Jump to content
Annons

The Musical Box (Genesis tributband) till Sverige!


Nad

Recommended Posts

Nämen detta här är bara SÅ kul! 😆 (Tycker jag självklart då 😏 )

Jag försökte själv få hit dem förra året och hade ett snack med EMA Telstar som tände på idén men då fanns inte en försvarbar budget. Ni som har missat dessa Kanadensare kan jag säga att de är det enda tribute band som fått licens av Genesis och Peter Gabriel att göra "The Lamb Lies Down on Broadway". Allt är på pricken likt, och då menar jag rekvisita, kostymer, ljus, ljud.. RUBBET! Såg dom i Glasgow förra året göra The Lamb, och två år innan på Albert Hall i London med "Selling England by the Pound"- turnén.

Makalöst. Bandet har gästats av både Phil Collins och Steve Hackett.

The Musical Box hemsida (Klicka på "Europe", därefter "English", sedan deras banner.)

Selling England By The Pound documentry

Nad

Redigerat av Nad
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jamen Genesis gjorde ju en presskonferens idag (eller imorgon eller just nu) där de skall ut och återförenas och turnera?!

Vad för vits att se ett coverband då?

Vitsen är väl att man får se Selling England showen (för allra sista gången),

det är väl knappast någonting som liknar det som Genesis nu tänker ge sig ut med

på vägarna 2007. 😉 Dessutom är den påbättrad musikalsikt, då

Tony Banks har släppt in dem i Farm studion för att analysera kanal efter kanal.

Vissa grejor kan vara svåra att urskilja separat ifrån en skiva.

Det är sant att TMB saknar Genesis nerv och Gabriels närvaro (de andra är mest träbockar tycker jag), den där naiviteten och energin som bara unga människor har. De är ju dessutom bra mycket äldre än vad G-pojkarna var för 30 år sedan, men sammanlagt har TMB framfört dessa 3 shower (du missade Foxtrot) så oändligt många fler gånger än vad Genesis gjorde.

De är lite som en maskin, ibland nästan för perfekta.

Men jag gillar det. Det är kul. Bättre än inget, och för många fans intressant att få

se en show, om dock ej med originalmusikerna, de aldrig fick eller kunde när de begav sig. En del var ju inte ens födda.

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...