Jump to content
Annons

myspace.com


LIKED

Recommended Posts

Jag är tillbaka, och jag har gjort en jävla massa nya låtar som finns på denna sida 😉

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=147509788

Och helt plötsligt är myspace visst ingenting att ha, jag måste säga att jag tycker den funkar väldigt bra.. du får gratis publicitet, din musik sprider sig.. har ni andra åsikter, skaffa inte myspace då?

MVH Infra

Redigerat av LIKED
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är tillbaka, och jag har gjort en jävla massa nya låtar som finns på denna sida 😄

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...endid=147509788

Och jag tycker att ni som gör musik ska skaffa en myspace och lägga upp era låtar och sedan skicka länkarna 🙂 det är inte lika jobbigt som att lägga upp dom på ftps och skit

What? Det är ju typ tio ggr jobbigare genom myspace. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja...

Med FTP, för uppladdaren:

Ladda upp filen. Klart!

Med FTP, för nerladdaren:

Ladda ner filen. Klart!

Med MySpace, för uppladdaren:

Skriv i alla jävla fält, tryck på upload och vänta på att MySpaces supersega servrar ska ta emot filen, vänta ett antal timmar på att låten ska manglas genom deras patenterade ljudkvalitetsförstörare. Klart, om inte nåt blev fel på vägen, isåfall är det bara att göra om och vänta flera timmar igen!

Med MySpace, för nerladdaren:

Hoppas att MySpaces hemska flashspelare är på gott humör och vill ladda in låten över huvudtaget. Lyssna på dålig kvalitet, hör hur låten hackar och buffrar ikapp inte alldeles sällan, och se på fyra färgade staplar som rör sig helt utan koppling till musiken. Glöm alla tankar på att kunna ladda ner eller på något annat sätt ha kontroll över låten. Klart!

Ja det är ju bara att välja. User experience är inte precis MySpaces starka sida, om man säger så.

Link to comment
Dela på andra sajter

så enkelt är det tyvärr inte för mig.. ta rapidshare till exempel du måste lyckas ladda upp din låt, sen för nerladdaren han måste skriva in en jävla kod och välja mirror och skit sen kan han tanka den i modem hastighet.

ta yousendit, typ en sharelimit på 7 så och filen finns kvar i 4 dagar eller något.

har ingene egen riktig ftp så ag kan inte ladda upp grejer där och jag känner ingen som har så det är bara sånna sidor som återstår tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja...

Med FTP, för uppladdaren:

Ladda upp filen. Klart!

Med FTP, för nerladdaren:

Ladda ner filen. Klart!

Med MySpace, för uppladdaren:

Skriv i alla jävla fält, tryck på upload och vänta på att MySpaces supersega servrar ska ta emot filen, vänta ett antal timmar på att låten ska manglas genom deras patenterade ljudkvalitetsförstörare. Klart, om inte nåt blev fel på vägen, isåfall är det bara att göra om och vänta flera timmar igen!

Med MySpace, för nerladdaren:

Hoppas att MySpaces hemska flashspelare är på gott humör och vill ladda in låten över huvudtaget. Lyssna på dålig kvalitet, hör hur låten hackar och buffrar ikapp inte alldeles sällan, och se på fyra färgade staplar som rör sig helt utan koppling till musiken. Glöm alla tankar på att kunna ladda ner eller på något annat sätt ha kontroll över låten. Klart!

Ja det är ju bara att välja. User experience är inte precis MySpaces starka sida, om man säger så.

Håller med! Myspace e ruskigt överskattat.

jepps.. har två låtar på myspace, resten på min egen server!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Testa ourmedia.org 🙂

Då kan man både lyssna på låtarna online samt ladda ner dem.

Det är gratis fast det tar mellan 2-5 minuter å ladda upp låten men det får man ta. 😉

Fast ännu bättre är det med egen server & det finns massor av sidor som erbjuder en gratis ftp t.ex. 1500mb.com.

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som gör myspace något värt är ju dess sociala nätverksmöjligheter. Annars är det helt katastrofalt dåligt.

Vill man bara ha en sida för enkel lyssning via flashspelare så finns det ju en uppsjö av dem.

Hoppas man på att bli stor och hypad genom myspace är man lite sent ute. Dags att försöka sniffa upp nästa trendsite och hoppa på den isåfall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände egentligen med att ha egna hemsidor? :rolleyes:

Tja, det går ju betydligt fortare att slänga upp en sida på ett musikcommunity än att snickra ihop en egen sida. Dessutom är det ofta lättare för ens lyssnare att kolla på ett ställe där flera av deras favoritband hänger än att hatta runt till respektives hemsidor.

Men det är ju inte lika lätt att profilera sig varesig när det gäller funktion eller grafisk formgivning på en sån site. På gott och ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft egen firma och har kvar webhotell sen den tiden.... funderat på att snickra ihop en Demo sida där folk kan ladda upp sina låtar. Skulle det vara intresant för er?

Tänkte typ demo tävlingar varge månad... eller liknande !

Jaja... snickrade häromdan på en men kanske inte så intresant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände egentligen med att ha egna hemsidor? 😳

Undrar jag med...

De blev så j-vla många så att det blev ointressant.

De flesta demo-siter går nog samma öde till mötes vad det lider.

Ta Allears till exempel, som redan är uppe i typ 16000 låtar och lika många band.

Ingen orkar ta tag i sådant. Det blir oöverblickbart och då blir det ointressant för oss människor 😉 Det verkar som de flesta som blir upptäckta idag blir det via livespelningar vilket väl egentligen är det bästa sättet att visa upp sig på (lite beroende på vad man gör).

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar som de flesta som blir upptäckta idag blir det via livespelningar vilket väl egentligen är det bästa sättet att visa upp sig på (lite beroende på vad man gör).

Sen att ha kontakter... Det är som att få gå före i den lååånga kön in på krogen, hehe 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Haft egen firma och har kvar webhotell sen den tiden.... funderat på att snickra ihop en Demo sida där folk kan ladda upp sina låtar. Skulle det vara intresant för er?

Tänkte typ demo tävlingar varge månad... eller liknande !

Jaja... snickrade häromdan på en men kanske inte så intresant...

Det tror jag skulle varit en jävligt jävla bra idé 🙂 satsa på det ffs och skicka den till alla du känner inklusive mig 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Nja...

Med FTP, för uppladdaren:

Ladda upp filen. Klart!

Med FTP, för nerladdaren:

Ladda ner filen. Klart!

Med MySpace, för uppladdaren:

Skriv i alla jävla fält, tryck på upload och vänta på att MySpaces supersega servrar ska ta emot filen, vänta ett antal timmar på att låten ska manglas genom deras patenterade ljudkvalitetsförstörare. Klart, om inte nåt blev fel på vägen, isåfall är det bara att göra om och vänta flera timmar igen!

Med MySpace, för nerladdaren:

Hoppas att MySpaces hemska flashspelare är på gott humör och vill ladda in låten över huvudtaget. Lyssna på dålig kvalitet, hör hur låten hackar och buffrar ikapp inte alldeles sällan, och se på fyra färgade staplar som rör sig helt utan koppling till musiken. Glöm alla tankar på att kunna ladda ner eller på något annat sätt ha kontroll över låten. Klart!

Ja det är ju bara att välja. User experience är inte precis MySpaces starka sida, om man säger så.

Poängen är sökfunktionerna. Flash är ett himla trams, men FTP är bara en transport mekanism,

Du gämför päron med äppellådor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du gämför päron med äppellådor.

Det vet jag inte om jag håller med om. 😛 Jag jämför två system för att distribuera musik över internet... de fyller i stort samma funktion, någon kan ladda upp och någon annan kan ladda ner eller iaf lyssna. Den ena formen är dock låst till ett förbestämt (och mycket dåligt) gränssnitt, det andra gränssnittet är bra mycket mer flexibelt och går mycket väl att förvandla till t ex drag-and-drop-enkelhet. 😄

Jag jämför snarare äpplen med äpplemos, och konstaterar att man kan göra mer av äpplen (inklusive äpplemos om man så vill).

Jag är så jäkla kass på liknelser. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Du gämför päron med äppellådor.

Det vet jag inte om jag håller med om. 😄 Jag jämför två system för att distribuera musik över internet... de fyller i stort samma funktion, någon kan ladda upp och någon annan kan ladda ner eller iaf lyssna. Den ena formen är dock låst till ett förbestämt (och mycket dåligt) gränssnitt, det andra gränssnittet är bra mycket mer flexibelt och går mycket väl att förvandla till t ex drag-and-drop-enkelhet. 😉

Jag jämför snarare äpplen med äpplemos, och konstaterar att man kan göra mer av äpplen (inklusive äpplemos om man så vill).

Jag är så jäkla kass på liknelser. 🙁

Ja... Fast betänk också att på Myspace så har du en färdig adress som sprids ganska friskt när du är aktiv där.

Bara för att du laddar upp dina låtar på FTP adress betyder det inte att folk laddar ner som tokar där. Du måste ju få ut informationen också. På en myspace sida får du reklam också medans du måste fixa det själv ifall du använder din FTP.

Med andra ord tycker jag att desto mer desto bättre. Om du kan använda myspace och få igång ett kontaktnät... varför inte. Om du kan använda FTP för att förenkla spridningen av din musik utöver myspace. Varför inte. Och varför inte ha en hemsida också så att ditt kontaktnät kan kolla in vad som är på G med deras favvoband 😄 Varför inte.

Varför begränsa sig till en av sakerna? Det är ju som att fundera på om man ska äta makaroner, köttbullar eller ketchup. 😛

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Du gämför päron med äppellådor.

Det vet jag inte om jag håller med om. 😛 Jag jämför två system för att distribuera musik över internet... de fyller i stort samma funktion, någon kan ladda upp och någon annan kan ladda ner eller iaf lyssna. Den ena formen är dock låst till ett förbestämt (och mycket dåligt) gränssnitt, det andra gränssnittet är bra mycket mer flexibelt och går mycket väl att förvandla till t ex drag-and-drop-enkelhet. 😄

Jag jämför snarare äpplen med äpplemos, och konstaterar att man kan göra mer av äpplen (inklusive äpplemos om man så vill).

Jag är så jäkla kass på liknelser. 🙁

Sprida information är ett icke problem i internet åldern. Allt handlar om att hitta information.

Sätt upp en ftp server och se hur många nerladdningar det blir om du inte publicerar på någon web site!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får demoorders varje vecka tack vare MySpace (nästan jobbigt, haha). Har fått en hel bunt nya fans på det sättet.

Det går till så att man blir addad som "vän" av en massa folk och så addar man lite själv och på det sättet hamnar man på nån annans sida i form av vän eller comment och då går folk in och lyssnar på ens skit (särskilt om man har nån sexig bild som drar ögonen till sig).

(Men det är klart, lite urvattnat blir det ju efter ett tag när man får add requests varje dag från folk som antagligen addat en automatiskt med ett program. Folk kanske börjar trycka "approve" utan att kolla upp den andres sida. Och många comments säger bara "thanks for the add", föga upphetsande.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Förutom att flashspelaren bara funkar när den vill funka och att hela sidan är en designkatastrof (är det någon som gått in där för första gången och direkt vetat vart man ska?) så gillar jag myspace, men det är ju bara för att det inte finns något som är lika stort. Jag har bara myspace för att alla andra har det liksom, så att de ska kunna lyssna på min musik relativt enkelt, och skriva meningslösa kommentarer. Det blir ju så att det inte finns rum för konstruktiv kritik på ett community där man måste vara kompis för att kunna skriva till varandra. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag förstår folk som inte gillar myspace och jag förstår dom som gillar det. Det är ju ett bra (men buggigt) sätt att bli hörd på. Och inte bara i sverige utan hela världen. Jag ställer mig någonstans imitten i frågan (: men eftersom att myspace har ledit till en del spelningar och skivförsäljning så har jag inget direkt att klaga på 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände egentligen med att ha egna hemsidor? 🤪

egna hemsidor is still going strong, även om mywaste är det folk föredrar! sånt skit, men man gör ju vad folk förväntar sig! de vill ha myspace (mywaste) så då får de det! annars suger det fett kan man säga! "Amerikanska idioters samfund" som andra tror att man måste figurera under för att vara nåt... som allt annat Amerikanskt, SKIT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sprida information är ett icke problem i internet åldern. Allt handlar om att hitta information.

Sätt upp en ftp server och se hur många nerladdningar det blir om du inte publicerar på någon web site!

Jamen visst ger myspace massa andra saker gratis, det har jag inte sagt nåt om. 🤪 Jag bara ifrågasatte att just hanteringen av låtarna skulle bli enklare genom myspace. För det tycker jag verkligen inte. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag håller med dig. tycker att myspace är ett jätte bra ställe att få publicitet och träffa många nystartade band 🙂

mitt band har lyckats på en kort tid få 2 spelningar via myspace. rekomenderar att alla nystartade band ska satsa på att skapa en sida på myspace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...