Jump to content
Annons

Nekad att flyga med instrument, turnén inställd!


david.roennlund

Recommended Posts

När jag slog upp dagstidningen imorse mötes jag av detta dystra besked ...

"Hardingfeler nektet på fly"

När den Bergensiske gruppen Spindel skulle på en Irlandsturené skulle de mellanlanda i Stansted och sedan fortsätta till Dublin. Men i Stansted blev de stoppade och fick inte ta med instrumenten på flyget , seks hardingfeler och en cister...

Så de fick flyga tillbaka till Bergen och missade sin turné....

VART FAN ÄR VÄRLDEN PÅVÄG!!!!

Hardingfeler nektet på fly

Redigerat av david.roennlund
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mmm, jag har haft lite funderingar på om det ens är lönt att försöka flyga om man skulle till England och spela? att ta sig dit med instrumenten är nog inga som helst problem men att ta sig därifrån kan bli desto värre. De var väldigt misstänksamma sist jag åkte från Stansted och då hade jag ändå inget suspekt med mig, så jag undrar hur det skulle gå med tex. en effektbox i stil med Tonelab. Den ser säkerligen ut som en bomb i deras ögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skalmannen (oregistrerad)
Sorgligt, 1984 här kommer vi . . . Terroristerna vinner mark och tyvärr jobbar västvärlden på att skapa nya varje dag... 🙂

Västvärlden och terroristerna är skapade av samma grupp. Helt klart kontrollerat kaos anser jag. Skrämmande! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, jag har haft lite funderingar på om det ens är lönt att försöka flyga om man skulle till England och spela? att ta sig dit med instrumenten är nog inga som helst problem men att ta sig därifrån kan bli desto värre. De var väldigt misstänksamma sist jag åkte från Stansted och då hade jag ändå inget suspekt med mig, så jag undrar hur det skulle gå med tex. en effektbox i stil med Tonelab. Den ser säkerligen ut som en bomb i deras ögon.

Har för mig att pianister brukar simma till England.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmm, jag har haft lite funderingar på om det ens är lönt att försöka flyga om man skulle till England och spela? att ta sig dit med instrumenten är nog inga som helst problem men att ta sig därifrån kan bli desto värre. De var väldigt misstänksamma sist jag åkte från Stansted och då hade jag ändå inget suspekt med mig, så jag undrar hur det skulle gå med tex. en effektbox i stil med Tonelab. Den ser säkerligen ut som en bomb i deras ögon.

Har för mig att pianister brukar simma till England.. 😏

Med pianot på ryggen? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...