Jump to content
Annons

Vart kommer melodin ifrån?


Lonian

Recommended Posts

Jag kollade runt litegrann här i fruityloops forumen när ni pratar om "hur skapar man basen så" osv.

Snubblade över en melodi jag tyckte om och gjorde en kort remake, alltså ingen färdig låt eller något.

Har den bara som ringsignal på min mobil just nu.

Vad jag nu undrar är.

Vart kommer den här melodin från?

Jag tycker jag känner igen den litgerann men inget jag kommer på.

http://www.lonian.se/Beautiful%20tune.mp3 <--- där är min version iallfall.

Lekte med basen som sagt.

Inte den typen av sätt jag brukar arbeta på.

Men de verkar coolt ändå.

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Känner igen melodin, känns som om vi är inne i "Commercial trance" träsket & vandrar.

Det skulle kunna vara någon cascada låt eller liknande, kan tyvärr inte sätta finfgret på låtnamnet exakt nu.

//Nexustwins - mgm

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner ige nden jag med!

Cascada eller groove coverage.

Nån av dom är det det vet jag. men vad låten heter vet jag ej. 😊

=/ Jag skulle vilja höra orginalet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner ige nden jag med!

Cascada eller groove coverage.

Nån av dom är det det vet jag. men vad låten heter vet jag ej. 😊

=/ Jag skulle vilja höra orginalet...

Yeaah.

den här melodin verkar det vara

^____^ Tackar

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara påpeka att det är Mike Oldfield som har gjort låten från början, sjungen av Maggie Reilly. Det var hon som sjöng Moonlight Shadow, också av Mike Oldfield. Men det vet ni nog redan.

Ja, och jag föredrar nog MO:s version framför biblioteksdansen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara påpeka att det är Mike Oldfield som har gjort låten från början, sjungen av Maggie Reilly. Det var hon som sjöng Moonlight Shadow, också av Mike Oldfield. Men det vet ni nog redan.

Du hann före Olsberg! 🙂

Tack för att Du tog upp det!

Jag höll på att brisera när jag såg att alla skrev Cascada! Hon ska inte ha nån cred för den melodin!

Maggie Reilly spelas varje vecka btw, underbar stämma!

Peace out!

Link to comment
Dela på andra sajter

Cascada är väl bara ett coverprojekt eller? Om än ett jäkligt charmigt sådant. 😉

Nja, dom (Manuel Reuter, Natalie Horler, Yann Peifer) har nog gjort en del egna låtar åxå som Natalie framför.

Min personliga favorit är "Ready for love" som så vitt jag vet är deras egen låt. Yann Peifer är även känd som Yanou,

ni minns säkert remixen på Bryan Adams gamla dänga "Heaven" för några år sedan.

Ready for love: http://www.youtube.com/watch?v=1udHZbqTwhM

Redigerat av aburman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

vad säger ni?

Finns det en föregångare till Cascada - Everytime We Touch?

Då har jag hört den nånn gång trorja?

för första gången jag hörde Cascada - Everytime We Touch så trodde jag att det var en remix bara sådär. Och sen när den började koma ut på CD så fattade man ingenting.

Nånn som vet något eller missade jag något där uppe?

Link to comment
Dela på andra sajter

vad säger ni?

Finns det en föregångare till Cascada - Everytime We Touch?

Då har jag hört den nånn gång trorja?

för första gången jag hörde Cascada - Everytime We Touch så trodde jag att det var en remix bara sådär. Och sen när den började koma ut på CD så fattade man ingenting.

Nånn som vet något eller missade jag något där uppe?

Som andra redan har sagt, så kommer originalet från Mike Oldfield, med Maggie Reilly vid mikrofonen. Länken som fanns tidigare, har tydligen tagits bort, så här är låten igen: originalet är tusentals gånger bättre.

Cascada är ju riktigt skräp! Samma trista och överdrivna eurodisco-trumtakt till alla låtar, så att allt låter platt och menlöst - och bara en massa coverlåtar som kidsen får för sig att Cascada har gjort.

Tänk, vad kul det hade varit om alla dessa nya artister kunde göra något kreativt och nytt själva i stället för att försöka rida på andras framgångar och förstöra gamla låtar som var bra i originalversionen...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag tycker det låter som en av Byz låtar (iallafall i början). Vet inte ifall det är Karatefylla eller Hey där jag tänker på när jag hör den. För tankarna åt det hållet iallafall.

Låter fint iallafall 🙂

Redigerat av emil90
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...