Jump to content
Annons

Ino Audio Pip


DåligtGehör

Recommended Posts

Finns det någon snäll själ i Gbg eller hyfsad närhet som har möjlighet att låta mig provlyssna Ino Audio Pip. Pm:a mig i så fall.

----

Har varit runt och lyssnat på en del monitorer och blivit lite besviken på att man verkar få gå så högt i pengar för att få ett ljud som även är lite njutbart. Många har i mitt tycke låtit lite lätt burkiga, odetaljerade, platta, diffusa, tråkiga att lyssna i. Hoppas därför att Ino Audio Pip är så bra som många verkar tycka.

Har lyssnat på:

Fostex PM-2

Event TR6, Event TR8

Event SP6, Event SP8

Genelec 8020A - 8050A - speciellt lite instängt oburkigt ljud. Kan något låta styggt i dessa.

ADAM P11A

ADAM P33A - underbara.

KRK RP6, KRK RP8

KRK V4 Active MkII - fint detaljerad ljud fast lite lite bas.

Profel Pro Studio PS40

De enda som imponerat är dyra ADAM P33A, dyra Genelec 8040A -8050A fast jag är inte helförtjust i ljudet samt lilla KRK V4 Active MkII där man dock saknar lite bas och den värmen det medför.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vaket--- INO piP är alldeles förträffliga, faktiskt helt otroliga för sin storlek och sin kostnad, ännu bättre är pi60...känner tyvärr ingen i dina trakter som har dessa,tror ingen som köpt dom kommer någonsin att sälja dom så du får nog vända dig till Ingenjörn!

😳

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Vaket--- INO piP är alldeles förträffliga, faktiskt helt otroliga för sin storlek och sin kostnad, ännu bättre är pi60...känner tyvärr ingen i dina trakter som har dessa,tror ingen som köpt dom kommer någonsin att sälja dom så du får nog vända dig till Ingenjörn!

😕

Jag menade inte att få köpa utan att få chans att lyssna och bedöma om jag skall ta den långa vägen upp till Stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

P33A är verkligen bra. 😕

Lyssna gärna också på den nya A7 också. Mycket trevliga - men det är klart, att P33A är bättre - men också mer än dubbelt så dyra...

Link to comment
Dela på andra sajter

P33A är verkligen bra. 😕

Lyssna gärna också på den nya A7 också. Mycket trevliga - men det är klart, att P33A är bättre - men också mer än dubbelt så dyra...

Skall det.

Fast P11A tyckte jag var rätt blek och hade svårt att uppfatta den som en släkting till P33A. Tyckte inte P11A motiverade sitt pris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaket--- INO piP är alldeles förträffliga, faktiskt helt otroliga för sin storlek och sin kostnad, ännu bättre är pi60...känner tyvärr ingen i dina trakter som har dessa,tror ingen som köpt dom kommer någonsin att sälja dom så du får nog vända dig till Ingenjörn!

😄

Jag menade inte att få köpa utan att få chans att lyssna och bedöma om jag skall ta den långa vägen upp till Stockholm.

Jag kan bara säga att det ÄR värt det alla gånger, du får lita på mitt goda och mkt kräsna omdöme här, det finns bara en till här på forumet som vet vad jag vet- nämligen han som jag första gången fick uppleva INO-ljudet hos...

Men du skall nog inte vänta dig någon annan respons på detta forum, vänd dig istället till det andra hi-fi forumet (minns inte namnet) googla på INO etc så hittar du till slut, där finns det fler som debatterar dessa och äger dessa!

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...