Jump to content
Annons

Förstärkare till Ino Audio Pip?


DåligtGehör

Recommended Posts

Har köpt men ej byggt ihop Pip. Nu behöver jag en förstärkare för att driva dem.

Vet inte så mycket vilka förstärkare som kan vara lämpliga. Vet inte heller riktigt vad det skall få kosta. Men jag tänker mig i nuläget hålla mig under 5 tusen. En tanke är att hålla det ganska billigt för att senare byta upp mig - om det nu behövs.

Vilka skall jag gå och lyssna på? Ge gärna även bra budgetförslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det borde fungera med i princip vad som helst - men eftersom du har det i studion, så vill du ha ett slutsteg med hög strömkapacitet för att inte tappa transienter. Sådant brukar exempelvis NAD vara bra på, så deras modeller kan vara bra att kolla in. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde fungera med i princip vad som helst - men eftersom du har det i studion, så vill du ha ett slutsteg med hög strömkapacitet för att inte tappa transienter. Sådant brukar exempelvis NAD vara bra på, så deras modeller kan vara bra att kolla in. 😕

Med slutsteg menar du då i en integrerad förstärkare eller separat effektförstärkare /förförstärkare?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde fungera med i princip vad som helst - men eftersom du har det i studion, så vill du ha ett slutsteg med hög strömkapacitet för att inte tappa transienter. Sådant brukar exempelvis NAD vara bra på, så deras modeller kan vara bra att kolla in. 😕

Med slutsteg menar du då i en integrerad förstärkare eller separat effektförstärkare /förförstärkare?

Förförstärkare har du i ljudkortet (du får ju ut linenivå), så det räcker med ett rent slutsteg.

Link to comment
Dela på andra sajter

HiFi (oregistrerad)

Jag skullle satsa på en integrerad för att kunna koppla in andra ljudkällor, kunna styra volymen med fjärr och för att det råder mycket mer konkurrens på det jämfört med slutsteg.

Denon är en favorit.

Gratulerar till ett bra köp.

VH

Anders E

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde fungera med i princip vad som helst - men eftersom du har det i studion, så vill du ha ett slutsteg med hög strömkapacitet för att inte tappa transienter. Sådant brukar exempelvis NAD vara bra på, så deras modeller kan vara bra att kolla in. 😕

Med slutsteg menar du då i en integrerad förstärkare eller separat effektförstärkare /förförstärkare?

Förförstärkare har du i ljudkortet (du får ju ut linenivå), så det räcker med ett rent slutsteg.

Ok. Det tänkte jag inte på eller var snarare inte medveten om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skullle satsa på en integrerad för att kunna koppla in andra ljudkällor, kunna styra volymen med fjärr och för att det råder mycket mer konkurrens på det jämfört med slutsteg.

Denon är en favorit.

Gratulerar till ett bra köp.

VH

Anders E

Jo, det är en aspekt som kanske avgör till integrerad ändå. Jag vill nog kunna koppla in dig-pianot för att öva utan att använda hörlurar eller alltid starta datorn.

Någon särskild Denon?

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla efter någon begagnad? Proton AM-455 PRO t.ex. (just att det är en PRO-version är lite viktigt!!)

Proton har några slutsteg oxo som kan vara prisvärda. Har för mig att ett av dem heter D-1200

Men jag tror inte att du dör om du hittar någon gammal Yamaha heller.. :-)

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...