Jump to content
Annons

Vintage Mixerbord?


spyfly

Recommended Posts

Ja, det är så att jag och några polare har fått ett mixerbord helt gratis av en äldre vän till mig. Mixerbordet är ett Dynamix 16 8 2 och är i rätt bra skick bortsett från lite knaster från volymreglarna (borde väl gå att minska med lite rengöring?). Jag blev rätt förvånad över att han som gav bort mixern inte ville ha något betalt för det, även om det är rätt gammalt borde det väl iaf vara värt en liten summa pengar. Därför sökte jag lite på google, fick väldigt få träffar men hittade den här sidan: http://www.mixmasters.com.au/used/used.htm

Scrollar man ner lite kan man läsa:

"DYNAMIX 16 / 8 / 2 - 16 CHANNEL - $700 - REDUCED! AGAIN!"

De tar alltså 700 dollar för mixerbordet. Hmm. Eftersom vi planerat att möjligtvis sälja mixern gör det här oss lite konfunderade. Vad ska vi riktigt ta betalt för det? Känns som att ingen skulle nappa om man sålde det för 700 dollar, men vi hittar ingen annan säljare av mixern på internet, så det är svårt att veta. Vad är det som gör mixern så dyr i pris? Raritet? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är absolut inte rätt person att berätta hur mycket din mixer är värd... men rent spontant känns väl inte 700$ alls speciellt mycket för ett sånt mixerbord, snarare tvärtom. Jag förstod det som att det skulle funka helt med lite servning?

Kolla runt lite med the elders här, jag tror inte 700$ är så mycket för det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogbord är lika svårsålda som kylskåp på Nordpolen. Jag såg att samma butik hade ett D&R Dayner för $8500. Löjligt, jag gav 13.500 för mitt (nu har jag plöjt ned minst 8000 kr till i det, men ändå). Kostade cirka 200k nytt...Det var D&R's bud på ett budgetbord.

Hälsningar

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Vänta ett tag. ".au" slutar adressen på. Det är förstås australiensiska dollar. 700 sådana ger 3845 svenska kronor. Och Daynerbordet skulle gå för 46 lakan. Lite rimligare, även om de inte blir av med det för det priset heller.

Hälsningar

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...