Jump to content
Annons

Prydz samplar Pink Floyd


Linkowich

Recommended Posts

Hörde precis Eric Prydz vs. Floyd - Proper Education...

Call on me var ju lite kul i det att den plockade upp en gammal halvt bortglömd låt i Steve Winwoods "Valerie".

Sen blev det Totos Africa och frasen "It's gonna take a lot to drag me away from you" som fick sig en mangling. Uttjatad låt i toktrist remix, imo. (Dessutom hör visst inte karln skillnad på "Drag me away" och "Take me away" heller).

Och nu den här. Hörde nåt om att den klättrar på listor här och var.

Jag tyckte den var skitdålig. Nån som tycker motsatsen och vill förklara grejen för mig? (Medhåll går också bra... 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Diaks (oregistrerad)
Hörde precis Eric Prydz vs. Floyd - Proper Education...

Call on me var ju lite kul i det att den plockade upp en gammal halvt bortglömd låt i Steve Winwoods "Valerie".

Sen blev det Totos Africa och frasen "It's gonna take a lot to drag me away from you" som fick sig en mangling. Uttjatad låt i toktrist remix, imo. (Dessutom hör visst inte karln skillnad på "Drag me away" och "Take me away" heller).

Och nu den här. Hörde nåt om att den klättrar på listor här och var.

Jag tyckte den var skitdålig. Nån som tycker motsatsen och vill förklara grejen för mig? (Medhåll går också bra... 🙂 )

Lite kuriosa: han gjorde den på 3 timmar på sin bärbara dator på ett tåg, sen ifall resultatet är bra eller inte har jag inte bestämt mig för ännu, brukar ta ett par lyssningar innan en del låtar sätter sig för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu var du väl lite sen?!?  🙂

Det var jag säkert! Jag är så lyckligt lottad att jag saknar både musikkanaler och radio... :rolleyes:

Men faktiskt så sökte jag och hittade inget snack om den här. Missade jag det?

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

nu var du väl lite sen?!?  🙂

Det var jag säkert! Jag är så lyckligt lottad att jag saknar både musikkanaler och radio... :rolleyes:

Men faktiskt så sökte jag och hittade inget snack om den här. Missade jag det?

hehe, då är det förståeligt..

MTV kör den all the time!! 😆

den e svängig.. dom har även kört en intervju med Eric Prydz själv.. det var lite soj o se!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattar inte hur Pink Floyd kunde godkänna att Eric Prydz ändrade titeln på låten och satte sig själv som artist. Förhoppningsvis har han fått betala ganska mycket för att få ändra titel och artist.

Jag ser den inte som nåt annat än en remix på en låt av Pink Floyd, en mer passande titel vore Pink Floyd - Another brick in the wall (Eric Prydz Proper Education Remix) eller något liknande. Remixen är helt klart godkänd, men det är samma gamla Another brick in the wall i grunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen hörde jag Scissor Sisters cover på Confortably Numb häromdagen. (Jag är antagligen väldigt sen där också) Den var... intressant.

eller ja, skitdålig 🙂

Jag är nog ännu senare, hörde iofs den för några år sedan (när den släpptes) men det var första gången jag hörde Confortably Numb. Efter det lyssnade jag på originalet och upptäckte att covern och originalet är så olika så båda versionerna är riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu uttryckte jag mig hastigt igen för dramatisk effekt, vilket aldrig slutar bra. Den är inte skitdålig. Men däremot tycker jag den inte verkade särskilt genomarbetad, och på något sätt blev helt förutsägbar i sin medvetna absurditet.

Och är den några år gammal? Då var jag verkligen sen 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...