Jump to content
Annons

Okunskapr - Ensamskap (svensk hiphop)


Retur

Recommended Posts

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Tja. Vi vill ha kritik på detta, en av låtarna från senaste gratisplattan. Hela skivan finns att tanka ner på www.okunskapr.se men låten som vi i första hand vill ha kommentarer och kritik på är denna:

OkunskapR - Ensamskap

Tack på förhand

Redigerat av Retur
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Well, jag är knappast någon hiphoper men ... musiken var ok tyckte jag. Skön bas. Tradiga trummor, för lite bett och inget beat som satte sig direkt. Sången låter i mina öron som den är falsk eller är det en effekt på sången? Osäker. 😏 Själva låten i sig låter jag vara okommenterad - det vore fel om jag sa att jag tycker den är dålig när jag i regel inte gillar sånt här... Remember Olle Berggren i KvP!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Sitter på jobbet och lyssnar i ett par skräplurar så det ljudmässiga kan jag inte kommentera så mkt tyvärr. Men i lurarna låter det helt ok. Kanske lite väl mkt diskant/snärtigt ljud på "virveln". Men det kan lika gärna vara mina lurar som lurar mig 😏

Låtmässigt tycker jag den var riktigt mysig. Skönt gung och refrängen sätter sig rätt snabbt i huvudet på mig.

Väldigt bra i mina öron och den här kommer jag lyssna fler gånger på.

Inte mycket konstruktivt i mitt inlägg, men det var ju nån slags feedback i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hellpig: Tack så mycket verkligen... klart att du inte gillar låten men det förstår jag. Sången är kanske inte helt ren, vi kör lite "grunge" där ;P däremot har jag ingen effekt på rösterna alls. Tack för kommentarerna i alla fall.

Jimmy.H: Tackar tackar.. lyssna tills du dör, sen glömmer du väl inte att det finns fler låtar på hemsidan? hehehhe

Maackan: haha.. okej, basen ska upp, jag fattar vinken. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt sväng. Pukorna som tittar fram ibland låter helt fel iofs. Tuffa gärna till dom! Några av er har bra flyt med rapen några låter mindre skoj.

Wahwah-gitarren blir jobbig i längden. Sitter inte hundra i time heller (efterlyser lite mer häng)

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt med en raplåt som för en gångs skull inte handlar om gangstervärlden eller att dissa andra. Inte riktigt min genre men jag tycker det låter helt okej med skön ganska melankolisk bakgrund. Slutet tycker jag att ni ska skippa dock.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

VacUm: hehe, att pukorna är fel är helt sant, men det är ju hiphop, då får man göra så.. tongue.gif

Tja , oavsett genre får man göra hur man vill , men huruvida det låter bra eller inte är ju en smaksak.

Efter en snabblyssning tycker jag att musiken i sig fungerar någorlunda ,

Dock tycker jag att det saknas lite bett i mixen , framför allt i trummorna då dessa bör vara dom mest markanta i hip-hop ( fast jag skulle mer kalla detta för reggie , med Rap på).

Det jag stör mig mest på är sången i refrängen , den känns både falsk och opersonlig.

Men om ni sjunger om den eller tar in en annan sångare så kommer låten att lyfta.

Och Rhodes pianot i min mening gör absolut ingen nytta utan bara grötar till det.Melodin fungerar troligtvis men med ett annat ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...