Jump to content
Annons

Vilken låt ?


Wernborg

Recommended Posts

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Vilket låt är detta? Tror jag såg den i På spåret eller något annat på TV nyligen. Barnen går och nynnar hela tiden...... 😆
Bom bodi bom bodi, bom bodi bom bodi, bom bodi bom bodi, bom bom bom.

Något med mitt hjärta finns med i texten....

Hjälp.

Peter Sellers och Sophia Lorens Goodness gracious me kanske....

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
"mitt hjärta" alltså på svenska. Fast som brukligt på 60-talet finns nog en engelskspråkig förlaga....

Jo men det är nog den låten jag skrev har för mig att den går typ mitt hjärta bankar ,( my heart goes) Bom bodi bom bodi, bom bodi bom bodi, bom bodi bom bodi, bom bom bom

Lill Babs eller Siwan gjorde nog den svenska versionen

Link to comment
Dela på andra sajter

"mitt hjärta" alltså på svenska. Fast som brukligt på 60-talet finns nog en engelskspråkig förlaga....

Jo men det är nog den låten jag skrev har för mig att den går typ mitt hjärta bankar ,( my heart goes) Bom bodi bom bodi, bom bodi bom bodi, bom bodi bom bodi, bom bom bom

Lill Babs eller Siwan gjorde nog den svenska versionen

Helt rätt. Då återstår bara vem som gjorde den svenska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den gamla låten med Peter Sellers och Sofia Loren Goodness, gracious me från filmen Miljonärskan 1960. Den svenska versionen Ojdå, kära nån sjöngs av Britta Borg och Hasse Alfredsson.

edit: Äsch, Glaskatten kom före. 😳😆😆

Redigerat av equality
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är den gamla låten med Peter Sellers och Sofia Loren Goodness, gracious me från filmen Miljonärskan 1960. Den svenska versionen Ojdå, kära nån sjöngs av Britta Borg och Hasse Alfredsson.

Härligt. Nu är mitt sinne stillat och jag kommer kunna sova inatt!

😳

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...

När vi ändå är igång har jag en annan fråga om vilken låt. För några år sedan gick det ett program på P3 med en signaturmelodi som satte sig som klister i mitt huvud. Ibland spelades låten som helhet på radion och jag kommer ihåg att jag gillade den väldans mycket. Den gick såhär nånting i början, och sen kom nån trombon in och jazzade loss lite.

Vilka gjorde låten och vad heter den?

Och för mitt onödiga vetandes skull, vilket var radioprogrammet?

Link to comment
Dela på andra sajter

När vi ändå är igång har jag en annan fråga om vilken låt. För några år sedan gick det ett program på P3 med en signaturmelodi som satte sig som klister i mitt huvud. Ibland spelades låten som helhet på radion och jag kommer ihåg att jag gillade den väldans mycket. Den gick såhär nånting i början, och sen kom nån trombon in och jazzade loss lite.

Vilka gjorde låten och vad heter den?

Och för mitt onödiga vetandes skull, vilket var radioprogrammet?

Låter som Groove armada's "At the river"... 🙂

EDIT: http://youtube.com/watch?v=IHujFipE_9Q

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...