Jump to content
Annons

Vilken uppkoppling har du?


Neko

Vad sitter ni pĂ„ för uppkoppling?  

225 röster

  1. 1. Vad sitter ni pÄ för uppkoppling?

    • 28.8 modem
      1
    • 56 k
      21
    • ISDN
      3
    • ADSL 500kb/s - 2.5 mbps
      90
    • Bredband över 2.5 mbps
      94


Recommended Posts

Ganska nyfiken. Jag Àr inte sÄ glad att ladda upp musik som det Àr nu, eftersom jag bara har isdn. Tog mig 30 minuter att ladda upp en lÄt. FÄr ADSL 2.5 mbps inom tvÄ veckor.

SÄ jag undrar vad ni har för uppkoppling och om ni bemödar er med att ladda upp musik pÄ den befintliga uppkopplingen.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Jag hade tidigare Telias ADSL500 och funderade, efter rekommendation frÄn flera andra, att byta till Bostream's 2.5Mb ADSL.

Valet föll sÄ smÄningom pÄ Telias 8Mb ADSL, som kostade precis samma som Bostream, men med högre kapacitet. 8Mb utan dyr fiberkabelinstallation kÀnns helt ok. Det enda som hade varit Ànnu roligare, hade varit om upstream var högre Àn 800kb...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

BasTore (oregistrerad)

10 Mbit Bredbandsbolaget hemma

Har nyligen installerat det.... Laddade ned en MP3:a (Demo) pĂ„ 5 Mb idag... det tog 4 sekunder! Underbart! 😉

Hur fanken kunde man leva med modem sÄ lÀnge?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...

Telias gruppanslutna bredband/adsl men funderar pÄ att byta upp mig till 2-2.5 Mbit

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har nyss fÄtt Bostreams Scream ADSL pÄ 8/1 MB. Har sedan tidigare haft Bostream ADSL pÄ 2,5/0,8. Jag njuter varje dag utan modem. TÀnk att man kunde sitta och surfa och ladda hem saker med modem mellan 1996 och 2002. Otroligt...

Man saknar varken sitt 14.4, 28.8, 33.6 eller 56K-modem...

Hade faktiskt en gammal bĂ€rbar Compaq 386:a med inbyggd 9.6-modem som jag laddade hem en Netscape-installation pĂ„ en gĂ„ng oxĂ„. Jisses! 😳

Redigerat av pandemon
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...

Minns med hat och avsky tiden dÄ jag hade 56k. 0.5 Megabits ADSL Àr det nu.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vanligt Telia ADSL 0.5, har haft det sen det slĂ€pptes. Orkar inte byta och kĂ€nner att jag inte egentligen behöver snabbare. Det Ă€r bara lyx med mer 😆

Flatrate Ă€r det enda som intresserar mig egentligen. Men om nĂ„gon skulle skĂ€nka en 10/10 lina sĂ„ sĂ€ger ju inte jag nej 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad sjutton ska man göra med alla gamla modem man har i garderoben ?

Blir ju högar nÀr man flyttar.

Ska man nÄgonsin ha nÄgon anvÀndning av de gamla ?

Man mÄste vÀl ÀndÄ köpa nytt nÀr man startar nytt abonemang el.?

Kanske man kan skicka dem till ett modem museum 😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Uppkoppling? ... Det Àr snarare nÄn slags mojÀng med hjul och trampor. NÀr jag har skrivit sÄ Àr det dax att börja trampa hejvilt och nÀr hjulet sedan snurrar i ett visst tempo och generatorn börjar ryka sÄ Àr det dax att trycka pÄ Enterknappen....

...och sedan nĂ€r jag tryckt sĂ„ Ă€r det extra spĂ€nnande att se nĂ€r man fĂ„r ett svar tillbax... 😎

Ett jÀkla trampande Àr det ibland.

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min uppkoppling ser ut för mer Àn vad den Àr .

LÄdan Àr mer som nÄgon slags vagina förlÀngare.

(För er som inte kan med logiskt tÀnkande och assosiation sÄ syftar jag pÄ penis förlÀngare)

En massa futuristiskt blinkande lampor som man kan titta pÄ nÀr rulltexten pÄ tv 3 börjar och bombaderar en med en klassisk melodi sÄ man vaknar frÄn törnrosa sömnen.

DÄ stÄr modemet dÀr och lockar med sitt fina utséende...

Fungerar ocksÄ som bords dekoration nÀr dom coola polarna kommer pÄ besök och vill titta pÄ "Finding Nemo" och mysa i hop.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min uppkoppling ser ut för mer Àn vad den Àr .

LÄdan Àr mer som nÄgon slags vagina förlÀngare.

(För er som inte kan med logiskt tÀnkande och assosiation sÄ syftar jag pÄ penis förlÀngare)

En massa futuristiskt blinkande lampor som man kan titta pÄ nÀr rulltexten pÄ tv 3 börjar och bombaderar en med en klassisk melodi sÄ man vaknar frÄn törnrosa sömnen.

DÄ stÄr modemet dÀr och lockar med sitt fina utséende...

Fungerar ocksÄ som bords dekoration nÀr dom coola polarna kommer pÄ besök och vill titta pÄ "Finding Nemo" och mysa i hop.

pff.. *hÄller mej för skratt*

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min uppkoppling ser ut för mer Àn vad den Àr .

LÄdan Àr mer som nÄgon slags vagina förlÀngare.

(För er som inte kan med logiskt tÀnkande och assosiation sÄ syftar jag pÄ penis förlÀngare)

En massa futuristiskt blinkande lampor som man kan titta pÄ nÀr rulltexten pÄ tv 3 börjar och bombaderar en med en klassisk melodi sÄ man vaknar frÄn törnrosa sömnen.

DÄ stÄr modemet dÀr och lockar med sitt fina utséende...

Fungerar ocksÄ som bords dekoration nÀr dom coola polarna kommer pÄ besök och vill titta pÄ "Finding Nemo" och mysa i hop.

😎

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 4 veckor senare...
bejen (oregistrerad)
Ganska nyfiken. Jag Àr inte sÄ glad att ladda upp musik som det Àr nu, eftersom jag bara har isdn. Tog mig 30 minuter att ladda upp en lÄt. FÄr ADSL 2.5 mbps inom tvÄ veckor.

SÄ jag undrar vad ni har för uppkoppling och om ni bemödar er med att ladda upp musik pÄ den befintliga uppkopplingen.

Hur fort gÄr isdn?

Topic: 0,5 megabit

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

tja, det varierar. Finns dubbel och enkel lina. 64kbit/s och 115kbit/s om jag inte missminner mig. SlÄ mig om jag har fel. Annars kan stegen vara 115 - 200 eller nÄtt, men det tror jag inte. Siffrorna stÀmmer vÀl inte precis, men i de trakterna Àr det i alla fall...

EDIT: Jag hade den usla varianten. Vi lÄg runt 64 om jag inte minns helt galet. Vilket faktiskt inte Àr helt osannolikt. Blivit lite bortskÀmd nu.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Varje kanal ligger pÄ 64 kbit/s, sÄ det borde bli 128 kbit/s om man kör pÄ bÄda. Man har alltid bÄda kanalerna nÀr man kör ISDN, men för att kunna nyttja bÄda till surfande mÄste man (eller behövde i alla fall tidigare) teckna abbonemang för det. Om man surfar i 64 kbit kan den andra anvÀndas till telefoni samtidigt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för hjÀlpen. (en sepe grej Àr bara att det stÄr att man kan köra i typ 115... fattar inte hur eller varför. Tycker ocksÄ att det Àr ologiskt... Allt skall ju vara de dÀr 2,4,6,16,32,64,128 osv. Det kanske hade en inrÀknad förlust? Eller sÄ var modemet bara mongo)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...