Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha, dÄ har man iallafall börjat fatta lite av det hÀr kopmlicerade programmet.

Jag anvĂ€nder ingen klaviatur utan gör all musik i datorn. Jag vill dock veta hur man Ă€ndrar instrument. Just nu kan jag bara fĂ„ fram trummor och vanligt piano. Är det en massa plug-ins som ska installeras för att man ska fĂ„ mer att vĂ€lja pĂ„?

Tacksam för svar!

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Slött svar, men "getting started" i manualen berÀttar ju en hel massa, med bilder och fanskap liksom...

Postat

😏 Han kanske....hemska tanke.....inte HAR nĂ„n manual.....?

::grinar elakt::

Postat

Cubase i sig sjÀlvt har inget ljud, det Àr ett inspelningsprogram. Du mÄste skaffa syntar, antingen i form av fysiska hÄrdvarusyntar eller sk VST-syntar som installeras pÄ datorn.

Det hetaste tipset Àr att kolla Getting Started, dÀr stÄr allt sÄnt hÀr.

Postat

Jag tror inte att problemet idag Àr att folk inte vill lÀsa manualer. Jag tror att problemet Àr att folk inte vet vad en manual Àr.

Postat
  Pluffo sa:
Jag tror inte att problemet idag Àr att folk inte vill lÀsa manualer. Jag tror att problemet Àr att folk inte vet vad en manual Àr.

Word.

Är ju alltid bĂ€ttre att frĂ„ga nĂ„n som redan kan Ă€n att ta reda pĂ„ det sjĂ€lv och sĂ„ledes lĂ€ra sig nĂ„t mer pĂ„ kuppen.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Till och med den crackade versionen kommer ju med manualer, sÄ man bara undrar. Dom finns tillgÀngliga för prexis alla.

Postat
  siggge sa:
Tack för svar. Och ja, jag Ă€r en slö person 😏

Haha, det dÀr svaret har kommit tidigare! =) Och det svaret som kommit frÄn andra anvÀndare pÄ forumet har ofta vart i stil med: "varför skall vi dÄ ödsla tid att svara pÄ frÄgorna"?

Postat
  siggge sa:
Tack för svar. Och ja, jag Ă€r en slö person 😕

varför skall vi dÄ ödsla tid att svara pÄ frÄgorna?

Blev det bra sÄdÀr, steflund?

Postat (redigerat)
  Pluffo sa:

En manual Ă€r klaviaturet pĂ„ ett keyboard. Vad man idag (oftast) avser nĂ€r man sĂ€ger manual Ă€r - som man sĂ€ger pĂ„ vanlig svenska - en handbok. Ja, det var ett besservissersvar men jag kunde inte lĂ„ta bli lixom. 😕

Fast nu var jag lite för snabb... enligt SAOL sĂ„ Ă€r dte ju faktiskt (nĂ€stan) samma sak som handbok, definierat redan 1795. SĂ„ lyckades jag reprimera mig sjĂ€lv oxĂ„! 😏

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.