Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

När jag slog upp dagstidningen imorse mötes jag av detta dystra besked ...

"Hardingfeler nektet på fly"

När den Bergensiske gruppen Spindel skulle på en Irlandsturené skulle de mellanlanda i Stansted och sedan fortsätta till Dublin. Men i Stansted blev de stoppade och fick inte ta med instrumenten på flyget , seks hardingfeler och en cister...

Så de fick flyga tillbaka till Bergen och missade sin turné....

VART FAN ÄR VÄRLDEN PÅVÄG!!!!

Hardingfeler nektet på fly

Edited by david.roennlund
Annons
Guest tsmalmbe
Posted

Till Bergen..?

Posted
seks hardingfeler och en cister...

😄

Mandro mekoubas, Patrick Polly?

Posted

Mmm, jag har haft lite funderingar på om det ens är lönt att försöka flyga om man skulle till England och spela? att ta sig dit med instrumenten är nog inga som helst problem men att ta sig därifrån kan bli desto värre. De var väldigt misstänksamma sist jag åkte från Stansted och då hade jag ändå inget suspekt med mig, så jag undrar hur det skulle gå med tex. en effektbox i stil med Tonelab. Den ser säkerligen ut som en bomb i deras ögon.

Guest Skalmannen
Posted

ännu ett steg mot den nya världsordningen...det är dit vi är på väg dessvärre misstänker jag.

Guest Skalmannen
Posted
Sorgligt, 1984 här kommer vi . . . Terroristerna vinner mark och tyvärr jobbar västvärlden på att skapa nya varje dag... 🙂

Västvärlden och terroristerna är skapade av samma grupp. Helt klart kontrollerat kaos anser jag. Skrämmande! 😆

Posted
Mmm, jag har haft lite funderingar på om det ens är lönt att försöka flyga om man skulle till England och spela? att ta sig dit med instrumenten är nog inga som helst problem men att ta sig därifrån kan bli desto värre. De var väldigt misstänksamma sist jag åkte från Stansted och då hade jag ändå inget suspekt med mig, så jag undrar hur det skulle gå med tex. en effektbox i stil med Tonelab. Den ser säkerligen ut som en bomb i deras ögon.

Har för mig att pianister brukar simma till England.. 😉

Posted
Skaffa flightcases till instrumenten.

Klart man inte kan åka på turne´ med alla instrument som handbagage.

Amatörer 😏

De sa att de inte vill checka in sina gamla något "fragile" harningfeler, æven med flightcase!

Posted

Har för mig att pianister brukar simma till England.. 😏

Med pianot på ryggen? 😛