Jump to content
Annons

No one kills me like you do


Recommended Posts

Annons

Det låter bra. Låter levande. Mycket värme i ljudet. Däremot tycker jag att du sången glider lite på tonerna. Men vad vet jag? Det kanske är meningen. 🙂

Inte min musikstil. Men jag vill ändå ha mer kraft i melodierna.

Åjver änndd aojt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Yllet

Tamburinen funkar ok .Men knä klappet runt 2,00 känns lite för vekt.Ligger även något slagt (vet fan inte vad det kallas) fläppande ljud i brist på bättre ord på de lugna partierna som jag o låten kunde leva utan 🙂

Gillar mixen förövrigt...Rösten passar bra till låten kanske lite svenska utal men vi är ju där i från...

Ha det gott mr Y

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra. Låter levande. Mycket värme i ljudet. Däremot tycker jag att du sången glider lite på tonerna. Men vad vet jag? Det kanske är meningen. 🙂

Inte min musikstil. Men jag vill ändå ha mer kraft i melodierna.

Åjver änndd aojt!

Jag är inte så kraftfull av mig... hehe.

Vad menar du med glider på tonerna? Antar att jag "vill" det

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Yllet

Tamburinen funkar ok .Men knä klappet runt 2,00 känns lite för vekt.Ligger även något slagt (vet fan inte vad det kallas) fläppande ljud i brist på bättre ord på de lugna partierna som jag o låten kunde leva utan 🙂

Gillar mixen förövrigt...Rösten passar bra till låten kanske lite svenska utal men vi är ju där i från...

Ha det gott mr Y

Tjena. Brukar själv vara allergisk mot svengelska och är sällan sen att kritisera andra. Nu fick jag visst äta upp det själv.

Raspet, som jag antar att du menar, använde jag mest som en kul grej.

Tack tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Yllet.

Detta låter svin bra! Det enda jag saknar är lite bas..

Najs sound på guran! Snyggt pannad!

Fantastiskt sång ljud! Vad har du för grejer till sången?

Tipsa en musik polare,jag får kritik på mitt sång ljud..

Slut summering: 4.9 - 0.1 för basen..Definitivt radio klar,SHOOT!

'Do you know me:Väntar på att gitarristen skall komma till skott..Det var tänkt att göras i morgon,men..jobb å jobb å jobb..kanske i helgen..

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Yllet.

Detta låter svin bra! Det enda jag saknar är lite bas..

Najs sound på guran! Snyggt pannad!

Fantastiskt sång ljud! Vad har du för grejer till sången?

Tipsa en musik polare,jag får kritik på mitt sång ljud..

Slut summering: 4.9 - 0.1 för basen..Definitivt radio klar,SHOOT!

'Do you know me:Väntar på att gitarristen skall komma till skott..Det var tänkt att göras i morgon,men..jobb å jobb å jobb..kanske i helgen..

Mvh

Micael

Tack tack majk, alltid så positiv!

Angående (lead) sången så har jag inte pillat så värst mycket. Lägger en PSP masterQ (riktigt bra eq!) först i kedjan, skurit från 187hz, sen en stor dipp runt 350hz på -10db med ett ganska brant Q-värde på 3.03, vidare addat lite luft runt 15khz +5db. Efter detta ligger en de-esser och jobbar, ganska lätt, sen en Rvox mono - kompressor från waves. Slutligen 2 st reverb, ett kort och ett lite längre (som jag själv skruvat till), cubase inbyggda.

Hyfsat basic prylar: En MXL 990 kondensatormic genom en VTB1 Studio Projects Preamp och högt i tak! 😆 (Puffskydd såklart)

Mjo det är inget vidare tryck i basen inte. Har en ny halvakustisk, inte riktigt lärt mig hur den fungerar ännu. Ska basen upp, eller ska det vara med "basljud"?

Tack

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Yllet.

Detta låter svin bra! Det enda jag saknar är lite bas..

Najs sound på guran! Snyggt pannad!

Fantastiskt sång ljud! Vad har du för grejer till sången?

Tipsa en musik polare,jag får kritik på mitt sång ljud..

Slut summering: 4.9 - 0.1 för basen..Definitivt radio klar,SHOOT!

'Do you know me:Väntar på att gitarristen skall komma till skott..Det var tänkt att göras i morgon,men..jobb å jobb å jobb..kanske i helgen..

Mvh

Micael

Tack tack majk, alltid så positiv!

Angående (lead) sången så har jag inte pillat så värst mycket. Lägger en PSP masterQ först i kedjan, skruit från 187hz, sen en stor dipp runt 350hz på -10db med ett Q-värde på 3.03, vidare addat lite luft runt 15khz +5d. Efter detta ligger en de-esser och jobbar, ganska lätt, sen en Rvox mono - kompressor från waves. Slutligen 2 st reverb, ett kort och ett lite längre, cubase inbyggda.

Mjo det är inget vidare tryck i basen inte. Har en ny halvakustisk, inte riktigt lärt mig hur den fungerar ännu. Ska basen upp, eller ska det vara med "basljud"?

Tack

Ok,då vet jag vad du gjort med sången..Men vad har du sjungit i för prylar?

Mic/preamp/mixerbord..?

Kanske lite mer lir på basen,var det jag tänkte på - samt lite mer tryck.En akustisk coolt..Då kanske den skall vara som den är..bara höjas lite?

Haft låten på säkert 10 rundor medans jag sysslat med annat..Blev inte less.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är jättesnyggt inspelat och arrangerat. Håller med om att en högre bas gjort sig. Första versren låter din sångröst som Billy Corgan, (heter han så, sångaren i smashing pumpkins?), å det är ju inte fel! Om jag ska önska något så skulle det vara en tydligare "hook", samt att stämsången är på gränsen ibland men jag tycker du har en bra stämma och som sagt låter det jättebra!!

Kör hårt! M.v.h Bänkt

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är jättesnyggt inspelat och arrangerat. Håller med om att en högre bas gjort sig. Första versren låter din sångröst som Billy Corgan, (heter han så, sångaren i smashing pumpkins?), å det är ju inte fel! Om jag ska önska något så skulle det vara en tydligare "hook", samt att stämsången är på gränsen ibland men jag tycker du har en bra stämma och som sagt låter det jättebra!!

Kör hårt! M.v.h Bänkt

Man tackar, man tackar. Aldrig lyssnat på Smashing, men tar det som en komplimang.

Gällande basen, när ni/du skriver "högre", menar ni då starkare, alltså volym upp? Eller tydligare bas.

Tjo

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

inte alls min music stil men skön är det.....lite små charmigt och annorlunda

-själva "knee-slappen" eller vad det är som ligger i backgrunden är lite svag.....samt "clapsen"...låter nästan burkigt...instängd men det kan ha med volymen att göra

-riktigt förtjust i bastrumman ,eller vad de där sakerna heter, som kommer in vid 1:10

nice ljud..bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom på detta med svengelska ,det är det nog inte var nog så att utalet är rätt men kan inte härleda det dialektalt till amerikanska ,engelska o varianter på dessa.

Tycker att det funkar men detta är tillräkligrt bra för att slipas på sådar som man gjorde i träslöjden i 5man. lite lite i taget..

Kna klappet är nog det som inte funkar för mig . Men tycker du /ni har lyft låten ytterligare ett snäpp sedan jag lyssnade senast..

Väntar på att höra detta på radion..<Ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Nånstans måste man dra gränsen för när det är perfekt..Nu är det Grymt!

Jag hittar inget som stör eller oroar..Kanon jobb helt enkelt.

Om man ser till den totala ljudbilden i denna(ta nu inte detta som kritik)så är den väldigt diskant rik.När man mixar så gäller det ju att hitta de olika områdena där de olika delarna hör hemma.Jag tycker att du har lyckats bra med det,trots att det är många "ljusa" partier...Och det kan inte ha varit lätt.

Skicka ut denna till folket nu Yllet,så att alla får njuta av ditt jobb.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin mjuk pop.

Låten känns hel och komplett. Charmig i sin relativa enkelhet. Samtidigt finns det en hel del små saker som händer under ytan. Stoppen där också basen framträder med långa höga toner är superba - ja, hehe, förutom i mitt tycke ett överanvändande av "flärpen frrrrrrr" (vafan heter det).

Håller med HM att man skulle vilja känna lite mer bas på något sätt.

Sången tycker jag har lite egendomliga "betoningar/läten" ibland; låter lite "aänd", "faäst", "laäst" etc. Ja vettefan, det kanske är "rätt" men jag reagerade på det i alla fall.

Låten griper mig inte alls som 20 million gjorde men det är mer en smakfråga än att den i sig skulle vara mycket bättre.

Så mindre flärp och lite mer bas och must i ljudet är allt jag kan önska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack gehöret och majk.

Angående flärpen, så är du inte ensam om att klaga på den, ska minska ner den lite då... hehe

Kanske att ja pillar lite mer med basljudet. Vill inte att det ska bli för grumligt heller. Räcker eventuellt att jag drar på lite runt 80hz-120hz i mastringen.

Angående "20 million..." (ny version inom kort för övrigt) ... så perverkar inte heller "no one..." låt mig på samma sätt. Men det är olika genrer. Ville helt enkelt testa nåt annat.

Tack för fina kommentarer.

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt proddat.

En helt ok låt också i min mening. Skön röst har du, men du behöver jobba en del med uttalet. Låter som du tvekar en del istället för att gå hela vägen och köra gärnet på engelskan 😉

Egentligen inte min typ av låt, men jag tycker att du gör det riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt proddat.

En helt ok låt också i min mening. Skön röst har du, men du behöver jobba en del med uttalet. Låter som du tvekar en del istället för att gå hela vägen och köra gärnet på engelskan 😉

Egentligen inte min typ av låt, men jag tycker att du gör det riktigt bra.

Vill sjunga så "tvekande" och glidande i denna låten... 😆

Roligt att du diggar.

Tack!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt och snyggt ljud. Kommer inte på något att klaga på.. 😉😆

Jo förresten, mixen känns lite spretig i den högre diskanten. Kanske kan vara ide att mjuka till vissa av ljuden däruppe. Ägget känns vassast.

Och på "friends" i textraden: "i wish that someday we will be good friends" skulle jag vilja ha ett rent mollackord utan sjua. Men det är ju lite sent att ändra på nu..

Snyggt jobbat! Kanske kommer på något mer att klaga på sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo förresten, mixen känns lite spretig i den högre diskanten.

Och på "friends" i textraden: "i wish that someday we will be good friends" skulle jag vilja ha ett rent mollackord utan sjua. Men det är ju lite sent att ändra på nu..

Mjo borde pilla lite där uppe kanske. Sjukt svårt att mixa ägg, det rör sig över så stort område.

Hhehe, orkar inte "skriva om" några ackordrundor 😆

Tack för fint inlÄGG

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

"flärpen frrrrrrr" (vafan heter det).

Flärpen är väl en åsnekäke eller Vibraslap på engelska.

Gillar detta. P3-pop helt enkelt. Snygg framfört och producerat.

Parantes: Det knäpper ganska ofta när jag lyssnar. Nån mankemang med mp3-filen?

Bra detta!

Vet inget om nåt knäppljud (menar du fingerknäppen?). Tror inte att det är nåt fel på mp:3an, inget jag hört i alla fall och ingen annan som påpekat. P3-pop, tja varför inte? :]

Kul att du gillar. Tack för att du tog dig tid.

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Så snyggt! luftigt mycket fin sång mina beyerdynamic har mycket diskant så kanske lite hårt i dom höga frekvenserna men beror nog mest på lurarna.

Intressant med 2st reverb om du tittar tilbaka här förklara gärna hur du har gjort.

O

Kan skriva mer ingående om reverben i morgon, eller på söndag. Har inte siffrorna i huvudet och ska kolla film nu sen sova. Men titta förbi lite senare så har jag säkert skrivit några rader.

Ha det gott

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...