Jump to content
Annons

"Där språket upphör börjar musiken"


Gladys

Recommended Posts

Hej alla därute! Har lärt mig ta några ackord på min midi keyboard, eftersom jag inte hittade någon som kunde spela mina låtar som jag skrivit. Och vem har sagt att det inte går att lära gamla hundar att sitta? *flinar* Ännu roligare blev det nu när jag investerade i en egen studioutrustning, Lexicon Omega med Cubase LE, kondensatormic ADK A-51S, Behringer studiomonitorer Truth B2030A med 6,76” bas. Behringer hörlurar HPS5000 fick jag med på köpet! Tack Musikbörsen! Möjligheterna är oändliga! Jag tröttnade faktiskt på att behöva vara beroende av andra, och jag är den som vill göra min grej och gå min egen väg! Innan jag fyller fyrtio ska jag ha spelat in en av mina låtar på CD som kan distribueras till allmänheten! Släng dig i väggen Billy Butt! *ler*

Lyssnar på det som spelas på radiostationerna, typ Rix FM och schlager. Artister jag gillar är bland annat Da Buzz, September, Texas, och Ace of Base. Hänger gärna på Harrys (karaoke…), älskar att sjunga och att stå på scen! Jag har många motton här i livet, som tillexempel ”Ingenting är omöjligt”. Jag har faktiskt fått höra att jag är envis som en åsna! Ett annat är ”Man är inte äldre än man gör sig”. Själv känner jag mig inte en dag äldre än 26 *asg*.

Jag har lite småsjuk humor och kan vara både rapp och slängd i käften när tillfälle ges. Jag vill gärna ha kontakt med tjejer och killar i alla åldrar som har ungefär samma musiksmak eller intressen när det gäller musiken.

Jag läser mitt kandidatår på folkhälovetenskapliga programmet på universitetet här i Linköping. Jag är ensamstående med en kille på åtta och en tjej på elva. Jag extraknäcker och kränger kläder på Gina Tricot. Att sälja är en rolig och stimulerande utmaning för en mångsysslare som jag. På fritiden tränar jag gärna step, styrketränar eller springer Ryd spåret.

Jag ser det här forumet som en stor möjlighet att uveckla mina talanger genom att komma i kontakt med likasinnade! Så småningom kommer jag lägga upp mina låtar här på forumet och då hoppas jag på feedback. Just nu vill jag bara flumma omkring här och lära känna så många som möjligt. 😲

Till sist vill jag tacka Burnin Sven för tipset! Han är en klippa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen, är lite i samma sits att jag gärna gör allt själv för att det ska bli som jag vill och att överhuvudtaget blir gjort.

Tyvärr brister ju kunskaperna i vissa delar (framför allt sång) men då finns ju forumet med många hjälpsamma och vänliga själar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena och välkommen hoppas du kommer att trivas här, upp med musiken bara 😉 det är inget att vara blyger med 😆 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen TJENARE Gladys! 🙂

Så kul att se ännu en tjej här i forum! (även om killarna här är guld, jag lekte baaaara med pojkar när jag var liten *skrattar*). Om inte annat är vi guldklimpar för statistiken.

Jag har precis köpt mig en mick och ett ljudkort, installerar idag och ska testa grejorna i morgon. Skitkul! Kan inte så mkt om just den här tekniken, men jag är haj på teknik generellt sett så det ska nog ordna sig. Har en Korg-synth som har fått samla damm här alldeles för länge. Den ska borstas av.

Har redan fått ett gäng schyssta kontakter här (hade en demo med i bagaget) och då har jag inte hängt här i mer än en knapp månad.

För övrigt är jag i samma situation som dig på sätt o vis. 39 fyllda. Ensamstående mor med en treårig son. Driver egen firma. Vill få in sången, som är min passion, som en källa till försörjning. Dels som demosångerska, dels skriva eget.

Som sagt, KUL att se dig här! (Jag undrar hur många andra tjejer som tassar runt här utan att göra väsen av sig *ser mig omkring*.)

Nä, nu blir det lite Idol o soffan.

Hej så länge!

Stensdotter

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Skriver detta i förtexterna till idol. Snabbt snabbt snabbt 🙂

Tycker du verkar skitcool & kommer lyssna på demosarna.

Jahapp, nu har du allt du behöver och folk att få hjälp av när det går snett - för det gör det med teknik typ HELA TIDEN. Så nu är det bara att köra på. Yes!

Vi ses & ta hand om dig

EDIT: Burning sven är grym, eller hur?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...