Jump to content
Annons

mest användarvänliga samplern till PC?


dyngapa

Recommended Posts

Undrar vilken av alla samplers är mest enkel använda. Behöver dock en som klara det mesta. Något tips? Har en PC med reason och cubase för autetisk inspel. men vill smapla mer. Kontakt? Är den bra jag gav den inte någon ärlig chans sist kanske. recycle har jag inte provat, vilka finns det mer? Behöver inte vara apdyra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den bild jag har av det, är att Kontakt är lite jobbigare att använda, men i gengäld ger fler möjligheter att leka med ljudet - medan HALion är enklare att använda, men inte har lika stora möjligheter till manipulering. Denna uppfattning är visserligen inte baserat på senaste versionerna, så det kan ha ändrats. Någon annan kan säkert ge bättre svar... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Du hade Reason? Du har ju två samplers där. Den ena av dem, NN-19 är inte så avancerad.

2. Recycle är ingen sampler. Det är ett verktyg för att klippa loopar.

3. Vilken budget har du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar. Ska börja leka med NN XT då. den verkar lätt att börja med. blir ju gratis då också. :rolleyes:

fast går det att importera wav aac och dylika filer för bearbetning . Jag använder iof Sonys soundforge till sånt. Kan någon rekomendera en enkel lösning för att klippa och lattja med röster från filmer. men även rytmer. Kanske skulle jag anv. recycle då?

EDIT: jo det gick. tack f hjälpen alla. Rock on.

Redigerat av dyngapa
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...