Jump to content
Annons

I try to do good - v.1.5


Recommended Posts

oj!

detta skulle jag köpa på stört om det fanns tillgängligt. Lite oasis och beck hör jag, samt ngt annat som jag inte ritkigt kan placera.

Kanske lite mindre blöt sång, låter lite som kör, och kanske lyfta fram en lite högre i mixen samt ännu lite torrare på den stämman.

Måste lyssna på de tidigare sakerna du har gjort, blev mycket nyfiken!

Jätteskönt sound!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Lyssnar på v.1.4 utan att ha lyssnat på de tidigare och utan att ha läst tidigare kommentarer. Grymt skönt, flummigt sound. Tycker du har lyckats riktigt bra med ljudbilden. Låten är jag inte lika överförtjust i, även om den absolut inte är dålig. Funkar riktigt bra som stämningsmusik. På det hela ett riktigt bra jobb, men inte lika stark komposition som dina låtar brukar vara. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nej jag tycker dom låter bra..Men munspelet Yllet...Har du alldeles glömt volym regeln? 😄

Nåväl,trum prylarna lyfte låten ett snäpp.Det blir lätt statiskt om det ångar på..

Mera liv nu liksom...Det är grymt tryck i baskaggen nu..Låter grymt i hela mixen..förutom munspels nivån 🙁

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nej jag tycker dom låter bra..Men munspelet Yllet...Har du alldeles glömt volym regeln? 😄

Nåväl,trum prylarna lyfte låten ett snäpp.Det blir lätt statiskt om det ångar på..

Mera liv nu liksom...Det är grymt tryck i baskaggen nu..Låter grymt i hela mixen..förutom munspels nivån 🙁

Mvh

Micael

Hmm jag drog faktiskt upp det?! Minskade bara lite reverb... får kika på det i morgon, kanske har blivit fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Kalas! Låter kanon. Och visst är det Stone Roses man tänker på! Och HM´s munspel lyfter det hela ett snäpp till och ger djup i ljudbilden.

Kanonjobb! Härligt flumsväng. 🙂🙂🙂

Bockar och bugar. Vet inte riktigt om jag är nöjd med nya trummorna och eventuellt ligger gitarrerna lite hårt. Låter bra i lurarna, men i min kassa ministereo låter det mindre bra. Kanske inte så konstigt iofs 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...