Jump to content
Annons

Planerar köpa mycket nytt - massa frågor!


tbruce

Recommended Posts

Annons
  • Svar 63
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

MrPhil (oregistrerad)
Dom där vitkonade yamaha-monitorerna har lååångt ifrån rak frekvenskurva, bara så du vet. allt kommer låta skitbra typ  :rolleyes:

Hmm...jag kör HS80M (de vitkonade Yamaha, 8") och deras frekvenskurva är ganska rak efter 60-70hz enligt manualen. Deras frekvens börjar på 42hz-

Manual PDF

Eller ska de vara perfekt raka? Jag är nybörjare, och det gäller bara att lära sig mixa bas i dem, allt annat är ju rakt.

Eller har jag missuppfattat??

Den är ganska rak, men lite fladdrig ändå. Ser ut som +4, -2 ungefär, o som sagt ganska fladdrigt upp o ner.

Ingen är helt rak dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Inte så lätt att sälja dom tror jag tyvärr... jag menar vem vill köpa ett 512mb minne till en dator som alltid levereras med minst två av dem? Skulle vara nån väldigt korkade person...

🙂

Klart du kan sälja 512MB:minnena även till de som inte är korkade de funkar ju till andra datorer också.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen idé att du försöker övertala mej om att köpa en 20"are längre, har bestämt mej för 17"... 🙂 Däremot kanske jag köper en billig begagnad andraskärm senare nån gång. 😆

Android: Javisst... men nånstans måste jag dra gränsen... vad jag förstår börjar högtalarna bli bra "på riktigt" när man närmar sig 8-9-10 000? Så mycket tillåter inte min budget... typ 5 000 max.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...