klubb om de spelar i er stad, dÄ Àr de i sin rÀtta miljö.

Shit sÀger jag bara om deras spelning i Göteborg pÄ Way out west, Peace & Love i borlÀnge var ocksÄ en riktig rysare!!

FörstÄr inte riktigt vad ni inte gillar med lÄten, Hitten, den Àr ju galet bra och det finns inget som fattas i den, smaken Àr ju dock som baken...

MTV gillar den och Àven musikredaktionen pÄ P3 och framför allt folk i allmÀnhet!

Om det betyder nÄt Àr vÀl upp till var och en att bedömma, men de har nÄgot som mÄnga andra band saknar!

Det jag tycker Àr sÄ fantastiskt bra med Those Dancing Days Àr att de har ett unikt svÀng, lÄtarna Àr grymma och Linneas soulsÄng tillsammans med popen Àr en intressant blandning.

LÄter verkligen inte som vilket "demoband" som helst.

Lite lÀnkar för den som Àr nyfiken pÄ att bilda sig en egen rÀttvis uppfattning:

www.myspace.com/thosedancingdays Kolla in 1000 words, riktigt grym lÄt!!

http://tv4.se/nyhetsmorgon/ (sök pÄ those dancing days)

http://www.runtrunt.se/lasocksa.php?id=404 (recension)

Youtube.com o sen söka pÄ those dancing days Àr ocksÄ ett hett tips!

Lika bra att tillÀgga att jag inte Àr helt opartisk, men vilken roll gör detsamma.

Redigerat av Baltazar
Postat

UrsĂ€kta lite off-toppigt hĂ€r men Virtanen ... att nĂ„gon orkar kolla pĂ„ hans kanal övergĂ„r mitt förstĂ„nd. Han kanske Ă€r en trevlig kis privat men som journalist verkar han vara en kappvĂ€ndare och han skriver inte bra heller. NĂ€e, just det. Han skriver ju för kidsen. Glöm det. Sorry. Skingra er. Inget att lĂ€sa hĂ€r dĂ„. 😠

• 10 mĂ„nader senare...
Postat (redigerat)

Hej!

TĂ€nkte bara be er kolla in nya singeln, Run run.

www.myspace.com/thosedancingdays

Hoppas ni gillar det!

Albumet kommer i oktober!

Redigerat av Baltazar
  • 8 mĂ„nader senare...
Postat

Jaha, den hÀr trÄden Àr ganska gammal, men men, det Àr aldrig för sent att ventilera en Äsikt.

Jag har inte alls hÀngt med i hypen kring Those Dancing Days, men efter att ha sett dem pÄ Popcirkus hÀromdan kan jag konstatera följande: TDD Àr twee. Mespop kallas det ibland pÄ svenska. Twee Àr ju en sÄn dÀr genre som mÄnga retar sig pÄ för att det lÄter... tja, för simpelt kanske, för amatöristiskt, för snÀllt, för mesigt. Twee har alltid varit en Àlska-eller-hata-genre, sÄ det Àr kanske inte sÄ konstigt att vissa i den hÀr trÄden tycker att detta var bottenlöst uselt medan andra tycker det Àr perfekt. Det Àr litegrann som death metal - inga jÀmförelser i övrigt - som man mest uppfattar som olyssningsbart avgrundsovÀsen om man inte Àr insatt i genrens premisser.

Min reaktion pÄ TDD var att det hÀr har man hört förut. Fidget, Pineforest Crunch, Velocette, All Girl Summer Fun Band, Cloudberry Jam och ett halvdussin andra referenser dök upp i skallen. Det har funnits, och finns vÀl fortfarande, massor av band som lÄter ungefÀr sÄ hÀr, fast bÀttre. Men jag tycker det Àr onödigt att gÄ alltför hÄrt Ät tjejerna. Det hÀr bandet Àr ju inte fÀrdigt Ànnu, de Àr bara i början av sin utveckling (sÄngerskan Àr visserligen flera steg före de andra redan). Om inte annat sÄ har de den rÀtta entusiasmen, sÄ om ett par Är kan de mycket vÀl ha blivit riktigt bra.

Postat

Jag sÄg de dÀr flickorna för första gÄngen nu sent ikvÀll, pÄ tv var det. Tbruce hade inlett trÄden och tyckte att det dÄ 2007 lÀt som ett gÀng sjundeklassare. Var det stor skillnad nu? HÄller ocksÄ med den som skrev att trummisen hade lite av Clem Burkes teknik. Men hon lÀt ju pÄ tok för högt jÀmfört med de andra. Ska det va sÄ? tÀnkte jag hela tiden. Oförargligt det hela.

Det konstigaste Àr ju dock gruppnamnet.

Postat (redigerat)

Jag sÄg Those dancing days pÄ Popcirkus förra veckan och jag tycker dom var riktigt bra.

Framförallt att dom inte hade nÄgra prestationsÄngest. Dom körde sitt race.

Redigerat av spaceman
Postat

Uh, ett av de musikaliskt sett trÄkigaste popbanden i Sverige. Men jag har hört att trummisen Àr riktigt duktig. Och sÄngaren Àr skitsnygg! NÀ kolla in First Aid Kit istÀllet, ocksÄ unga tjejer men mycket mycket bÀttre.

Postat
Uh, ett av de musikaliskt sett trÄkigaste popbanden i Sverige. Men jag har hört att trummisen Àr riktigt duktig. Och sÄngaren Àr skitsnygg! NÀ kolla in First Aid Kit istÀllet, ocksÄ unga tjejer men mycket mycket bÀttre.

Deras cover pÄ Tiger Mountain Peasant Song Àr grym.

(

)
Postat
Deras cover pÄ Tiger Mountain Peasant Song Àr grym.

(

)

Mmm fyfan vad bra det Àr. Tycker nÀstan det bÀsta Àr att de sitter ute i skogen och nÀr hon sjunger "I don't know what I have done" sÄ ekar det sÄ jÀvla mycket i skogen sÄ att jag ryser av bara det.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.