Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

När jag spelar in i cubase (audiotrack) så får jag bara mono..och för att få stereo måste jag högerklicka>process>stereoflip... what is the prob?..skulle vara schysst med lite hjälp!

Annons
Posted

Har du en monoinspelning (en mikrofon) så blir det av förklarliga skäl också mono... 🙂

Du spelar kanske in en monosignal på en stereofil? I så fall får du bara ljud i den ena kanalen. Om du i stället skapar ett nytt audiospår som är mono, så fixar det sig, så att du kan panorera dit du vill. 🙂

Posted (edited)

Mitt cubase har tendens att ställa in knasigt på vst connections när man installerar det.

Sätter ingång L på L1

Sätter ingång R på L2

Med tanke på att jag bara har två ingångar blir det då mono tills jag ändrar det.

Edit: OCh just ja, när du processar sådär, blir det inte då två spår med samma sak? Så det är fortfarande mono.

Edited by Zyan
  • 2 weeks later...
Posted

När du addar ett Audiotrack så kan du väl välja mono/stereo? eller har du skapat ett "audioprojekt" ? för isåfall har du väl 8 mono o 8 stereo förinställt eller. tänkte så du inte valt channel 1-8 som är mono isåfall

/Perrra