Jump to content
Annons

Fånigaste textraden?


D Vibe

Recommended Posts

Edit: Det här är en elak tvillingsystertråd till "Klockrenaste textraden/versen".

På allmän (ja, okej, från Emulator) begäran, så startar jag härmed fånigaste textraden-tråden.

Vill börja med att nominera en textrad jag själv skrev för några år sen, till låten (Död länk) :rolleyes: :

"en knytnäve mot våra själar"

Så, nu har jag öppnat upp min musikskrivarsjäl och dumpat mina tabbar.

Vad har ni själva att bidra med, eget som andras? 😉

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 198
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

bra!

"Throw you hands in the air and wave them around like you just dont care", den e fin, finns i oerhört många varianter.

"jag ska bygga mig en bår och segla TILLS det blir vår", av Gessle. Tills våren+ Är det en isbrytare han bygger eller ska han månne till sydligare breddgrader?

"Fäller upp min krage så den blir stor", "tog mitt hatt och trollade fram en skatt", i princip hela kung av sand....usch, min lätta aversion mot kungen av nödrim kanske lyser igenom :rolleyes:

Dogge sjöng väl något med "hon trampade på mitt hår, men det gjorde ingenting för hon hade fina lår" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid undrat vad det var jag hörde en gång (ca 20 år sedan) på väg hem med bil och radion igång. Något slags program med lite snack och trubadur/vismusik.

En kvinna sjunger mycket socialrealistiskt och engagerarat 😲 om vardagen och om att "gå ut och köpa potatis". Jag har nog aldrig hört en liknande text sedan dess men jag vet inte vem det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att höra på låtar med rader som "go for it" eller i stil med "you just got to hold on".

Haha, kan hålla med dej där... Jag lyssnade på en skiva med MJ Cole igår, som jag hade skräpandes... du hade nog inte gillat den. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid undrat vad det var jag hörde en gång (ca 20 år sedan) på väg hem med bil och radion igång. Något slags program med lite snack och trubadur/vismusik.

En kvinna sjunger mycket socialrealistiskt och engagerarat 😮 om vardagen och om att "gå ut och köpa potatis". Jag har nog aldrig hört en liknande text sedan dess men jag vet inte vem det var.

Herre jä... det låter som du har hört samma program som jag en gång hörde. Och jag minns också fortafarande hur otroligt kassa texterna var, om det nu är samma - tidsmässigt stämmer det in. En textrad som etsat sig kvar (något i stil med);

"Det regnar, jag cyklar, min röda regnkappa blir våt"

Fanna någon annan svensk låt där de rimmade nå't i stil med;

"Kom å ta mig i handen, sommarparty på stranden".

Storslaget! 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

det fins en person/artist som vinner denna kategori hur man än vrider och vänder på det...:

MARTIN

O då tänker jag fränst på; " du är så, yeah yeah, wow wow"...

Och den nominerade textraden är: ALLA RADER I LÅTEN!!!

Du är här, jag är frusen
Du är en av flera tusen (flera tusen valrossar, eller vadååå?)
I en plastburk för oss unga
Är du där med mun och tunga   (finns det plastburkar med en nedre åldersgräns & isf, varför ska man slicka på den?)

Du är flickan i reklamen
Som har tagit charmexamen
Tv-Shop är så på riktigt   (ja, inte är det science-fiction iaf)
Det du säger är så viktigt     (vad har det hon säger med TV-shop att göra?)

Och du är så
Yeah Yeah Wow Wow!   
Du är så 
Yeah Yeah Wow Wow!
Du är så
Du är så

Hjärtat slår hårt, helt utslagen
Jag vill höra andetagen
Fyra dB och jag kan höra  (Hör han inget under 4dB alltså? dbu eller dbVolt?)
När du sen börjar förföra

Några ord om stora saker
Här finns allt för alla smaker
I en plastburk på 24 tum (EN stooooooor plastburk!! matlåda kanske? Tupperware?)
Sen så börjar jag att yra  (Du har väl yrat genom hela låten!)

Du är här, jag är frusen 
Du är en av flera tusen    (återanvändning är bra för miljön.....)
Låt mig komma kan du svära  (Frågar han om han ska få komma på henne? Vissa saker ska man inte fråga om lov för att få göra:) ) 
På att du alltid ska va nära  

Jag vill bara explodera
Lite till och lite mera (finns det ngt kvar av en om man redan exploderat en gång?)
Som en lucka i mitt sinne
Känslor som jag har stängt inne (detta är väl enda raden som låter liiite vettig)

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har alltid undrat vad det var jag hörde en gång (ca 20 år sedan) på väg hem med bil och radion igång. Något slags program med lite snack och trubadur/vismusik.

En kvinna sjunger mycket socialrealistiskt och engagerarat  😠  om vardagen och om att "gå ut och köpa potatis". Jag har nog aldrig hört en liknande text sedan dess men jag vet inte vem det var.

Herre jä... det låter som du har hört samma program som jag en gång hörde. Och jag minns också fortafarande hur otroligt kassa texterna var, om det nu är samma - tidsmässigt stämmer det in. En textrad som etsat sig kvar (något i stil med);

"Det regnar, jag cyklar, min röda regnkappa blir våt"

Mycket möjligt, för dessa rader stämmer mer än väl in 😮😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus Johansson är minsann med och fightas om förstaplatsen med sitt verk "Vakna nu Anneli"

Vakna nu, Anneli - Männen från Venedig

Dom har stängt sin fabrik, du är faktiskt ledig

Kä dig i nått himmelsblått, och på huvudet en kalott

Kaffet kokar på var spis, Vakna nu, Anneli!

Spårvagnarna kör ikapp, ner för drottninggatan

gubben i sin silverfrack, tänder morgonbrasan

Du och jag är samma sort, fast jag är lång och du är kort

Det stod i morgontidningen, upp med ögat, Anneli!

På tyska torget, Anneli - står en blåsorkester

De värmer sig med akvavit, och stämmer instrumenten

Grannens ungar övar på - basfiol och trombon

Jesper spelar mandolin - Vakna nu, Anneli!

Och luras inte, Anneli - jag vet att du är vaken

Snön har fallit bommulsvit - över alla taken

Kom och va min vinterfru - torghandeln har börjat nu

Vi ska köpa dig nått fint - det blir väl bra, Anneli?

Och det knarrar under sulorna och jag har långkalsonger

Spara alla smulorna - hör på fågelsången

Jag är full av vinterhyss - kom och ge - mig en kyss

Jag är du och du är vi - Vakna nu, Anneli!

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Magnus Uggla "Jag mår illa"

Uno Svenningsons "Under Ytan"

Skit helt igenom.

Liksom Frankie Goes to Hollywood "Relax" och

Maurro Scoco "Sara kom med och sup ikväll..."

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

om man ska titta på mer aktuella låtar så nominerar jag utan tvekan den här TOTALT VÄRDELÖSA skitlåten "I wish I was a punkrocker" som handlar om hur allt var så bra förr och hur fint det var att vara "punkrocker" när det i själva verket är flower-power-hippies som tjejen syftar på i den totalt värdelösa texten hon knåpat ihop.

antar att ni har hört den på radio och vet vad jag talar om.

arrrrrghhhh....

Redigerat av godhead
Link to comment
Dela på andra sajter

Världens mest clichéaktiga textrad någonsin (antar att vi inte fokuserar oss på hela låtar med tanke på rubriken) jag hört är nog:

"You're beautiful.

You're beautiful.

You're beautiful, it's true."

😳

Edit: James Blunt - You're Beautiful

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...