Jump to content
Annons

Reason 3 kraschar, Godamn it!


Stonerbox

Recommended Posts

Hej det började med att reason bara gick att starta en gång per startning av datorn (Om ni hajar? Reason startar en gång sen var man tvungen att starta om datorn för att få igång det igen.)

Jag började med att updatera till 3.0.4 men fortfarande sammma problem, så jag installerade om helt och hållet då gick det att starta en gång sen var det bara att starta om igen!!!!

Jag blir fan tokigt att mitt skapande skall styras av en jävla dator som krånglar, så vad i hela friden skall jag göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Windows Xp Professional x64 Edition

Mer otestad plattform får man leta efter.

En musikdator bör vara extra stabil och pålitlig - inte vara nån testmaskin.

Därför bör den rulla nåt 'smärre problemfritt' som vanligt 32-bitars XP Pro/XP Home.

Inte många ljudkortstillverkare bryr sig om 64-bitars drivrutin för det finns ingen marknad/efterfrågan. Microsoft själva har 64 bitar låååångt ner på prioritetslistan, så det kommer dröja många år innan man fått bort barnsjukdomarna.

Jag tror att du kommer få problem med de flesta musikprogram (förutom Sonar) ifall du kör x64.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan jag som installerade 64 i tron av stabilitet men det har varit ganska så stabilt fram till s nu.

Helt galet, när jag har winamp igång så startar inte reason stänger jag av winamp så startar reason, tokigt 🙂

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

när jag har winamp igång så startar inte reason

Antagligen din ljudkortsdrivrutin som inte kan köra två applikationer samtidigt.

x64 skulle kunna bli stabilt och grymt i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var du inloggad som admin när du installerade 64-bitars versionen av Reason ?

Har du rätt drivisar till ljudkort & ev USB drivers till midiinterface etc som är anpassade efter 64-bitar ? Skulle rekomendera att du skickar ett mail till Propellerhead betr detta. Det är viktigt för dom att få veta detta fel för att säkra upp inför Vista lanseringen om inte annat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Var du inloggad som admin när du installerade 64-bitars versionen av Reason ?

Jepp jag var inloggad i admin när jag installerade och alla drivisar skall fungera, kanske skriver ett brev till dom sen...

Antagligen din ljudkortsdrivrutin som inte kan köra två applikationer samtidigt.

Jo annars så kan jag det så det är mycket underligt..

Vilket os skulle vara bäst att skaffa för att få stabilitet?

PS: Tack för alla snabba svar uppskattar det verkligen! 🙂

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
Windows Xp Professional x64 Edition.

ps: jag får ett sånt Debug, Send Error report, Don´t Send Fel meddelande.

konstigt jag kör också Reason 3 på Windows XP 64 och det funkar perfekt för mig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
konstigt jag kör också Reason 3 på Windows XP 64 och det funkar perfekt för mig 😛

Jo det fungerade mycket stabilt för mig den första tiden jag hade xp 64 men nu så är det bara skumt 😳

okej 😆 På senare tid har massor av andra program slutat fungera t ex winamp och VLC:( . Men tack för varningen får byta tillbaka till Windows XP 32 innan Reason slutar fungera.

Link to comment
Dela på andra sajter

konstigt jag kör också Reason 3 på Windows XP 64 och det funkar perfekt för mig 😛

Jo det fungerade mycket stabilt för mig den första tiden jag hade xp 64 men nu så är det bara skumt 😳

okej 😆 På senare tid har massor av andra program slutat fungera t ex winamp och VLC:( . Men tack för varningen får byta tillbaka till Windows XP 32 innan Reason slutar fungera.

Det är inte så att du uppdaterat ljudkorts-drivrutinerna nyligen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
konstigt jag kör också Reason 3 på Windows XP 64 och det funkar perfekt för mig 😄

Jo det fungerade mycket stabilt för mig den första tiden jag hade xp 64 men nu så är det bara skumt 😱

okej 😉 På senare tid har massor av andra program slutat fungera t ex winamp och VLC:( . Men tack för varningen får byta tillbaka till Windows XP 32 innan Reason slutar fungera.

Det är inte så att du uppdaterat ljudkorts-drivrutinerna nyligen?

Nja jag uppdaterade ljud-drivrutinerna precis efter att jag installerat XP 64 vilket var ca 1 vecka sedan 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

konstigt jag kör också Reason 3 på Windows XP 64 och det funkar perfekt för mig 😄

Känns det inte märkligt att utropa "funkar perfekt" om du bara kört x64 i en vecka? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Exaroz (oregistrerad)
konstigt jag kör också Reason 3 på Windows XP 64 och det funkar perfekt för mig 🙂

Känns det inte märkligt att utropa "funkar perfekt" om du bara kört x64 i en vecka? 😎

Jag använde reason mycket den tiden när jag körde när jag körde 64 bit och jag la inte märk till någonting konstigt utan allt har fungerat som vanligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...