Jump to content
Annons

Inserts sätter sig själva i bypass!?!


Linkowich

Recommended Posts

Jag sitter med ett projekt i SX3 där jag fått ett irriterande problem.

Ett par inserts sätter sig själv i bypassläget till synes helt slumpmässigt. Jag slår av bypass och jobbar vidare, och efter ett tag är de i bypass igen

Jag har ingen automation på de kanalerna så det är inte det. Ett tag var jag inne på att mitt trådlösa tangentbord kanske fått fnatt och skickade nåt som Cubase tolkade som ett kortkommando. Men felet kvarstod efter att jag kopplade ur tangentbordet.

Nån som varit med om det här?!? 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Er nesten garantert automasjon.. slå av "R" på begge kanalene og se om problemet fortsatt er der..

Nej, som sagt är det ingen automation på de kanalerna (Read är inte påslaget).

Det sker inte heller på något specifikt ställe. Bypass kan också gå på då låten är stoppad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det samma pluggar varje gång?

Är det för dig välkända pluggar som inte brukar bete sig så?

Kör du Cubase synkat med något annat (typ Reason)?

Edit: Såg jsut att du skrev inserts. Är det hela insertskenan alltså, eller är det enstaka pluggar?

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det samma pluggar varje gång?

Är det för dig välkända pluggar som inte brukar bete sig så?

Kör du Cubase synkat med något annat (typ Reason)?

Edit: Såg jsut att du skrev inserts. Är det hela insertskenan alltså, eller är det enstaka pluggar?

Det har hänt på 2-3 olika pluggar som jag använder ofta. Aldrig stött på det här förut. Cubase är inte synkat med nåt annat. Bara en insertslot som drabbas åt gången, inte hela strippen.

Är det nån som är insatt i VST-arkitekturen och vet huruvida en plugg själv har tillgång till och kan styra bypass-knappen i Cubase i den insert-slot där den sitter?

Nu har jag iaf bouncat ned de spår som bråkade så att jag ska kunna jobba vidare utan att bli gråhårig... fick dock göra om den ena ett par gånger då bypass slog på mitt under en bounce. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...