Jump to content
Annons

Koppla gitarrmik.


Kurt Cobain

Recommended Posts

Idiotförklara mej inte här nu 😛

Men jag har en mik som ska kopplas in.

1 st dimarzio i en Fender stratocaster.

Nu ska jag Enbart ha denna och inga andra så därför är det Mik - volym - output.

Problemet: i output har jag 2 st trådar, 1 som är gul och en som inta har någon isolering (?)

Sedan sitter något "flärp" som borde varit tråd på som jag skulle vilja ha till Jord, men aldrig suttit något på denna.

Problem 2: Jag vill på något sätt ha att det ska typ va en +, en´- och en st jordkabel?

Eller är funkar en mik som att det bara ska gå ström genom EN kabel sedan en jord?

Är det som jag tror att man helt enkelt tar jordkabel från mik till volymen och fäster den oisolerade kabeln på samma lödning och den Röda på samma lödning som den gula?

Verkar vara lätt kanske men aldrig pysslat med detta så vill reda ut det !

Klistrar in chemat från tillverkare med.

Chemat: http://www.garage1.org/kop.chema.JPG

(lyckas inte att klistra in bild så får bli länk)

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trodde jag hadde svaret.

Snälla någon?!?!

Är lite desperat nu, jag får ett JÄVLA brus hur jag än kopplar.... varför?

Jag vill koppla in EN mik till att börja med, genom volym och till output.

Håller jag på Output följet så tystnar bruset, så verkar som något jordfel?

Koplar in Sångmic till förstärkaren och det låter jättebra, borde ju funka på samma sätt?

Jag börjar bli lite desperado nu, något som verkar så j*vla enkelt ska va så svårt.

Körde 8 mil för att få den inkoplad på nya musik i jönköping, killen jobbade inte idag så jag åkte missnöjd med div delar hem som saknades.... lånade lödtång på jobbet men får det bara inte att funka bra.

Jag hör när jag knackar, eller drar på micken men just bruset????

Vänta....

nu kom jag på något kanske..... när jag kopplat allt till volymen på gitarren, jag har kopplat längst ut ( finns 3 "piggar" där )

Mitten har jag hoppat över hela tiden, beror på detta?

Som sagt, vi kan börja enkelt med 1 mik utan switch... 2 kablar från mik till 2 kablar till output via volym.

Jag måste va puckad va?

Eller har jag pajjat miken?

EDIT: jag får ljud och brus från miken hur jag än har ljudreglaget

EDIT2: snälla, orka svara eller PM:a

Redigerat av Kurt Cobain
Link to comment
Dela på andra sajter

Google är din vän:

länk

1 mic behöver du egentligen inte bry dig om polaritet på pickupen, se bara till att skärmen (den nakna kabeln) sitter tillsammans med -tåten på en bra jordpunkt (höljet på en pot som du sedan jordar till utgångsjacket.

På poten drar du sedan +tåten till kontakten på ena sidan och jordar den andra. Kontakten i mitten drar du till utgången. Tjipp o hej! Redo att rockenrolla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...