Jump to content
Annons

Behringer C2


Mossman

Recommended Posts

Annons

Har inte testat och det är säkert inte dåliga mickar men jag skulle i ditt ställe fundera lite på att gå upp några hundralappar i pris och köpa ett par LineAudio CM3 istället. Har själv haft ett par i några veckors tid och jag måste säga att det är det bästa mickköp jag någonsin har gjort om man ser till vad man får för pengarna. Har inte hunnit testa dom till riktigt allt men jag kan försäkra dig att dom fungerar alldeles utmärkt till Ak.

Link to comment
Dela på andra sajter

CM3 är kanonbra för pengarna! 😉

Oktava MK012 är suverän till det mesta.

Det finns gott om mikrofoner - och många av dem (dock inga Behringer ännu) finns det smakprov på, att ladda hem från min testsite. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu kommer jag antagligen bli halshuggen 😆

Men ADK SC1/2 är också att överväga tycker jag. Dubbelt så dyrt som Behringer men också dubbelt så billigt som CM3. Men jag tycker att dom fungerar väldigt bra, både till akustisk gitarr och piano. Jag skulle nog inte ha köpt dom själv då jag tänkt köpa CM3, men nu fick jag dom i present 😛 Och jag ser ingen anledning för mig att byta upp mig till CM3.

Jag har iofs bara testat CM3orna under en dag. Jag upplevde dom mer lättanvända än SC1orna. Men efter lite jobb och sturedande av SC1orna gillar jag dom väldigt mkt.

Bara en tanke 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Behringer C2 är jobbigt mycket mikrofon för pengarna. Ljudet har en lite hård och tråkig klang, men med lite eq'ande går det helt klart att få bra resultat för väldigt lite pengar. Line Audio CM3 är bättre men så kostar de också mer. Själv har jag ett par CM3'or men skulle jag nånsin behöva ett litet stereopar kondingmikrofoner som jag inte behövde vara rädd om så skulle C2'orna sannolikt ligga längst upp på inköpslistan.

Jag tjyvlånade förresten C2'orna när de var inne på redaktionen för att kunna bilda min egen uppfattning om dem. Här är en inspelning gjord på min balkong, därav vindsus och fågelkvitter. Gitarren är mikad med C2'orna, sången är sedan inspelad inne i lägenheten med en Blue Baby Bottle eller om det kanske var en Neumann TLM103. Nu är detta visserligen bara en slaskmix, men ljudfilen visar i alla fall hur ett par C2'or kan låta på gitarr.

http://www.majken.se/mp3/behringer-c2.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...