Jump to content
Annons

Rix för böfvelen!


Rix

Recommended Posts

Häpp!

Jag har insett att man inte tas på allvar här förrän man passerat presentationsgaten! Tänkte smita igenom den nu och säga några väl valda ord om mig och mitt förflutna..

o Drygt trettio bast..

o Plinkat gura sen barnsben - e varken snabb eller teknisk men lyhörd och gehörd!

o Lattjade med trackers på Amigan åren 90 till 98..

o Gick kurs hos Sandén och byggde mig en akustisk mummagitarr (bättre än alla jag köpt!)

o Köttar DADGAD på min hembygda när det vankas irländsk folkmusik (vilket händer ganska ofta, revival på g igen nu!)

o Härjar på tenorbanjo i jazzigare sammanhang

o Passade på att läsa 20p musikproduktion på unitetet (för att lätta upp mattestudierna) 😄

o Har tolkat Elvis och Beatles på banjo (tror inte Stim släpper igenom det)

o Spelar i dag bas i en rock/blues-kvartett

o Meckar gärna i vår nyinredda studio

o Boende och verksam i Växjö

o Sa jag att jag spelar bas!!

o Fender Precision, Fender Jazz, Gibson EB-3 är mina bästa vänner..

o Ampeg SVT Classic likaså..

Äh, javafan o sånna grejjer.. Tjena!

Redigerat av Rix
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Köttar DADGAD på min hembygda när det vankas irländsk folkmusik (vilket händer ganska ofta, revival på g igen nu!)

Fattar inte...

Men hej och välkommen

Heh, tack! Stämmer guran i ett öppet Dsus4 - strängarna uppifrån o ner: DADGAD. Lite dagisvarning då man kan ta grepp med ett finger, men vilka snygga klanger man kan åstadkomma utan att bryta handleden! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Stinkey (oregistrerad)

Hej och välkommen. För att fortsätta lite Växjösnack, jag bor i Malmö men är född i Väckelsång, 17 Km söder ut. (Snacka om off-topic. Eller så fick jag bara hemlängtan.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Köttar DADGAD på min hembygda när det vankas irländsk folkmusik (vilket händer ganska ofta, revival på g igen nu!)

Fattar inte...

Men hej och välkommen

Ackord... D, A, D, G, A, D hehe... 😱

Hej och välkommen 😄

Hehe, påminner mig om en visa jag skrev som liten parvel (man spelar den med dom ackorden oxå):

Fter dina Hrda ord Cr jag D jag vill G dig

Kan du G#a vA D E?

Cm E (uttalas "småle")

Eh, välkommen förresten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jädrar i havet, nu blev det fart på alla gamla avdankade utflugna smålänningar! Själv är jag inflyttat, född skåning!!! Växt upp där det goda vattnet kommer ifrån; Ramlösa (med kort a)!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har insett att man inte tas på allvar här förrän man passerat presentationsgaten!

Oj, har jag missat det.. 😱 Jag har aldrig presenterat mig.. 🙁

Men, men, Du är i alla fall väldans välkommen här på forumet. 😄

//Nisse

Link to comment
Dela på andra sajter

Du med? Iofs bor jag inte i växjö, men inte så långt ifrån och är där rätt ofta eftersom jag pluggar på universitet där.

Ah, har oxå hållit till på universitetet senaste året, sunkigt ställe(!)

Sunkigt? Det är väl trevligt på VXU?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du med? Iofs bor jag inte i växjö, men inte så långt ifrån och är där rätt ofta eftersom jag pluggar på universitet där.

Ah, har oxå hållit till på universitetet senaste året, sunkigt ställe(!)

Är förexten oxå inflyttad smålänning... 😱

Här är en annan rätt så nyinflyttad smålänning, men jag bor en snutt längre österut...

(För övrigt var jag förresten på Växjö univ och föreläste för ungefär ett halvår sedan...)

Och, välkommen!!

Link to comment
Dela på andra sajter

(För övrigt var jag förresten på Växjö univ och föreläste för ungefär ett halvår sedan...)

Och, välkommen!!

Tack!

Föreläste du i musikproduktion? Tog över efter Marcus eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...