Jump to content
Annons

IRL växjö 8e september?


Neko

Recommended Posts

Nu är det snart fredag den 8e och jag undrar om du är intresserad av någon av de följande aktiviteterna?

Fika - typ skåres klockan 16

Käk - Exelle, Olearys? klockan 18-19

Kväll ute efter klockan 20 eller så.

Alternativ på lokaler för utevkällen:

Bishops: Mycket ölsorter, trevlig stämning.

Pause: Behaglig miljö, men inte världens mest spännande ställe

Zeldas: Har möjlighet till biljard.

Cafe de Luxe: Härligt ställe med annorlunda stämning.

Fler förslag mottages gärna. Därefter får vi se vad kvällen erbjuder. För er som åker långtbortifrån så kan jag erbjuda en sängplats, jag bor dock några kilometer från centrum, vi kan ju försöka stämma av fler sovplatser allteftersom om det blir aktuellt.

Hör av er snarast, så vi vet hur många det är som faktiskt kommer! Msn MSN återfinnes i adressfältet nedan, och ni kan ju skicka PM om inte annat.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tid bestämmer vi väl ihop. Jag bor i stan, är student och har tid så gott som jämt. Ni som har mer ont om tid, kom fram till något 🙂. Skulle vara skoj att träffa folket häromkring som jag bara kan internetnunorna på. Och Debree, alltid skoj att se dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det finns en del forumiter här från växjötrakten. Finns det något intresse för att ta en öl, spela lite biljard eller liknande en kväll?

Nykterist, pool är trist - men det är inte musiscerande! Växjö har fina bibblor, både i stan och på campus... Där kan vi chatta IRL!

- archaengel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att det finns en del forumiter här från växjötrakten. Finns det något intresse för att ta en öl, spela lite biljard eller liknande en kväll?

Nykterist, pool är trist - men det är inte musiscerande! Växjö har fina bibblor, både i stan och på campus... Där kan vi chatta IRL!

- archaengel

Man kan ju hänga lite på ett café eller så innan vi drar igång. Och man måste inte dricka öl eller sprit bara för att man går på pub.

Vi diskuterar saken och ser var vi landar! Men då är vi alltså hittils 6 pers preleminärt anmälda då om tid och plats och aktivitet lockar. Inte dåligt. Vi får försöka få hit lite folk från närliggande orter. Android får ta och packa sig hit denna gång, han har lovat så många gånger förr! ;D Tåg hit är relativt smidigt och inte speciellt dyrt. T.ex 150 kr från gbg om man har tid och lust och ork (och beställer i tid)!

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Rockklubb? Tja... det skall väl vara Uffes källare då kanske, fast där har aldrig lirat något band som jag viljat se. Nä, jag skall erkänna att jag inte har riktig koll men jag tror inte att det finns så mycket åt det hållet, det är väl en o annan pub som tar in band och ganska ofta något coverband. Jag brukar gå till Bishops för en trevlig stund med många sorters öl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rockklubb är det väl lite si och så med. Harrys tar in lite rockiga band då och då. Ligger mitt emot det gamla stationshuset. Men själv föredrar jag liksom Hellpig vad gäller pubandet. Mycket öl att välja på, dock så är väl det 23årsgräns där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi här i växjö kanske kan ordna med några sovplatser. Jag kan hysa 2 pers om det skulle behövas. Har en bra bäddsoffa.

I övrigt låter det lite som en tvådelad dag. Börja tidigt med lite biljard och käk kanske, sedan ut på krogen med lite färre folk. Funkar för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Oooo, kul med IRL tycker en Ljungbybo till! 😛

Om vi kan få till det här i september månad så är gärna med. Augusti är nämligen helt fullt...

Baktakt tar dessutom upp båten i Oktober, och det är där jag hade tänkt slagga, för inte kan man väl köra hem efter en sådan här kväll heller???

(Det går väl bra förresten, Baktakt? Jag lovar att bjussa på en säck chillinötter! 😳)

Nåja, vad sägs om en fredag i september, förslagsvis den 8:e eller 15:e?

Link to comment
Dela på andra sajter

Oooo, kul med IRL tycker en Ljungbybo till! 😛

Om vi kan få till det här i september månad så är gärna med. Augusti är nämligen helt fullt...

Baktakt tar dessutom upp båten i Oktober, och det är där jag hade tänkt slagga, för inte kan man väl köra hem efter en sådan här kväll heller???

(Det går väl bra förresten, Baktakt? Jag lovar att bjussa på en säck chillinötter! 😳)

Nåja, vad sägs om en fredag i september, förslagsvis den 8:e eller 15:e?

Visst, Hotell M/Y Emilia af helgahavet står öppet!

Men några chilinötter behöver du inte ta med....det finns kvar ett par kilo i kölsvinet sen sist...

Finns det någon förening för oss som vaknat upp med svår bakfylla och som grädde på moset käkat typ ett halvkilo chilinötter under kvällen?

-Efter en sådan upplevelse skulle det vara bra att ha någon att gråta ut hos...

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)
Finns det någon förening för oss som vaknat upp med svår bakfylla och som grädde på moset käkat typ ett halvkilo chilinötter under kvällen?

-Efter en sådan upplevelse skulle det vara bra att ha någon att gråta ut hos...

🙂

Jodå, det finns bestämt en sådan förening. Jag har hört att de hyr lokalen bredvid föreningen för stearinljusbrända skinkblottare...

...som av en händelse ligger mitt emot en viss obskyr VM trupps lokal

Praktiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

😎

Här blev det internt så det förslår... 😛

Jooomenkanskedetkanske... Jag lovar inget den här gången heller, men visst är det väl möjligt att man skulle kunna släpa sig över till Växjö för en kväll... Synd bara att man börjar bli så gammal och trött... 😉

Jag skulle nog förresten hellre va hemma hos nån och ta en öl och skruva lite på synthar. Pubbar brukar ju va lite för bullriga för att främja intressant konversation...

Link to comment
Dela på andra sajter

😎

Här blev det internt så det förslår... 😛

Jooomenkanskedetkanske... Jag lovar inget den här gången heller, men visst är det väl möjligt att man skulle kunna släpa sig över till Växjö för en kväll... Synd bara att man börjar bli så gammal och trött... 😉

Jag skulle nog förresten hellre va hemma hos nån och ta en öl och skruva lite på synthar. Pubbar brukar ju va lite för bullriga för att främja intressant konversation...

Vad är det som säger att vi inte kan gå hem till någon efter en runda på puben. En del behöver ju kvarta någonstans ändå. Och om du vill komma hit och skruva på syntar så finns det ett antal hos oss.

Link to comment
Dela på andra sajter

😉

Här blev det internt så det förslår... 🙂

Jooomenkanskedetkanske... Jag lovar inget den här gången heller, men visst är det väl möjligt att man skulle kunna släpa sig över till Växjö för en kväll... Synd bara att man börjar bli så gammal och trött... 😛

Jag skulle nog förresten hellre va hemma hos nån och ta en öl och skruva lite på synthar. Pubbar brukar ju va lite för bullriga för att främja intressant konversation...

Vad är det som säger att vi inte kan gå hem till någon efter en runda på puben. En del behöver ju kvarta någonstans ändå. Och om du vill komma hit och skruva på syntar så finns det ett antal hos oss.

Haha, jag hade ju aldrig släppt ett gäng dyngade studiofantaster nära mina prylar 😛 upplagt för 'oj, vart fan ska den här spaken sitta då? -Äsch, vi använder den som plektrum!' 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

:rolleyes:

Här blev det internt så det förslår... 🙂

Jooomenkanskedetkanske... Jag lovar inget den här gången heller, men visst är det väl möjligt att man skulle kunna släpa sig över till Växjö för en kväll... Synd bara att man börjar bli så gammal och trött... 😄

Jag skulle nog förresten hellre va hemma hos nån och ta en öl och skruva lite på synthar. Pubbar brukar ju va lite för bullriga för att främja intressant konversation...

Vad är det som säger att vi inte kan gå hem till någon efter en runda på puben. En del behöver ju kvarta någonstans ändå. Och om du vill komma hit och skruva på syntar så finns det ett antal hos oss.

Haha, jag hade ju aldrig släppt ett gäng dyngade studiofantaster nära mina prylar 😄 upplagt för 'oj, vart fan ska den här spaken sitta då? -Äsch, vi använder den som plektrum!' 😆

Tja, det beror ju på hur lolliga folk blir. 😆

Den 8e eller 15 kan nog passa bra. Jag ska bara stämma av när jag har min polenresa som jag glömt bort att jag hade.

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)
Den 8e eller 15 kan nog passa bra. Jag ska bara stämma av när jag har min polenresa som jag glömt bort att jag hade.

Måste bara dela med att jag läste det helt fel och tänkte:

"Vaddå, är du allergiske eller nå't? Aaaah, POLEN - inte Pollen"

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 8e eller 15 kan nog passa bra. Jag ska bara stämma av när jag har min polenresa som jag glömt bort att jag hade.

Måste bara dela med att jag läste det helt fel och tänkte:

"Vaddå, är du allergiske eller nå't? Aaaah, POLEN - inte Pollen"

🥰

Tja allergisk är jag också, så en pollenresa kanske vore dumt att göra. ;D

Nå vad säger resten av sällskapet om de datumen?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Efterfest" i nåns studio låter ju kanon!

Menmen, jag ska inte blanda mig i så mycket i planerna eftersom jag ju inte ens har nån koll på om jag kommer iväg, utan bestäm ni nåt bra så får vi se om jag kan släpa mig dit eller inte... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

"Efterfest" i nåns studio låter ju kanon!

Menmen, jag ska inte blanda mig i så mycket i planerna eftersom jag ju inte ens har nån koll på om jag kommer iväg, utan bestäm ni nåt bra så får vi se om jag kan släpa mig dit eller inte... 😳

Bah, du kan väl i alla fall preleminärkolla den 8e eller 15e och säga bu eller bä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den 8e eller 15 kan nog passa bra. Jag ska bara stämma av när jag har min polenresa som jag glömt bort att jag hade.

Har ingen aning om hur det kommer se ut i de dagarna, men jag ska försöka hålla det öppet 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Datumen funkar jättebra för mig. Aktivitet spelar ingen större roll, jag kan vara med på det mesta. Jag är inte bra på biljard, men tycker det är skoj. Jag kan fika likväl som dricka en öl, så shoot. Jag är på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...