Jump to content
Annons

Vi har tappat massa medlemmar


tbruce

Recommended Posts

Eller? Visst har det varit otrevligt lite aktivitet här sen gamla forumet kom tillbaka?

Kanske borde stå en stor fet postitlapp på det nya om att det än så länge har status BETA och att om man är intresserad av respons på sina trådar så ska man ta sig hit istället? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
mallorcamange (oregistrerad)

jag kände som så att jag slutade posta när det nya dök upp. Kändes besvärligt att logga in varje gång och svårt att hitta i....näe jag föredrar det gamla...men man vänjer sig väl kankse

fast nu är jag rätt full...

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tror jag inte att det blir samma drag på det nya forumet (hulk... communityt!) men det är vad jag tror det. Sorry att gaffa ner på det, jag vet att det läggs ner mycket tid & jobb på men som en vis man sa; man kan inte polera en bajskorv. Det här var bättre och kommer nog att förbli.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh,jag lyckas ens att loggga in på nya forumet. är väl stämplad som terrorist. Haft samma problem på jobbet efter att ha jazzat fel dörrkod tre gånger så blir min nyckel svartlistad.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Aktiviteten sjönk dramatiskt efter att communityt drogs igång och blev utskällt från alla håll - och har inte kommit igång ordentligt efter det, känns det som. HAr folk redan sökt sig iväg på andra håll...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Aktiviteten sjönk dramatiskt efter att communityt drogs igång och blev utskällt från alla håll - och har inte kommit igång ordentligt efter det, känns det som. HAr folk redan sökt sig iväg på andra håll...?

Ja, det har dom.

Skulle väl vara lite väl tjurskalligt... "VA! Här har saker ändrats! Jag tänker aldrig sätta min fot på denna sida igen!" eller vadå? Det var trots allt inte särskilt många dagar från att forumet stängdes ner för migration, till att det kom tillbaka. Typ en vecka kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Internet fungerar så - på gott och ont. Om galoscherna blir för trånga, så letar folk snabbt upp andra som passar bättre - och det verkar som om just detta har hänt här. Tråkigt är bara förnamnet, eftersom det var ett mycket trivsamt ställe medan det var "vårt" gamla, orörda forum. Eftersom målet fortfarande är att få in forumet under IDG-paraplyet, så tror jag också att många är rädda att det blir en lika stor katastrof som tidigare, nästa gång communityn ska dras igång. Saker som är så negativa, kommer folk ihåg. Det är mycket svårare att komma ihåg saker som var positiva...

Jag hoppas fortfarande att det nya kommer att bli något vettigt i slutänden - speciellt med tanke på att så många har givit så många synpunkter på vad som borde ändras. Huvuddelen måste alltid vara diskussionsforumet. Allt annat är sidoprylar. Det var det stora forumet som drog hit folk - och då måste man enligt min mening fortsätta ha just forumet som grund för allt annat även efter en stor omläggning, om man inte vill riskera att många drar till nya eller gamla tillhåll.

MM:s forum dog fullständigt för länge sedan - men det var i ärlighetens namn aldrig ens i början till att bli ett bra forum. VST-forum har det blivit mer aktivitet i nu efter Studios förändringar - och flera mindre forum har startats av missnöjda medlemmar. Det har gått mycket snabbare än jag trodde att det skulle göra, men vi får ju hoppas på det bästa...

Link to comment
Dela på andra sajter

tror dock, att efter allt har lugnat sig lite, så kommer det att återgå till det "normala"... Tycker själv att det har blivit en jäkla hysteri runt alltihopa, har dock inte för avsikt att säga hejåtack, även om det är lugnt ett tag... dom som är sugen på att bara ha det som chatforum kanske drar, men vatusan... Orkar man inte ge det en ärlig chans så får man väl skylla sig själv...

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

just nu är det dock mysko...postar man i nya så är det klent med svar....folk flaxar fram o tebax.

FÅr se hur det utvecklas.....

precis som när man står i kön på ikea... och det öppnar en ny kassa.. folk far framåtebaks som idioter.... innnan man inser att man tillslut ändå står i fel kö... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju se det positivt. Man får lära sig skriva jävligt lockande topics så att folk snabbar sig med att svara medan tråden fortfarande ligger bland de aktiva trådarna på förstasidan.

EDIT: Nu blev det kanske inte så jävla positivt i alla fall.

EDIT2: Vad nu!? Är klockan redan 03.30! Jag ligger en timma fel! Nåväl, godnatt och på återseende.

Redigerat av Torwald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag försvann totalt när nya "communityt" öppnade.. ville inte vara kvar.. men jag var heller ingen annan stans..

Det var inte förns Den_store_viktor sa att gamla forumet var tillbaka som jag tittade förbi.. men då hade det redan varit igång i några dagar typ eller så.

Länge leve gamla forumet säger jag, fick inte ens ha kvar mitt nick på nya communityt.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är (för mig) att eftersom jag vet att de kommer att skrota detta förr eller senare och då gå över till det nya... så ser jag inte så stor mening att hålla mig kvar här. Det nya kommer - hur man än vrider och vänder på det och glatt tittar på de goda funktionerna - att vara sk_t, i mina ögon. Om de inte ändrar designen drastiskt och gör det användarvänligt och överskådligt, att ngn betalt pengar för hur det ser ut idag bevisar väl bara tesen om att den sista dumskallen inte är född. Jag har sagt det förut och kan gärna säga det igen; jag har inte sett en vettig site från Idg så här långt och lär nog inte få se det heller. Om man bortser från Studios gamla forum.

Oh kill me. Varför skriver jag så mycket omdetta? Sista posten där jag klagar - ett löfte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också märkt en klar försämring på antalet medlemmar även om det gamla forumet tagits i bruk igen. Det beror helt klart på det misch-masch läge som uppstått efter en release på ett halvfärdigt nytt community som samtidigt blandas upp med det gamla beprövade. Det uppstår förvirring och det ska bli intressant och se hur ni på Studio redaktionen (och på IDG) kommer att hantera detta framöver. Det kan bli en riktig utmaning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte ens logga in på community-siten, utan får bara ett meddelande om att jag måste logga in när jag försöker göra något. Gör jag sedan inloggningen, så får jag reda på att jag måste logga in.

Är det bara jag, eller har fler drabbats av detta fel...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte ens logga in på community-siten, utan får bara ett meddelande om att jag måste logga in när jag försöker göra något. Gör jag sedan inloggningen, så får jag reda på att jag måste logga in.

Är det bara jag, eller har fler drabbats av detta fel...?

samma här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte ens logga in på community-siten, utan får bara ett meddelande om att jag måste logga in när jag försöker göra något. Gör jag sedan inloggningen, så får jag reda på att jag måste logga in.

Är det bara jag, eller har fler drabbats av detta fel...?

samma här...

Samma här..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...