Jump to content
Annons

Melodifestival 2007 #2


MindWarp

Recommended Posts

Annons
  • Svar 109
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Det var en liten sensation att Lindberg gick vidare.

Marie - vår nya Lill-Babs!

Aftonbladet drar försiktiga paralleller 😱 - helt i din smak kan man tänka?

:rolleyes:

Jaaaaaaaaaahhhh das isch schöönen.Marie kommen her mi schöne schoolfruaken!!!!!!!!!!! 😱

Redigerat av fogden2000
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Det var en liten sensation att Lindberg gick vidare.

Marie - vår nya Lill-Babs!

Aftonbladet drar försiktiga paralleller 😱 - helt i din smak kan man tänka?

😱

Vad du hänger upp dig! Läs min bedömning av allihop först...

Regina Lund, Cosmo 4, Svante&Rydé, M Lindberg, Jim J, The Ark, Jessica A, Lustans L.

M Lindberg hade alltså inte gått annat än till andra chansen om jag fick bedöma.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
En fråga:

Om man har framfört låten som ska deltaga i en av deltävlingarna INNAN uttagningen, blir man diskad då??

😄

Ja/Yes Yaaahwoll

Ooopppssss....

då vet jag en från de första två deltävlingarna som ska diskas...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

En fråga:

Om man har framfört låten som ska deltaga i en av deltävlingarna INNAN uttagningen, blir man diskad då??

😄

Ja/Yes Yaaahwoll

Ooopppssss....

då vet jag en från de första två deltävlingarna som ska diskas...

😄

Ring & hör om Du kan få nån "bonus" istället

Link to comment
Dela på andra sajter

hygienteknikern (oregistrerad)

Lindberg lät som en mysko blandning av Miskovsky/tidig Morrisette med lite sura toner

här och var... men jag gillade den. Den bröt mot all jääääävla disco/techno som inflammerat de senaste åren.

Schlager ska innehålla ostiga brassmelodier och ESQ1-pads och få en att tänka på mamma som städade hela lägenheten på fredagar med ett glas rödvin i näven och Stig-Sixtens dånandes på stereon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lindberg lät som en mysko blandning av Miskovsky/tidig Morrisette med lite sura toner

här och var... men jag gillade den. Den bröt mot all jääääävla disco/techno som inflammerat de senaste åren.

Schlager ska innehålla ostiga brassmelodier och ESQ1-pads och få en att tänka på mamma som städade hela lägenheten på fredagar med ett glas rödvin i näven och Stig-Sixtens dånandes på stereon.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jasså ? De va som fan Johnsson

Har rättegången redan varit?? 😄

Lär inte bli någon rättegång ARK lär vika sig direkt och kanske blir det ingen ARK medverkan i finalen stölden var lite för uppenbar...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
En fråga:

Om man har framfört låten som ska deltaga i en av deltävlingarna INNAN uttagningen, blir man diskad då??

😄

Nä, men om man gjort det offentligt kanske?

Jag säger inget mer...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jasså ? De va som fan Johnsson

Har rättegången redan varit?? 😄

Lär inte bli någon rättegång ARK lär vika sig direkt och kanske blir det ingen ARK medverkan i finalen stölden var lite för uppenbar...

Apropå det: är Kicki Danielsson med i år?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså ? De va som fan Johnsson

Har rättegången redan varit?? 😄

Lär inte bli någon rättegång ARK lär vika sig direkt och kanske blir det ingen ARK medverkan i finalen stölden var lite för uppenbar...

Apropå det: är Kicki Danielsson med i år?

Nej

Hon ska på FalukorvsFestival i Mora 😄

Redigerat av fogden2000
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att deltävling 2 var så pinsamt dålig, att man nästan skäms för att ha tittat på eländet. Det finns ju INGEN låt alls som var något. Riktigt bottenskrap som till och med var värre än första deltävlingen, som jag tyckte borde ha varit ett lågvattenmärke... Ska man skratta eller gråta...? 😄

Det var rena njutningen att se den danska finalen i stället, även om det inte var den bästa låten som vann där. Den sämsta låten i den danska finalen var ungefär i klass med den bästa från de båda svenska deltävlingarna.

Vi såg den danska direkt och spelade in den svenska. Det var otroligt skönt att kunna spola förbi allt Luuks fjantande och kunna skippa de helkassa låtarna. Kan säga att det gick väldigt snabbt att köra igenom denna deltävlingen. Det var nog 4 låtar som vi orkade lyssna igenom hela, men de andra spolade vi förbi kvickt och resolut.

- men som vi alla ju vet, så är ju detta det yppersta som eliten bland Sveriges låtskrivare kan prestera... 😄😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Jag tycker att deltävling 2 var så pinsamt dålig, att man nästan skäms för att ha tittat på eländet. Det finns ju INGEN låt alls som var något. Riktigt bottenskrap som till och med var värre än första deltävlingen, som jag tyckte borde ha varit ett lågvattenmärke... Ska man skratta eller gråta...? 😄

Då är det ingen idé att du ser de övriga deltävlingarna. Jag har läst och hört på TV olika experter och musikrecensenter uttala sig om att deltvlingen i Göteborg verkligen var toppad! Där fanns tydligen bidrag som var jättebra. Jag hörde om och om igen från flera stycken i svepet från olika kanaler att i Göteborg så skulle den moraliska finalen gå! Den var bättre än kommande final i Stockholm kan vara tydligen.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Jag har också hört en intervju där det framgick att Kicki Danielsson ska sjunga "Jag tror på människan". Ska alltså T Nilsson inte va med i Sthlm?

Av de där kommande bidragen som det länkades till, så framgick att det var flera tunga namn med: Magnus Uggla, Sanna Nilsen, Nanne Grönvall m.fl.

Hoppas bara inte Uggla och Nanne går vidare. Sorry! Innan jag ens hört låtarna.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror Sandra Dahlberg föder en liten Luuk!! En pöjk alltså. Vad tror ni andra?

Usch jag hoppas verkligen inte det för Jimmys och Sandras skull. De kommer försöka göra en retroabort isåfall tror jag.

Först kommer en panna, sedan en panna. Så kommer lite panna till, (ca 12 cm) åsså lite panna och lite lite mera panna...39 cm till...

Barnmorskan utbrister; -det KAN vara ett barn, men det KAN också vara en hudfärgad helikopterlandningsplatta, jag är osäker, vänta, nu kom 55 cm till....vänta, det ÄR en helikopterlandningsplatta, nej vänta....nu kommer 74 cm till, oj, 120 cm, vänta vänta, 7 meter nu.....det ÄR ingen helikopterlandningsplatta, det ÄR inget barn, det är bana 03 på Landvetter, äntligen en tredje bana till vår skitflygplats! HEJJA SANDRA, BARA 2293 meter kvar, KRYSTA KRYSTA ! !

🙂😳

OMG jag sitter o garvar så högt så grannarna klagar.. 🙂

luuks barn personifierat.. 😄

😄😆😆😆😆 !!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustans medverkan idag innebar 3 självklarheter:

1: Att de inte skulle gå vidare.

2: Att de inte skulle gå vidare pga att de är för dåliga.

3: Att vissa i sverige i efterhand skulle fälla kommentarer som

"skön låt ju!" "vafan lustans är ju kult!"

"var det inte en jx8p jag skymtade i början?"

"fattar inte att de inte gick vidare, med den feta basen i verserna"

"äääh, sverige fattar ju ingenting, new romance ruuulez!"

F.ö ÄR det Edison Lighthouse's "Love grows (where my rosemary goes)" som The Ark påstås har snott. och efter att ha lyssnat på den här ett par gånger är jag benägen att hålla med. halvt om halvt typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...