Jump to content
Annons

Shoppinglista, release candidate så att säga...


tbruce

Recommended Posts

Tjena! Min tur att göra en sånhär tråd nu! 😄 Efter ett par veckors ordentligt funderande, sökande och informationsinförskaffande så känner jag mej nu mer eller mindre färdig med min inköpslista... Release candidate ser ut såhär:

  • 17" iMac, 2 GHz, 2 gb ram, 160 gb hd med trådlöst tangentbord och Might Mouse
  • Logic Pro
  • Maxtor OneTouch III 300 gb, extern Firewire- och USB-hårddisk (länk)
  • Terratec Phase x24 FW, Firewire-ljudkort (länk)
  • Studio Projects B1, mikrofon (länk)
  • Begagnade Yamaha MSP5-A, studiomonitorer (ska kolla/lyssna på dessa på söndag)
  • Mickstativ, puffskydd, kablage och övrig krimskramskringutrustning

Summa: en sväng över 25kkr.

Det hela hänger på att dessa monitorer känns bra. Nån som har några erfarenheter av dem? Jag har läst vad recensioner jag har hittat på nätet och det har varit mest positivt... och de ligger liksom en prisklass över vad jag hade haft råd med obegagnat...

En extra skärm ska också till men det får vänta ett tag, ska hålla utkik på blocket m m och se om det dyker upp någon billig begad som känns bra... annars hoppas jag på att nån vänlig själ ger mej en skärm i julklapp. 😆

En fråga om micken förresten; har den kommit in nu? Den har ju varit slut... 😆 På Thomann står det "kort leveranstid (2-5 dagar)", men betyder det "enligt tillverkaren ska vi få den nya laddningen inom 2-5 dagar, fan vet om det blir så dock" eller betyder det "vår leverantör har den och kan skicka den till oss på beställning"?

Det som jag är minst säker på känns som att det är ljudkortet. Här har jag även tittat på Presonus Firebox som verkar vara nära nog identiskt i både funktion och pris. Har också funderat på Novation X-Station, som visserligen är lite dyrare och har färre in-/utgångar men attans så många andra fina funktioner, klaviatur rattar reglar synth effekter mm... men känns mer som en leksak som jag inte behöver 😎 . Nog bättre att satsa på en riktigt lyxig controller senare istället, separat från ljudkortet.

Men hm? Ser den här listan bra ut? 🙂

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om du ändå skall lägga 25 tusen varför köper du då en B1:a?

Därför att mick ungefär har lägsta prioritet av allt. Ett tag höll jag på att stryka det helt. Min musik är så gott som inte alls akustisk... det enda jag ska spela in är i princip sång. Om ens det. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå skall lägga 25 tusen varför köper du då en B1:a?

Därför att mick ungefär har lägsta prioritet av allt. Ett tag höll jag på att stryka det helt. Min musik är så gott som inte alls akustisk... det enda jag ska spela in är i princip sång. Om ens det. 😳

skaffa hellre en mik som kostar en tusing mer då.. 😆

kanske en oktava!? jag älskar min oktava mkl2500 fast den är ju dyrare.. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå skall lägga 25 tusen varför köper du då en B1:a?

Därför att mick ungefär har lägsta prioritet av allt. Ett tag höll jag på att stryka det helt. Min musik är så gott som inte alls akustisk... det enda jag ska spela in är i princip sång. Om ens det. 😆

skaffa hellre en mik som kostar en tusing mer då.. 😛

kanske en oktava!? jag älskar min oktava mkl2500 fast den är ju dyrare.. ☺️

Hm, lägger jag en extra tusenlapp på micken så "måste" jag dra bort en tusenlapp på nåt annat... och vad skulle det vara? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du ändå skall lägga 25 tusen varför köper du då en B1:a?

Därför att mick ungefär har lägsta prioritet av allt. Ett tag höll jag på att stryka det helt. Min musik är så gott som inte alls akustisk... det enda jag ska spela in är i princip sång. Om ens det. 😆

skaffa hellre en mik som kostar en tusing mer då.. 😛

kanske en oktava!? jag älskar min oktava mkl2500 fast den är ju dyrare.. ☺️

Hm, lägger jag en extra tusenlapp på micken så "måste" jag dra bort en tusenlapp på nåt annat... och vad skulle det vara? 😲

haha kom o tänka på percy tårar.. och vem skulle det vara!?

😛

måste du ha ny mick, eller måste du ha ett trådlöst tangentbord!!?

kolla tradera vendolin musikermarknaden, blocket etc.. tsm mt87s är en bra mick me!!kostar bara 700 spänn på 4sound!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...