Jump to content
Annons

Shrine of Distortion - Merry Xmas II


Hellpig

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Merry Xmas 2

* ARTIST/GRUPP: Shrine of Distortion

* GENRE: Rock/Hårdrock/Retro

* LÅTLÄNGD: 3:44

* KOMPOSITÖR: M.Cassersjö, J.Fredlund, B.Hellberg

* PRODUCENT: M.Cassersjö

* EV. MEDVERKANDE: Tony "Ynot" (Sång), Bengt Vallhagen (sång), Jerry Kronqvist (Bas), Jonas Ekestubbe (Solo 2), Magnus Cassersjö (övrigt).

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK:

* STATUS: (nästan) Färdig demo

* LÅTLÄNK: Se nedan

Merry Xmas II

Merry Xmas II (zipped)

Varför en packad fil? Det gör ingen skillnad på storleken men somliga kan inte ladda ner MP3-filer direkt så här har ni ett alternativ.

Merry Xmas 1987

Om någon orkar/vill lyssna på originalet så finns det tillgängligt också!

Den här låten spelade jag in (tillsammans med ett par polare) dagen före julafton 1987. När jag precis börjat med digital inspelning hade jag tänkt göra en nyversion på den, kanske mest för att ha något konkret att jobba med när jag lärde mig hur Cubase funkar. Det gick förstår käpprätt åt helvete med alla tänkbara problem som kan uppstå! Jag påstår mig inte kunna med Cubase än idag men lite mer har jag lärt mig... och med hjälp av några trevliga personer från Studios forum har jag nu lyckats göra en någorlunda vettig version av den här jullåten. Eller har jag/vi? Lämna gärna en kommentar. Kan du inte kommentera musikstilen/låten så kanske mixen eller skicka åtminstone en julhälsning till oss för helsike! 🙂

Jag vet inte riktigt om mixningen är 100 ännu så alla förslag välkomnas.

SoD_Candycane2small.jpg

Merry Xmas

I was crawling down the rail,

Just looking for the train

In my pocket a bottle of Jim Beam

And things are no more than they seem

 

A hairy dog screams my name,

That sucker ain't got no shame

Tom waits... on the bus,

It's his dog who makes the fuzz

 

Hey mister - why do you look so down and depressed,

Why don't you tell me, have you failed on your quest?

Don't go drinking all that whiskey on your own,

Give me some and I'll carry your stone

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är alltid trevligt när man kan locka fram ett leende. Problemet är bara att detta initiala skede av lycka ofta snabbt förbyts till en panikartad skräck som till slut leder till psykets totala destruktion av verkligheten som vi känner den. Allt i julens bästa anda.

😆😆

Edit:

Även när man skriver poetisk rappakalja skall man försöka stava rtät.

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt gitarrsound. Riktigt elakt där i introt. Taggtråd, mmmm.

QUOTE

Tom waits... on the bus

Det är ju lysande.

Åsså Ynot, forumets egen Chris Cornell.

😆😆😄😄😄😄😄😄😄😄

detta värmer i kylan

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är den ju!

Och man har inte ens hunnit korrekturlyssna 😆 ...

Jävligt bra gitarrer, jävligt bra sång ynot!

...sen får (som vanligt) 😄 andra tjata om mixen. Jag ska lyssna i högtalare sen, har bara lurar nu!

Go juljävel, fan!

***

edit: jo angående det där med att förlyssna, NU läste jag dina mejl, så jag förstår att det snurrat runt ett par testversioner... Fan, det är vådan av att ha 4 epostadresser. Men du skickar till rätt, det är jag som ska lära mig läsa den dagligen 😆

tjing!

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

Åsså Ynot, forumets egen Chris Cornell.

Ynot är lysande och så är de andra eminenta deltagarna också. Jag glömde skriva ett ordentligt tack till er för att ni ställde upp och levererade så snabbt! Tack! 🙂

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Vallhagen & Slaptap; kommentera gärna mixen när ni lyssnat en runda till. Borde nog göra något åt slut-ekot på din sång, Vallhagen. Det låter ohyggligt konstigt i vissa lyssningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

...kommentera gärna mixen när ni lyssnat en runda till...

Jajamensan...😄 Tycker nog att det låter sjysst rakt genom. Sången ligger snyggt. Första guresolot skulle kanske dras ner ett snäpp i volym. En aning tunn botten i min lyssning men det får stå för mig...jag vet att jag har taskig "bas i basen bl a"... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt av mig att jag inte fick ett finger med i detta. Hur bra som helst.

Trögupplöste

dede

...Finns ju mer att göra tilloch med.....?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken va bra!...gillar detta tunga sound! grymt bra!

Alla har gjort en görabra jobb..o sången passar som en smäck..man får lite thrillerfeeling där i början.. läskigt!

Nu hasplar ni ur er det ena samarbetet efter det andra ..heheh...vad kommer härnäst tro!..Bra jobbat grabbar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dåligt av mig att jag inte fick ett finger med i detta. Hur bra som helst.

Trögupplöste

dede

...Finns ju mer att göra tilloch med.....?

Det är inte för sent ännu... går ju alltid att öppna ett projekt igen och skapa ett spår till 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasiken va bra!...gillar detta tunga sound! grymt bra!

Alla har gjort en görabra jobb..o sången passar som en smäck..man får lite thrillerfeeling där i början.. läskigt!

Nu hasplar ni ur er det ena samarbetet efter det andra ..heheh...vad kommer härnäst tro!..Bra jobbat grabbar!

Tack Valdez för de vänliga orden! Härnäst... vem vet. Kanske något där vi får användning för en kvinnlig ljuv stämma? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...