Jump to content
Annons

Ny "bygga studiomöbel tråd"?


Lilleman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 77
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postade bilder

LA2A drägel....

Va fint det vart.

Tack, LA 2 pumpar fint i basen 😲

jahaaaa? 😲

så det är därför du strejkat från MSN på senaste tiden då? laugh.gif

Grymt lillen!

Ja, jag måste ju ha någonting att göra när man inte surfar... 😎

Blev ju riktigt najs det där!

I vårt kontrollrum stog det nått hemmabygge när flyttade in, har skruvat på lite på det och målat lite, men det ser ju inte ut så här... det är mer ett utbyggt gammalt kontorsbord, inte vackert men det funkar.

Vad kul det skulle vara att bygga allt från grunden själv (om man hade skills) så allt såg ut och funkade som man ville.

Fnulf...

Kom in när du har vägarna förbi...

Snyggt som faan!!! Jag gillar verkligen färgen. Man blir ju sugen på att bygga nått själv när man ser detta😄

Blodis!

Tack, tack... Som sagt, skivorna är köpta på Cheapy, jag kommer inte ihåg träslaget...

Det ser ut som en blandning av Mahogney och ek... Lackat med ett golvlack som heter trestjernor...

kan bara hålla med föregående talare, snyggt blir det 🙂 hoppas det blir som du har hoppats att det skulle bli, det är ju det viktigaste ju!

MVH Anders

Jo, det ser ut ungefär som jag tänkt, rackskåpet blev lite större rent fysiskt är jag trott... men det ar bra att ha lite och växa i...

Tack alla som följt tråden...!

Det blir både lite piska och morot att lägga ut en tråd...

Måtten till rackskåp osv. har jag hittat här på forumet bla. genom Bosse Hanséns sanslöst bra beskrivning i tråden

Hur brett är 19 tum

Tjingeling :rolleyes:

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt. Ordning på torpet!  😄

Kliar det i fingrarna nu då?

Skojar du eller... 😄

Jag har helt bytt ut huvuddelen av studion, jag sålde mitt Neotek-bord tillsammans med ett Motu 24 O/I... Sen har jag handlat 2 LA 2:or och en UA Solo-610 som jag inte kunnat prova pga att ett ljudkort jag beställt ifrån Thomann var fel på vid leverans...

Så i väntan på det nya ljudkortet blev det en ny studiomöbel...

Och, gissa om det kliar i fingrarna... 😄😄😎

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det ser så ordnat ut, då är det inga sladdhärvor att reda ut innan man skall spela in (vilket är fallet här). Du kan ju bygga mitt bord också? 😄

Nja, inte just nu iaf... Vi kanske kunna byta lite... Jag behöver lite bra klass "visgura spår" är det något som ligger i ditt arbetsfält...? 😎

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Blev riktigt riktigt bra! Älskar trätexturen!

Jag fick faktiskt idén ifrån studio Bohus om jag ska vara ärlig... =)

Det är ett härligt ställe. Feta dörrar in till inspelningsrummet 😳 Är det fortfarande samma kille som driver den? Dragan tror jag han hette, och jag var där senast 1999-2000 nånting.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev riktigt riktigt bra! Älskar trätexturen!

Jag fick faktiskt idén ifrån studio Bohus om jag ska vara ärlig... =)

Det är ett härligt ställe. Feta dörrar in till inspelningsrummet 😆 Är det fortfarande samma kille som driver den? Dragan tror jag han hette, och jag var där senast 1999-2000 nånting.

Yepp, jag tror det är Dragan som håller i stålet på Bohus... Med god hjälp av Tobbe Lindell bakom mixerbordet... 😳

Fräckt ställe som sagt... finns inte många sådana kvar, och när skulle det kunna byggas något liknande...?

PS. Dragan köpte ju George Lucas Neve-bord efter den senaste triologin...

Jag tror det installerades 2003 eller så...

Det luktade fortfarande lite Starwars om det... 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att det ser så ordnat ut, då är det inga sladdhärvor att reda ut innan man skall spela in (vilket är fallet här). Du kan ju bygga mitt bord också? 🤪

Nja, inte just nu iaf... Vi kanske kune byta lite... Jag behöver lite bra klass "visgura spår" är det något som ligger i ditt arbetsfält...? 😄

Det kan vi ordna! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

va sjutton sysslar du med lillen?!? Vem vill ha en köksbräda som bord egentligen?? 😛😳😆

Det är så när man har en hemstudio för 2000-talet... Men jag kan förstå att du behöver stora ytor i din 90-tals studio med dina gamla Monstermonitorer... 😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

va sjutton sysslar du med lillen?!? Vem vill ha en köksbräda som bord egentligen??  😳  😆  😄

Det är så när man har en hemstudio för 2000-talet... Men jag kan förstå att du behöver stora ytor i din 90-tals studio med dina gamla Monstermonitorer... 😄😄😄

hahahah antar att du syftar på skärmarna 😄😄😆 såååå stora är dom väl ändå inte? 😛 Bara för att mitt bord är så stort att jag lätt får plats med dom 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det inte väldigt jobbigt att koppla i din möbel?

Eller kommer man åt underifrån fast det inte syns?

Nej det är buslätt... Jag har borrat stora hål i "väggarna" mellan racken och mot datorn...

Jag har ungefär 40cm på baksidan när den står upp som vanligt, men jag kan väldigt lätt luta den till 90 grader och ha full åtkomst på baksidan...

Däremot ska jag sätta en liten skiva på den nedre halvan av baksidan där sladdar kan ligga...

😛

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

5456744.jpg

Vad är det för bildskärmar på bilden? Eller rättare sagt, vad är det för stativ till dom? Ser ut som att det sitter fäst i bordskanten på något sätt, vilket verkar helt lysande. Är ute efter något sådant, fast som jag vill fästa dom i ett hyllplan som går över bordet, så att dom lisom blir hängande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det för bildskärmar på bilden? Eller rättare sagt, vad är det för stativ till dom? Ser ut som att det sitter fäst i bordskanten på något sätt, vilket verkar helt lysande. Är ute efter något sådant, fast som jag vill fästa dom i ett hyllplan som går över bordet, så att dom lisom blir hängande.

Jag köpte dom på Misco.se

Dom fungerar utmärkt...

Jag vill oxå få bort dom ifrån bordet så småning om....

3015_stor.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

jobbigt att sätta dom i väggen ju.. 😆 där har du ju akustikbrädan 😳

hur ska du lösa detta gamle vän 😄

Man har akustikplattor på lager, så kan man ändra som man vill... 😛 Jag ska sätta upp flera på väggen har jag tänkt... Skärmarna får väl sitta i plattorna...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte dom på Misco.se

Dom fungerar utmärkt...

Jag vill oxå få bort dom ifrån bordet så småning om....

3015_stor.gif

Vet du om det går att montera dessa upponer?

Blev ju sugen nu.. skulle vara guld att ha en skärm hängandes över mixerbordet.

Dom monteras i den platta du har i bak på TFT'n, fyrkantig med fyra skruvar... Du kan montera den hur du vill, upp och ner funkar utmärkt...

Jag hade dom satt över mitt Neotek förut, i själva mätarbryggan... Se Här i min bygg tråd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom monteras i den platta du har i bak på TFT'n, fyrkantig med fyra skruvar... Du kan montera den hur du vill, upp och ner funkar utmärkt...

Jag hade dom satt över mitt Neotek förut, i själva mätarbryggan... Se Här i min bygg tråd...

fast nu missuppfattar du mig tror jag, jag vill alltså fästa hela armen felvänd i överhyllan i ett jerkerbord från ikea, så det är fästet i andra änden som är intressant. På bilderna ser man inte någon skruv att fästa armen i bord/hylla, finns det en sådan?

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...