Jump to content
Annons

Malström Synthen


lord_von_bagge

Recommended Posts

Annons

Hade tråkigt en kväll och satt och plöjde igenom vst på kvraudio och där fanns en del kopior på reason grejorna. Tror till och med att dom var freeware . Orkar inte leta efter dom och länka för det tog en stund (Finns ju en del där att leka med) 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Exakta kopior är nog inte att tänka på, men liknande finns kanske. Kolla runt på KVR-Audio. Om du inte hittar nått där så kan man alltid köra på "Rewire" till "Reason". Sök på Rewire för att lära dig hur det funkar. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, jag undrar samma sak..ska bli spännande att se vad Linus och Nexustwins kommer att svara 😄

Jag svarar: Nej, det finns ingen vst-plugg som liknar Malström. Granulärsyntes finns i vissa syntar, men inte granulär wavetable.

Om du har Reason är Rewire det lätta och rätta.

Om du inte har Reason får du leta efter andra syntar på KVR, som redan sagts.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du har ju inte Reason så det kommer ju inte att hjälpa hur mycket du än lär dig om ReWire...För du tänker väl ändå inte köpa Reason bara för att kunna köra malström? Det vore ett big mistake enligt mig.

Jopp, bättre att ge upp tankarna på Malström isåfall och skaffa nån helt annan VST-synt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör nu ReWire med Reason 🙂

Det var inte så svårt att ställa in 😄

Nu ska jag bara få det att låta bra 😄

Så, fick du "Reason" av en kompis eller gjorde du det på ett sätt som skapar väldigt långa trådar här på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör nu ReWire med Reason  😄

Det var inte så svårt att ställa in  😉

Nu ska jag bara få det att låta bra  🙂

Så, fick du "Reason" av en kompis eller gjorde du det på ett sätt som skapar väldigt långa trådar här på forumet?

hahaha word 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att jag inte hade Reason från början ? 😄

jag ville Bara göra det så enkelt som möjligt.. för samplar man måste man göra massa samples.. för man ändrar ju lite på melodin..

Men med ReWire så Kör man ju Synthen Genom Piano Roll i FL 🙂

Det var bara att jag inte visste om den funktionen 🙂

Och så Har jag aldrig Gillat Reason 😉 "Svårt" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste faktiskt erkänna att jag ochså är ett fan av "Malmstöm". Delvis för att det är så grymt lätt att ratta men för att det låter snyggt i bakgrunden med en annan saw lead tex. 😄

Inget fel på "Malmström" alltså! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...