Jump to content
Annons

AKG K240STUDIO


Impey

Recommended Posts

Annons
  • 2 veckor senare...

Tycker inte ljudet är särkilt detaljrikt och inte riktigt så neutralt i jämförelse med Beyerdynamic DT250. Passformen på AKG-lurarna kanske passar vissa. Jag tycker dock att dom sitter lite väl löst. Beyer-lurarna sitter mycker bättre men kan upplevas som lite små av vissa. AKG-lurarna tar in mer omgivande ljud än Beyer och läcker nog lite mer dessutom. Rekomenderar alltså beyer framför AKG trots prisskillnaden på 500:-.

Link to comment
Dela på andra sajter

Passformen är ju underbar. klart skönaste lurarna jag provat. Fast mina Sennheiser HD 600 låter dubbelt så bra ungefär. Kostar väl det dubbla beg oxo visserligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

Skulle tro att det är lite som med monitorer. Lär dig ljudbilden i hörlurarna så du vet hur du ska mixa. Själv tycker jag att mina K240 Studio är hur sköna som helst att använda även under flertalet timmar...

Redigerat av Maestro
Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta experter på butikerna säger AKG K271 dom väger mycket mindre och sitter skönare och bättre detaljrikedom än K240, men dock lite dyrare 😎

Dom flesta experterna på butik vill gärna sälja det dyraste dom har inne. 😉

Men jag är ändå beredd att hålla med. Ungefär samma komfort som 240 men betydligt bättre upplösning. Men jag har fortfarande inte lärt mig det övre mellanregistret... Det låter lite för behagligt där uppe.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Men jag har fortfarande inte lärt mig det övre mellanregistret... Det låter lite för behagligt där uppe.

.. säger Joachime, i grodperspektiv från sin sittplats på basgolvet 🙁

Är det någon som har erfarenhet AKG k55HDII?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har några stycken K240 men jag är inte så förtjust i dem. De låter lite för dovt för min smak. Jag mixar dock aldrig i hörlurar utan de används för monitorlyssning för musikerna. Passformen funkar inte för dem som inte har vattenskalle.... i alla fall inte efter ett tag när de blir slitna. Dessutom går alltid kåpan sönder. Har aldrig sett ett par K-240 där inte den svarta plastringen sitter löst.

De lurar jag (och musikerna) använder hellre är AKG K55 och K66 vilket är budgetlurar i jämförelse men är kanon. Sitter bättre, mer lättdrivna och har än så länge inte gått sönder. Man måste ju byta ut telekontakten mot en kraftigare dock (typ neutric) men det gäller ju nästan för alla hörlurar.

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte förtjust i K240, men jag kommer inte ihåg vilken modell jag hade, om det vara Studio eller Monitor. De var i alla fall bumliga i basen och absolut inte trevliga enligt min smak.

Du kan se mina omdömen om några olika lurar på mitt recensionsforum. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft ett par 240 i en månad nu och jag har tidigare mest kört med senheiser och jag kan bara säga att jag tyckte att mina senheiser var grymma ända tills jag testade dessa. Enligt min mening så är dessa klart bättre än Senheiser lurarna (som var minst lika dyra när jag köpte dem...)

Ljud är en smaksak men gå till en affär och testa ett par, jag blev i allafall mycket positivt överraskad när jag gjorde det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar varken mina K141 eller K240. 😉

  • Bra ljud? Nej! Luddig och dödar alla detaljer.
  • "Ärligt" och neutralt ljud? Aldrig! Jag har lyssnat på många Hi-Fi-lurar som låter neutralare än K240.
  • Sitter skönt? Nja! Ganska sköna tills skinnet på lurorna går sönder och du sitter med skumgummi mot öronen.

Mina favvolurar är Sony MDR-CD380. Gott ljud och sitter hur skönt som helst. Köpte ett par till av samma i höstas. 😄😄🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...