Jump to content
Annons

Eddie Izzard


Egghuvud

Recommended Posts

En av de roligaste komikerna som finns. har ni kollat in hans hemsida? Om inte annat gå dit och kör en damsugare till ljudet av hodo do do do do, eller lyssna på några klassiker som kyckling dödgrävaren eller hur Sirenerna i odyssevs egentligen lät. Har precis skaffat sex dvder med hans ståupp Live.

Det som är så djävla bra med honom är att han skojar om sådant som verkligen är roligt. Det är väldigt lite av underbältet humor som jag tycker att en hel del ståuppkomedi har som primära mål. Säg pitt och alla jublar.

Skämt om huruvida Noa spelad av Sean Connory hade en motorbåt och lät djuren hänga ut ur fönstret för att deras öron skulle fladdra i vinden är bara så mycket roligare. Finns det fler frälsta?

Edit: glömde länken

http://www.eddieizzard.com/home.izz

😕

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

är det verkligen bara jag som gillar Eddie?

Ett utdrag ur Definite article kanske kan pigga upp er;

Om pavlovs kattexperiment (pavlov är ju känd för hundarna)

“Pavlov’s Cat Results – Day One – rang bell… cat fucked off. Damn… Day Two – rang bell, cat went and answered dog. Day Three – rang bell, cat said he’d eaten earlier. Day Four – went to ring bell on day four, but cat had stolen batteries. Final day – Day Five – went to ring bell with new batteries, but cat put his paw on bell, so it only made a ‘thunk!’ noise. Then cat rang his own bell! I ate food…”

[/code]

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Nepp, du är inte ensam.

Varje torsdagkväll sänder SVT timmeslånga stå-upp-program med några av Storbritanniens mer kända stå-uppare.

Två veckor sedan (eller något sånt) var det med Eddie.

Rowan Atkinson står på tur imorgon. (Vilket tydligen är avslutningen på serien.) 😉

Redigerat av Pico
Link to comment
Dela på andra sajter

Eller den här:

So God… God created the world in seven days! A foolish brag, I feel. If I was God, I’d say, “I’m gonna create the world over a number of days;” not sure how long, might be a bit pressed, you know? Too much pressure, seven days dead! I’d just do it like Microsoft:

“It’s gonna be done by Saturday… Tuesday… next week…  about a month… We’re gonna bring it out when we’re fuckin’ ready, right?”

Link to comment
Dela på andra sajter

Eddie är bra, men ingen slår hans namne Eddie Murphy. Kolla in Raw och Delirious, gjorda redan i början - mitten - av 80 -talet.

Det är därifrån Izzard plockat tekniken , no doubt.

Njaee. Murphy har jag aldrig fattat mig på. Raw går mest ut på att säga fula ord och prata om sex på ett ganska taffligt amerikanst sätt. Kalla mig kapten Stofil, men jag gillar verkligen engelsk humor. Jag tycker Izzard ligger väldigt nära Monty python. De flesta Amerikanska ståuppar måste prata om sex på ett eller annat sätt.

Styrkan hos Izzard är att han pratar om helt andra saker som blir väldigt roliga när man vrider dem. Ta alla hans funderingar kring religion t e x.

När han talar om hur blodfattig den anglikanska kyrkan är. Där finns inget svavelosande helvetesprat utan allting är snarare:

‘Cause, "Cake or death?" That's a pretty easy question. Anyone could answer that.

"Cake or death?"

"Eh, cake please."

"Very well! Give him cake!"

"Oh, thanks very much. It's very nice."

"You! Cake or death?"

“Uh, cake for me, too, please."

"Very well! Give him cake, too! We're gonna run out of cake at this rate. You! Cake or death?"

"Uh, death, please. No, cake! Cake! Cake, sorry. Sorry..."

"You said death first, uh-uh, death first!"

"Well, I meant cake!"

"Oh, all right. You're lucky I'm Church of England!" Cake or death?"

"Uh, cake please."

"Well, we're out of cake! We only had three bits and we didn't expect such a rush. So what do you want?"

"Well, so my choice is 'or death’? I’ll have the chicken then, please.

Link to comment
Dela på andra sajter

Smutsa inte ner tråden med Pablo Francisco. Hans amerikanska humor slår inte Eddies engelska finess. Pablo kör ju dessutom samma rutin hela tiden!

Min favorit med Izzard är nog att laxen inte fick doggystyle. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Smutsa inte ner tråden med Pablo Francisco. Hans amerikanska humor slår inte Eddies engelska finess. Pablo kör ju dessutom samma rutin hela tiden!

Min favorit med Izzard är nog att laxen inte fick doggystyle. 😉

Jo den är lysande. Ni måste simma uppför en djävla ström och sedan dö typ... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Skämt om huruvida Noa spelad av Sean Connory hade en motorbåt och lät djuren hänga ut ur fönstret för att deras öron skulle fladdra i vinden är bara så mycket roligare. Finns det fler frälsta?

Jaa! 😆 Det är främst den med Connery jag tänker på när någon nämner Izzard. Så jäkla bra! Han var på tv härom natten tror jag? Körde en grej om Darth Vader som stod i matkön på "The Deathstar". Klockren! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...