Jump to content
Annons

Problem med el-matning till ljudkort?


Svabbarn

Recommended Posts

Var osäker om jag skulle lägga detta i ljudkort eller datorer/tillbehör but here it goes:

Fick precis hem min Firebox från staterna och knalled glatt hem för att göra galen musik, men icke. Jag pluggade in den i min nya macbook pro och i manualen stod det att drivrutiner skulle följa med coreaudio. Sedan hände det inte så mycket... i manualen läste jag att "el-dioden" sulle blinka blått och sedan stanna men jag såg inget... förens jag stängde av ljuset i rummet då såg jag en svag hint till blinkande men inget stannande =), den hade fortfarande inte kommit upp i osx ljudpanel... så då pluggade jag in skiten i min pc och då lyste den upp som en lanterna och stannade på blått.

haha så frågan blir vell efter denna saga ifall man behöver sätta igång el-matningen på någotsätt i osx eftersom jag gissar att det är problemet? eller ska jag knalla ner till apple...

förlåt att det blev så långt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ingen behöver svara jag fick precis svaret efter intensivt letande på nätet.... tydligen är det en krets i de nya mbp:s som gör att enheter inte får dra för mycket ström ur datorn vilket gör att man måste boota upp ljudkortet med adaptern inne. sedan går det att dra el från datorn,.... vafan det nu hjälper en när man sitter ute is skogen och ska spela in fåglar....

inte för att jag tänkte spela in fåglar men man blir ju lite arg...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ideen phobos men icke, jag har tittat nu och det fanns tom en liten notis längst ner på produktbeskrivning http://www.presonus.com/firebox.html. Det skeva är att jag är 99%säker att jag kollade hela den sidan när jag bestämmde mig för att köpa den så de måste ha uppdaterat den ganska nyligen.. DOH

Trist grej nu sitter jag med ett ljudkort med amerikans plugg som inte går att boota på min dator utan att ha den i väggen.

Utöver detta kollade jag runt lite och det verkar som om något elsäkerhetsverkeri inte gillar amerikansk-svensk adaptrar så de säljs typ inte i affär.. man får beställa på nätet.(om någon vet bättre så får den gärna upplysa mig, bor i sthlm) JAHA det va därför man skulle köpte skiten i sverige istället =)

Redigerat av Svabbarn
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...