Jump to content
Annons

Vill ni få gåshud


spaceman

Recommended Posts

Annons

Sorry - men gåshud infinner sig inte när jag lyssnar på sådant som mest låter som hack i skivan och monotont blippande som man försöker göra bättre genom diverse för genren obligatoriska standardeffekter...

Smaken är som baken - delad... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt. Jag föll pladask för Armand van Heldens nya häromdagen också, "NYC Beat"... är väl iofs ganska annorlunda, men... vissa likheter.

Sorry - men gåshud infinner sig inte när jag lyssnar på sådant som mest låter som hack i skivan och monotont blippande som man försöker göra bättre genom diverse för genren obligatoriska standardeffekter...

Är det kul att vara gammal?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt. Jag föll pladask för Armand van Heldens nya häromdagen också, "NYC Beat"... är väl iofs ganska annorlunda, men... vissa likheter.
Sorry - men gåshud infinner sig inte när jag lyssnar på sådant som mest låter som hack i skivan och monotont blippande som man försöker göra bättre genom diverse för genren obligatoriska standardeffekter...

Är det kul att vara gammal?

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är rösten du gillar så varför tycker du då att det är "snubben" som är helt grym? Är det sättet den är mixad på du gillar eller? För det är väl ändå inte en karl som sjunger? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt. Jag föll pladask för Armand van Heldens nya häromdagen också, "NYC Beat"... är väl iofs ganska annorlunda, men... vissa likheter.
Sorry - men gåshud infinner sig inte när jag lyssnar på sådant som mest låter som hack i skivan och monotont blippande som man försöker göra bättre genom diverse för genren obligatoriska standardeffekter...

Är det kul att vara gammal?

🙂

Inte för att jag ser mig som särskilt gammal - men jag förstår helt enkelt inte vad som är så fantastiskt med så monoton, trist och innehållslös musik, där det enda som händer är i princip att man laborerar lite med svepande filter då och då.

Rösten låter som tusentals andra och är inget som är så speciellt att det ger gåshud - men som sagt; smaken är som baken - delad... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön låt. Jag föll pladask för Armand van Heldens nya häromdagen också, "NYC Beat"... är väl iofs ganska annorlunda, men... vissa likheter.
Sorry - men gåshud infinner sig inte när jag lyssnar på sådant som mest låter som hack i skivan och monotont blippande som man försöker göra bättre genom diverse för genren obligatoriska standardeffekter...

Är det kul att vara gammal?

🙂

Inte för att jag ser mig som särskilt gammal - men jag förstår helt enkelt inte vad som är så fantastiskt med så monoton, trist och innehållslös musik, där det enda som händer är i princip att man laborerar lite med svepande filter då och då.

Rösten låter som tusentals andra och är inget som är så speciellt att det ger gåshud - men som sagt; smaken är som baken - delad... 😕

en liten hint: när folk klankar ner på musik och säger att inget händer så brukar det ibland bara betyda att den personen inte hör eller bryr sig om den typen av musikalitet som pågår för fulla muggar i låten. det finns ju uppenbarligen nånting där som folk lyssnar på och gillar som fan. inte är det tråkautsigmaraton.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket musik som ger mig gåshud men varken Buffalo Bill eller Paul Potts ger mig det. Om det beror på musiken i sig eller oljudkvaliteten på MySpace och YouTube vet jag inte men gåshud får jag hur som helst inte.

Däremot får jag det varje gång jag hör musik ur musikalen RENT. Harmonierna, sångarna och sångerskorna av absolut högsta djävla toppklass samt kompet som är tightare än siamesiska tvillingar gör att man blir helt stum. Gillar man pop/rock/nåt åt det hållet så är gåshud en garanti.

Rekommenderas vääldigt varmt. Musikalen RENT alltså.

För den lite mer klassiske typen som är trött på rockmusikaler så är ju både Chess och Kristina från Duvemåla två riktiga gåshudsmusikaler.

Förresten: Vem får inte gåshud av Bohemian Rhapsody? Säg inte att den är utspelad för den är för genialisk för att bli uttjatad!

.Viktor

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta om något är väl nåt som kan ge en gåshud:

Paul Potts

p.s. Hatar normalt opera men denna är grym.

Det är vågat att ge sig på ett av Pavarottis paradnummer... 🙂

Det är ingen gåshudsvarning på det (förutom att musiken är väldigt vacker) - men visst är han duktig och har en bra röst. Efter mer jobb tillsammans med sångpedagogen, så har han alla förutsättningar att bli en mycket uppskattad solist. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns mycket musik som ger mig gåshud men varken Buffalo Bill eller Paul Potts ger mig det. Om det beror på musiken i sig eller oljudkvaliteten på MySpace och YouTube vet jag inte men gåshud får jag hur som helst inte.

Däremot får jag det varje gång jag hör musik ur musikalen RENT. Harmonierna, sångarna och sångerskorna av absolut högsta djävla toppklass samt kompet som är tightare än siamesiska tvillingar gör att man blir helt stum. Gillar man pop/rock/nåt åt det hållet så är gåshud en garanti.

Rekommenderas vääldigt varmt. Musikalen RENT alltså.

Den har jag lyckats missa, så den måste kollas upp. Tack för tipset! 😕

För den lite mer klassiske typen som är trött på rockmusikaler så är ju både Chess och Kristina från Duvemåla två riktiga gåshudsmusikaler.

Chess i högre grad, eftersom musiken är genomgående helt suverän i den. Duvemåla innehåller ett fåtal riktigt suveräna stycken, men resten är inte lika kul.

Phantom of the opera är också en sådan musical där vissa stycken är magiska, medan resten är mindre kul.

Förresten: Vem får inte gåshud av Bohemian Rhapsody? Säg inte att den är utspelad för den är för genialisk för att bli uttjatad!

.Viktor

Jag skulle nog utöka det och fråga vem som inte får gåshud av Freddie Mercurys otroliga röst och magiska röstkontroll - i stort sett oavsett låt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta om något är väl nåt som kan ge en gåshud:

Paul Potts

p.s. Hatar normalt opera men denna är grym.

---------------------------------------------------------------------

Hans platta är 1:a på englandslistan. Plattan släpptes i Sverige i onsdags.

Den är faktiskt svenskproddad.

Link to comment
Dela på andra sajter

nä ingen gåshud i den här tråden hitills..

nu ska jag ta rullatorn tillbaka till mitt rum för nu är det matdags!! 😊

men vänta..nu kom jag på en gåshudare

alltså jag vet att folk kommer storkna över låten & artisten

men härda ut fram till efter sticket...då det kommer en tonarts höjning & power skriket som sitter där

ghaaa vilken Tooooooooon.. 😊

http://www.youtube.com/watch?v=bVKv6PdBR-I

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget jag får gåshud av direkt. :rolleyes: Däremot får jag ofta gåshud när jag lyssnar på mitt absoluta favoritband Bloc Partys andra skiva, A Weekend In The City, och skivan når sista låten, SRXT (LÄNK). Den blir rejält maffig och efter att ha lyssnat på skivan och den slutar som den gör så bara... aah.

Link to comment
Dela på andra sajter

För att citera claes: SMAKEN SOM BAKEN DELAD för mig ska det vara hjärta och känsla i sång och musik inte bara en massa ostämda gitarrer eller ploppande synthar och en djungel av plugins och tekniska labyrinter. Ta låten A WHITER SHADE OF PALE tror jag att den heter.alltså det är en av dom mest spelade låtarna genom tiderna och det är en enkel trudelutt så om man använder känsla och hjärta och gör det enkelt då blir det superbra låt som blir tidslösa och dessutom så brukar dessa underbara sånger komma till på ca 5 till 15 minuter. Snacka om att utnyttja tiden till fullo :rolleyes:

/Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

För att citera claes: SMAKEN SOM BAKEN DELAD för mig ska det vara hjärta och känsla i sång och musik inte bara en massa ostämda gitarrer eller ploppande synthar och en djungel av plugins och tekniska labyrinter. Ta låten A WHITER SHADE OF PALE tror jag att den heter.alltså det är en av dom mest spelade låtarna genom tiderna och det är en enkel trudelutt så om man använder känsla och hjärta och gör det enkelt då blir det superbra låt som blir tidslösa och dessutom så brukar dessa underbara sånger komma till på ca 5 till 15 minuter. Snacka om att utnyttja tiden till fullo :rolleyes:

/Håkan

Instämmer. A whiter shade of pale är en riktig gåshudsgenererare - trots att jag inte är förtjust i Procul Harums övriga låtar. Annie Lennox gjorde en skitbra cover på den också - men originalet är helt outstanding!

EDIT: Den förtjänar en lyssning. 😛

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lyssnat och njutit av den liksom av duetten jag postat som jag också njuter av 😛

Låten A WHITER SHADE OF PALE kom faktiskt till det året jag föddes till denna jord kom jag just på

Bra år att föddas på sa han lite egocentrisk men ändå :rolleyes:

/Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...