Jump to content
Annons

Shield


allansson

Recommended Posts

LÅTNAMN: Shield

ARTIST/GRUPP: Guy Nice

GENRE: Singer/Songwriter

LÅTLÄNGD: 2:13

KOMPOSITÖR: Johan Allansson

PRODUCENT: Johan Allansson

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,05 mb

STATUS: Skiss

En liten låt som jag skrev för ett halvår sen, men som jag inte spelat in förrän alldeles nyligen. Synpunkter är som vanligt välkommna.

TEXT:

Come inside my coat

I'll shield you from their eyes

their sugar-coated lies,

sun-glasses and cyanide

They're on to us now

They're on to us now

They're on to us now

We've got to break out

Our phonelines have been tapped

so you mustn't call your parents

we'll hide beneath the sheets

from the cameras in the ceiling

They're on to us now

They're on to us now

They're on to us now

We've got to break out

EDIT: Nu finns det även en låt att ladda ner. 😕

shield.mp3

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Shit... borde veta bättre än att ladda upp en låt innan morgonkaffet! Låten kommer så fort jag kommer hem från skolan. 😕

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Helt klart skön lyssning.

* Sången är bra, men önskar att den smälter in lite mer. Skönt att rösten ligger nära, men det är lite för påklistrat som det är nu, går inte riktigt ihop med övriga ljudbilden. Den kvinnliga kören är strålande, kan komma fram lite mer tror jag.

* Arrangemanget är bra, sparsmakat.

* Skönt ljud på gitarrerna.

* Gillar att låten är kort, då vill man höra den igen.

Bra jobbat.

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Helt klart skön lyssning.

* Sången är bra, men önskar att den smälter in lite mer. Skönt att rösten ligger nära, men det är lite för påklistrat som det är nu, går inte riktigt ihop med övriga ljudbilden. Den kvinnliga kören är strålande, kan komma fram lite mer tror jag.

* Arrangemanget är bra, sparsmakat.

* Skönt ljud på gitarrerna.

* Gillar att låten är kort, då vill man höra den igen.

Bra jobbat.

Ska jobba lite mer på sången. Kvinnokören är egentligen fejkad. Körde min röst genom Melodyne där jag pitchade och ändrade på formanterna. Ska se om det går att höja den utan att det blir för uppenbart att den inte är riktig.

Gillar den. Verkligt bra. Enda kritiken jag kan komma med är att den tar slut för fort.

Kul att du gillade den. Som du säkert vet så känns det verkligen bra att ens låt blir uppskattad. Angående längden så har jag funderat på att låta låten byggas upp i styrka efter sista refrängen. Lite som Damien Rice gör med sina låtar "Eskimo" och "I Remember".

Tack för de båda svaren. Verkligen kul att ni verkar ha gillat den.

Fortsätt gärna kommentera. Åsikter är fortfarande välkomna. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

önskar jag kunde lyssna, men kan inte lyssna på studio.se länkar av nån anledning 😆

Om du högerklickar och väljer "spara som", och sedan skriver in låtnamn.mp3 så borde det funka. Gör det för mig iaf. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena allanson.

Lyssnar på din låt medans jag skriver..Skönt intro,hyfsat ljud på guran,bra sång - snygga stämmor.

Småläckert med en kvinnlig stämma - mot den manliga..Spasamt arr så här långt 1.50..Men bra! Men vad f-n..där tog det slut..Snöpligt! Är detta allt?

Tack för trivsam lyssning,och bra låt!

Mvh

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnokören är egentligen fejkad. Körde min röst genom Melodyne där jag pitchade och ändrade på formanterna. Ska se om det går att höja den utan att det blir för uppenbart att den inte är riktig.

Jag tyckte väl jag hörde det, men ville inte säga något med risk att såra eventuell körsångerska 😉

Så den borde nog ligga där den ligger, eller bytas ut mot riktig kvinnostämma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena allanson.

Lyssnar på din låt medans jag skriver..Skönt intro,hyfsat ljud på guran,bra sång - snygga stämmor.

Småläckert med en kvinnlig stämma - mot den manliga..Spasamt arr så här långt 1.50..Men bra! Men vad f-n..där tog det slut..Snöpligt! Är detta allt?

Tack för trivsam lyssning,och bra låt!

Mvh

Harmonica mike

Tackar för kritiken. Denna låt är en så länge en skiss så jag kommer antagligen spela in gitarren igen. Funderar även på att göra låten längre.

Kvinnokören är egentligen fejkad. Körde min röst genom Melodyne där jag pitchade och ändrade på formanterna. Ska se om det går att höja den utan att det blir för uppenbart att den inte är riktig.

Jag tyckte väl jag hörde det, men ville inte säga något med risk att såra eventuell körsångerska 😱

Så den borde nog ligga där den ligger, eller bytas ut mot riktig kvinnostämma.

Nån dag ska jag höra mig för hos ett par tjejer som jag känner, men tills vidare får det duga med lite Melodyne-fördärvad röst.

Tack så mycket för kommentarerna. Kom gärna med fler synpunkter ni som lyssnat.

/allansson

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...