Jump to content
Annons

Är det någon som använder Compressor som mixing?


tuzzi

Recommended Posts

Shena! Jag har en fråga.. Ni som använder compressor? skulle ni kunna skicka en bild på hur era inställningar är på den effekten för på min compressor är dt lite konstigt har för mkt/lite av varje..

så jag tänkte om någon kunnde screena den effekten så ja kan kopiera o ha samma på min?.. ha dt bra boys!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Shena! Jag har en fråga.. Ni som använder compressor? skulle ni kunna skicka en bild på hur era inställningar är på den effekten för på min compressor är dt lite konstigt har för mkt/lite av varje..

så jag tänkte om någon kunnde screena den effekten så ja kan kopiera o ha samma på min?.. ha dt bra boys!

Gör ingen direkt nytta att skicka dig bilder på vilka inställningar man använder på Komperssorn då detta skiljer sig från låt till låt och instrument till instrument.

Det du bör göra är att läsa mer om vad en kompressor gör och pröva olika inställningar så du lär dig höra skillnaden mellan olika inställningar.

Hjälper inte att posta samma fråga flera gånger om framför allt INTE när den redan är SVARAD.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shena! Jag har en fråga.. Ni som använder compressor? skulle ni kunna skicka en bild på hur era inställningar är på den effekten för på min compressor är dt lite konstigt har för mkt/lite av varje..

så jag tänkte om någon kunnde screena den effekten så ja kan kopiera o ha samma på min?.. ha dt bra boys!

Kolla här vettja;

Kompressor@Wiki

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är viktigare att lära sig mixa så att det låter bra utan kompressor.

Om man blandar in kompressorn innan man har lärt sig det mest grundläggande, så gör man sig bara en stor otjänst. Kompressorn kan vara svår att lära sig behärska - även för de som är lite mer erfarna, så enda sättet att lära sig använda den, är att lära sig vilka rattar som gör vad genom att läsa på lite - och sedan skruva och lyssna, skruva och lyssna och skruva ännu mer och lyssna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är viktigare att lära sig mixa så att det låter bra utan kompressor.

Bra Claes. Jag håller helt med. Börjar man med att t.ex. mixa PA live och köra på enkla grejer utan kompressorer och ludd så har man bättre förutsättningar för att bli duktig. Att det sen tar 30 år att lära sig fatta kompressorer stärker ju bara din tes...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...