Jump to content
Annons

Prisvärd AD/DA


gzede (oregistrerad)

Recommended Posts

gzede (oregistrerad)

Skulle behöva en bra AD/DA-omvandlare till min dators ljudkort, då jag planerar att byta till ett ljudkort som enbart har digitala in/ut (får brus i datorn me alla ljudkort me analoga utgångar 🙂 )

Någon som har några tips? Har kollat lite på Flying Cow, låter och funkar den bra? Finns väl fler alternativ antar jag... 😉

Prisklassen är väl kanske max 3000kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
gzede (oregistrerad)

det framgick kanske dåligt men det är alltså en tvåkanalig AD/DA som jag söker och inget annat.

Kravet är att det ska vara spdif in/ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror det är svårt att hitta enkanaliga enheter eftersom S/P DIF-formatet skickar två kanaler per RCA-kabel. Art DI/O är 2-kanalig med rör, max 24bit/96kHz. Flying Cow är 2-kanalig, max 24bit/48kHz men sägs låta mkt bra. Om du får tag i en begagnad DAT-bandare kan du använda den, Omvandlarna i dessa brukar låta mycket bra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

gzede (oregistrerad)
jag tror det är svårt att hitta enkanaliga enheter eftersom S/P DIF-formatet skickar två kanaler per RCA-kabel. Art DI/O är 2-kanalig med rör, max 24bit/96kHz. Flying Cow är 2-kanalig, max 24bit/48kHz men sägs låta mkt bra. Om du får tag i en begagnad DAT-bandare kan du använda den, Omvandlarna i dessa brukar låta mycket bra. 😛

hehe, jag skrev aldrig att jag skulle ha ENKANALIGT.. utan tvåkanaligt! sådeså 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör Fostex VC-8. Tycker jag var prisvärd iallafall. Har funkat finnemang utan problem på ett "project hammerfall" för mig.

Men det är klart...om du inte planerar nån optiskt ingång i ljudkortet kan det ju bli svårare. Har testat att köra den i S/PDIF via optiska och det var heller inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...