Jump to content
Annons

Från EMU 1820m till Cubase SE 3


Jonnie

Recommended Posts

Tjenare igen.

Satt och försökte få igång en inspelning idag med en vanlig gitarrsignal in i ljudkortet EMU 1820m.

Kortet är installerat och anslutet antar jag eftersom jag i programmet "Patchmixer" kan se STAPELN för SIGNALEN röra sig när jag slår an toner etc.

Lampor lyser och monitorerna fungerar fint genom det.

Nu har ajg även installerat mitt Cubase SE 3 och har hittils lyckats köra ett MIDI Klav genom det så det spelats upp i monitorerna. Detta verkar fungera fint.

Nu ville jag spela in min gitarr i Cubase och jag fattar inte ett skit. Förmodligen säger ni att man bara skall välja "In" och "Out" i vänstersidans panel men på "In" finns bara alternativet ASIO Multimedia Driver Sterio In/Right/Left och i "Out" fältet kan jag välja likadant. Fast ASIO Multimedia Driver Stereo OUT.

Jag har säkert missat att göra massa inställningar från Cubase/datorn som gör att jag inte fattar ett skit?

Tänkte att någon vänlig själv skulle kunna få ta och förklara för mig.

Börja med från att du startat upp datorn.

Tack på förhand

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I patchmixern högerklickar (trooor jag) du på en av effektplatserna på kanalen du får in signal på, väljer send to asio, och sen första bästa i listan, t ex asio 1/2.

Starta cubase, in på menyn devices, sen VST inputs eller VST connections, och där aktiverar du alla ingångar som ska vara aktiverade, vilket blir typ Dock In A eller vilken fysisk ingång på kortet du nu använder.

Sen skapar du ett audiospår och väljer rätt ingång så ska det nog funka!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...