Jump to content
Annons

Rysk "spion" död


Florian le Sage

Recommended Posts

Ja ni, minns ni min tråd om mordet på Anna Politovskaja förra månaden, nu upprepar historien sig och ännu en regimkritiker får sona med sitt liv för att han grävde för djupt i den stora lögnen som Putin och hans garde representerar!

Fruktansvärt är en underdrift, Sovjettidens förtryck av människor är inte slut på långa vägar, bara i nya kläder men på precis samma sätt som tidigare med skillnaden att oppositionella numera bara dödas lite raskt istället för att som ibland-tidigare slängas in på mentalsjukhus i många år...fina grannar vi har må jag säga!

Vår omvärld är sjuk, mkt sjuk och de "stora" ledarna Putin o Bush är verkligen satans bröder som dessutom försöker och tyvärr till stor del lyckas med sin propaganda att förvrida världens ögon gentemot stora delar av en annan kulturs befolkning och religionsutövare, ingen större skillnad mot korstågen alltså, bara tusen år senare och inget har hänt, be för denna planet!!!

Läs mer...

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill minnas att jag sett en artikel där det nämns att många med vissa maktpositioner i ryssland drömer tillbaka till sovjettiden. Illavarslande.

Kommer även ihåg en artikel om Politovskaja där en som bode i samma hus sa som kommentar "Det blir som förut. Man har aldrig sett eller hört något."

Och religösa galningar härjar i USA och mellanöstern. Skönt att sverige ses som en avlägsen avkrok ingen bryr sig om.

Redigerat av L.C
Link to comment
Dela på andra sajter

känns faktiskt bra att florian tar upp detta, även om forumet i grunden handlar om musik och studios.

för hur kul vore det att man hade några osynliga maktkorrumperade människor som bestämde att de som gjorde den typen av musiken skulle dö. Den här ryssen ville ta reda på sanningen och fick därmed sota med sitt liv. Han gjorde det jobb som många av oss ville men ingen vågade och han tog de konsekvenser som de innebär...

leve demokrati

Link to comment
Dela på andra sajter

känns faktiskt bra att florian tar upp detta, även om forumet i grunden handlar om musik och studios.

för hur kul vore det att man hade några osynliga maktkorrumperade människor som bestämde att de som gjorde den typen av musiken skulle dö. Den här ryssen ville ta reda på sanningen och fick därmed sota med sitt liv. Han gjorde det jobb som många av oss ville men ingen vågade och han tog de konsekvenser som de innebär...

leve demokrati

Iran och flera andra platser där modern musik (västerländsk) är totalt förbjuden, USA var på god väg med sin censur igångssatt av de farliga frikyrkliga krafterna och en massa jävla senatsfruar för några år sedan, den gode och skarpsynte/skarpnäste

Frank Zappa gjorde allt vad som stod i hans makt och försakade i princip sin karriär på slutet (dog 1993) i en massa hearing o rättegångar för att häva deras galna beslut som skulle inneburit hot och starka beskärningar i yttrandefriheten i flera former i förlängningen, tur att det finns engagerade eldsjälar som vi är stort tack skyldiga!

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)
Jag skulle råda dig att köpa ett nytt ljudkort med fantommatning, alternativt köpa en preamp.

Bästa i sin kontext på länge 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, jag skulle råda dig att svara i rätt tråd... 😉

här en "lokal" nyhet, finns djävulskap på det mest märkliga vis ett modernt och demokratisk fungerande land som Sverige, är väl baksidan av den fina ytan...

manmisshandel

Och det är en nyhet av den enkla anledningen att i 99 av hundra fall så är det mannen som slår kvinnan. Varför väljer du att länka till just den här nyheten? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

stör det dig?

allmänt eller off-topic, du låter ju värre än en tossig byråkrat och visar på allvarliga brister i förståelsen av allvaret i detta!

Vill väl bara ha ordning bland trådarna.

Vad som klassas som OT är

som inte har med musik eller ljud att göra.

Inte hur allvarligt det är, är det oallvarligt klassas det som flumm och hamnar i papperskorgen.

Uppdelning underlättar när man söker, och sorterar trådarna.

Tillbaka till ämnet, detta är ett bra exempel på hur folk tystas och hur manipulativ världen är. Det som har makt är oftast de som har mest att förlora. Och nyttjar makten till att behålla den.

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm, jag skulle råda dig att svara i rätt tråd... 😛

här en "lokal" nyhet, finns djävulskap på det mest märkliga vis ett modernt och demokratisk fungerande land som Sverige, är väl baksidan av den fina ytan...

manmisshandel

Och det är en nyhet av den enkla anledningen att i 99 av hundra fall så är det mannen som slår kvinnan. Varför väljer du att länka till just den här nyheten? :rolleyes:

Om det intresserar dig så skall jag tala om det trots att jag inte förstår vitsen, varför andas du/varför tycker du om ärtsoppa eller ej...

Ett förtryck är alltid ett förtryck oavsett om det sker i det tysta eller i det ännu tystare, i fallet med "70-årig kvinna misshandlar sin man" är det lika hemskt för honom som för folk i allmänhet i f.d. Sovjet som har en avvikande och regeringskritisk hållning tex.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja ordning och reda bland trådarna, även om det händer tråkiga saker i världen.

Ta till rubriker som "sannorligt förgiftad av KGB" för att få uppmärksamhet är samma knep som expressen tar till med sina löpsedlar 🙂

Jag menar vart har du läst "sannorlighet förgiftad av KGB" jo i tidningar och nyheterna på tv, har dom gjort någon utredning ännu? obduktion? Vi vet ju hur media fungerar.

flytta denna tråd till off-topic 😉 och spåna och spekulera vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Iran och flera andra platser där modern musik (västerländsk) är totalt förbjuden, USA var på god väg med sin censur igångssatt av de farliga frikyrkliga krafterna och en massa jävla senatsfruar för några år sedan, den gode och skarpsynte/skarpnäste
Frank Zappa gjorde allt vad som stod i hans makt och försakade i princip sin karriär på slutet (dog 1993) i en massa hearing o rättegångar för att häva deras galna beslut som skulle inneburit hot och starka beskärningar i yttrandefriheten i flera former i förlängningen, tur att det finns engagerade eldsjälar som vi är stort tack skyldiga!

tar i hand på det florian

Link to comment
Dela på andra sajter

kirthapus och royen,vet ni då ingenting eller vadan denna skepsis, jag håller med om att löpsedlar osv inte är mycket att hänga i granen men JAG är väl ändå inte expressen/aftonbladet för tusan?!?

Jag vet vad jag talar om och vill på detta sätt få fler att uppmärksamma jävligheterna omkring oss vilket de flesta fattar här...min mormor och morfar flydde ifrån Lettland under kriget och hade några få släktingar kvar där, bakom järnridån unde allla Sovjetiska helvetiska år så detta är inget bullshit kära ni, enda skillnade är att idag mördas opponenterna mer eller mindre öppet, förr hette det att dom råkat ut för en olycka etc...

och vad i hela fridens helvetiska sammelsurium spelar det för roll om denna tråd hamnade i off-topic eller ej, vilka ENORMA problem detta är för vissa härinne tydligen, i brist på andra menar jag, småkryp!

Link to comment
Dela på andra sajter

kirthapus och royen,vet ni då ingenting eller vadan denna skepsis, jag håller med om att löpsedlar osv inte är mycket att hänga i granen men JAG är väl ändå inte expressen/aftonbladet för tusan?!?

Jag vet vad jag talar om och vill på detta sätt få fler att uppmärksamma jävligheterna omkring oss vilket de flesta fattar här...min mormor och morfar flydde ifrån Lettland under kriget och hade några få släktingar kvar där, bakom järnridån unde allla Sovjetiska helvetiska år så detta är inget bullshit kära ni, enda skillnade är att idag mördas opponenterna mer eller mindre öppet, förr hette det att dom råkat ut för en olycka etc...

och vad i hela fridens helvetiska sammelsurium spelar det för roll om denna tråd hamnade i off-topic eller ej, vilka ENORMA problem detta är för vissa härinne tydligen, i brist på andra menar jag, småkryp!

Din retorik är ju fantastisk. Jag röstar för! Man ska inte blanda balanserat och obalanserat i samma patch. Det leder bara till problem.

M-Audios produkter är helt ok för hemmapyssel och min kompis ärvde ett Tama Swingstar för ett tag sen. Dessutom hade jag för mycket röd currypasta i grytan så det blev jättestarkt. Kör du Cubase?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eh, för det första lade sovjet ner för snart tjugo år sedan, och någon reunion tour finns såvitt jag vet inte planerad. För det andra, även om ryska myndigheter har för vana att ta sina motståndare av daga innebär detta inte att just Litvinenko fallit offer för ryska hitmen.

Vem är det du försöker övertyga-dig själv eller någon annan stackars ovetande?

Link to comment
Dela på andra sajter

historien upprepas alltid...

då är det väl roligare det som händer i kina... Mer öppet och mer makt till folket. Sen händer det tråkiga saker där också.

Men man kan inte bara klaga och beklaga sig på världen... MAn måste fråga sig vad man själv kan göra. Det är många ruttna saker vi gör i sverige också som påverkar världen.

Klimathot, utsugning av fattiga länder etc.

Vad kan DU göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just precis, vad kan jag/du göra?

Förmodligen en hel del om vi vågar rensa vårt materiella samvete, tex att inte köpa Kina-mickar pga de usla arbetsförhållandena etc, inte köpa äkta mattor pga barnarbetarna i Iran och andra länder,men köper inte jag köper någon annan säger någon och så fortsätter de onda cirklarna...

Jag vet inte om detta är rätt väg att gå, jag sitter inte inne med alla universiella sanningar och svar tyvärr, fast jag någonstans söker i mitt inre och med hjälp av den lilla intelligens/analysförmåga jag besitter.

Det jag tror är en bra början för alla människor i det här landet, som jag ju bor i och känner till väl ur alla aspekter,är att på något sätt lyfta blickarna då och då och se sig omkring,finns ju alla möjligheter idag via media/resor osv, och framförallt att öppet tala om alla saker som är fel, här och på andra ställen-att öppet visa vad som är fel när någon säger ngt dumt eller orättvist-tex rasistiska tillmälen som är så vanligt och tyvärr alldes för jävla inrotat i detta land,kanske speciellt på landsbygden, detta är inte unikt för Sverige men VI har mycket att jobba med i alla fall och det kan vi alla se till!

Oj vad det dyker upp mycket när man tänker efter men det är ju lätt att sitta hemma i en bekväm tillvaro som vi är vana vid och beklaga sig, att sedan skrida till verket och aktivt försöka bidra till en bättre värld det är en annan sak...jag försöker bara väcka tanken och så fröna-varje dag bjuder på chanser till förändring, att sedan stormakter och diktatorer säger sista ordet för att de har den ultimata makten är en ständig uppmaning till revolution men i dagsläget blir man väl klassad som terrorist om man gapar för mycket i dessa riktningar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt är ju fan tillverkat i Kina idag!, det är en grotesk marknad.

Bara för att vi västerlänningar skall ha råd att överkonsumera ännu mer av jordens resurser

än vad vi redan gör idag.

Visst vi kan få nya fina mikrofoner för under tusenlappen... synd bara att alla gamla grejer

av någon slags kvalitet är hutlösa priser på. Annars hade man ju kunnat återvinna mer.

Jag menar, folk kanske inte hade låtit sin gamla Neumann U47 bara vara liggandes för

att den är värd så mycket pengar och troligtvis blir den heller inte billigare,

så varför skall jag sälja den?

Tänk sen när alla miljoner kina mikrofoner går sönder, va mycket skräp det blir!?

Eftersom det är köp-å-släng grejer redan idag så åker nog en del på tippen redan nu.

Inte värt att laga lixom..

// S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...