Jump to content
Annons

No one kills me like you do


Recommended Posts

Annons

Sån här musik är ju väldigt trevlig och gullig (i positiv bemärkelse). Gullig röst, text, "Oh i loved you sooo" 🙂

Lyssnat ett par gånger, eftersom jag alltid försöker lära mig tycka om musik jag älskar att hata. Men detta är inget hat-inlägg, istället söker jag ljuspunkter. Den gör mig på gott humör efter ett tag, och det är väl meningen, och är anledningen till att folk köper sånt här.

Det är musiken (inte text/sång) som jag tycker är bra efter ett tag, softa instrument skapar nån trevlig atmosfär så här på eftermiddagen drickandes kaffe och så. Ungefär som Beatles kan göra. Ingen dålig jämförelse 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar idag igen.. Gillar låten, den funkar helt klart såhär.

Men om jag fick välja skulle jag vilja ha lite mindre amreikanoslickpopkänsla och lite mer indie. En lite skev tramporgel, distade trummor, trumpet på refrängen.. hmmm.. nånstans en blandning mellan typ concretes, cardigans, manic street preaches.. 😛 Men då blir det ju en helt annan prod..

Känns klar såhär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar idag igen.. Gillar låten, den funkar helt klart såhär.

Men om jag fick välja skulle jag vilja ha lite mindre amreikanoslickpopkänsla och lite mer indie. En lite skev tramporgel, distade trummor, trumpet på refrängen.. hmmm.. nånstans en blandning mellan typ concretes, cardigans, manic street preaches..  🙂 Men då blir det ju en helt annan prod..

Känns klar såhär.

Mjo. Den blev nog lite för slick, kan jag hålla med om. Låten var lite mer indié i början, men sen händer det saker på vägen och vips; så är det nåt annat...

Men men... Jag e hyfsat nöjd och är nu redo att kasta mig in i nya produktioner.

Tack för all hjälp.

P.S Någon efterfrågade mitt "reverb-knep" på sången. Skriver ett inlägg om det i morgon. Har bluespelning nu...

Hejs!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...