Jump to content
Annons

Pianotest1


Zourc3

Recommended Posts

Detta är en GROV skiss ur en låt som jag tänkt fortsätta på (beroende på kritik).

Den är gjort i Fruityloops och jag är en nybörjare(inte bara i programet, utan även som låtskapare), så börja inte gnälla på att inställningarna är fel.

Dock så tar jag gärna emot kritik på hur jag skulle ha kunnat förbättra det.

Och annars bara hjälpande kritik!

# LÅTNAMN: Pianotest

# ARTIST/GRUPP: zrC

# GENRE: piano

# LÅTLÄNGD: kort

# KOMPOSITÖR: Martin Hinder

# PRODUCENT: Martin Hinder

# INSPELNINGSÅR: 2006

# FORMAT: Mp3

# STORLEK: 1.8 mb

# STATUS: Skiss så in i tusikes

Be kind!

BTW zrC är bara mitt såkallade knickedicknamn

zrC___pianotest1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm, Låter väldigt kvantiserat och stelt. Du borde ochså föröka hitta ett piano som är mer realistiskt än Fl´s egna "Keys".

Melodin är bra, lägg på lite stråkar så kan det bli gött sound i låte ochså. Ett reverb på pianot skulle inte skada heller =).

// Nexustwins

Link to comment
Dela på andra sajter

BTW zrC är bara mitt såkallade knickedicknamn

Fasen, trodde det var ditt dopnamn...

Kan inte lyssna, får upp det omtalade teckenfönstret...finns det ingen låtlänk?

Högerklicka och kopiera url:en och in i winamp/Media player så spelar det direkt 😳.

Link to comment
Dela på andra sajter

BTW zrC är bara mitt såkallade knickedicknamn

Fasen, trodde det var ditt dopnamn...

Kan inte lyssna, får upp det omtalade teckenfönstret...finns det ingen låtlänk?

Högerklicka och kopiera url:en och in i winamp/Media player så spelar det direkt 😲.

Tack

Link to comment
Dela på andra sajter

varför det låter så stelt beror på att du inte har någon anslagskänsla... inte du men de toner du tryckt in har samma velocity 😳. Visst mjukar du upp kvantiseringen blir det lite bättre men den stora skillnaden gör anslaget.