Jump to content
Annons

Vilken uppkoppling har du?


Neko

Vad sitter ni på för uppkoppling?  

225 röster

  1. 1. Vad sitter ni på för uppkoppling?

    • 28.8 modem
      1
    • 56 k
      21
    • ISDN
      3
    • ADSL 500kb/s - 2.5 mbps
      90
    • Bredband över 2.5 mbps
      94


Recommended Posts

Ganska nyfiken. Jag är inte så glad att ladda upp musik som det är nu, eftersom jag bara har isdn. Tog mig 30 minuter att ladda upp en låt. Får ADSL 2.5 mbps inom två veckor.

Så jag undrar vad ni har för uppkoppling och om ni bemödar er med att ladda upp musik på den befintliga uppkopplingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag hade tidigare Telias ADSL500 och funderade, efter rekommendation från flera andra, att byta till Bostream's 2.5Mb ADSL.

Valet föll så småningom på Telias 8Mb ADSL, som kostade precis samma som Bostream, men med högre kapacitet. 8Mb utan dyr fiberkabelinstallation känns helt ok. Det enda som hade varit ännu roligare, hade varit om upstream var högre än 800kb...

Link to comment
Dela på andra sajter

BasTore (oregistrerad)

10 Mbit Bredbandsbolaget hemma

Har nyligen installerat det.... Laddade ned en MP3:a (Demo) på 5 Mb idag... det tog 4 sekunder! Underbart! 😉

Hur fanken kunde man leva med modem så länge?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Telias gruppanslutna bredband/adsl men funderar på att byta upp mig till 2-2.5 Mbit

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nyss fått Bostreams Scream ADSL på 8/1 MB. Har sedan tidigare haft Bostream ADSL på 2,5/0,8. Jag njuter varje dag utan modem. Tänk att man kunde sitta och surfa och ladda hem saker med modem mellan 1996 och 2002. Otroligt...

Man saknar varken sitt 14.4, 28.8, 33.6 eller 56K-modem...

Hade faktiskt en gammal bärbar Compaq 386:a med inbyggd 9.6-modem som jag laddade hem en Netscape-installation på en gång oxå. Jisses! 😳

Redigerat av pandemon
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Minns med hat och avsky tiden då jag hade 56k. 0.5 Megabits ADSL är det nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanligt Telia ADSL 0.5, har haft det sen det släpptes. Orkar inte byta och känner att jag inte egentligen behöver snabbare. Det är bara lyx med mer 😆

Flatrate är det enda som intresserar mig egentligen. Men om någon skulle skänka en 10/10 lina så säger ju inte jag nej 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vad sjutton ska man göra med alla gamla modem man har i garderoben ?

Blir ju högar när man flyttar.

Ska man någonsin ha någon användning av de gamla ?

Man måste väl ändå köpa nytt när man startar nytt abonemang el.?

Kanske man kan skicka dem till ett modem museum 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppkoppling? ... Det är snarare nån slags mojäng med hjul och trampor. När jag har skrivit så är det dax att börja trampa hejvilt och när hjulet sedan snurrar i ett visst tempo och generatorn börjar ryka så är det dax att trycka på Enterknappen....

...och sedan när jag tryckt så är det extra spännande att se när man får ett svar tillbax... 😎

Ett jäkla trampande är det ibland.

😎

Redigerat av Grahn
Link to comment
Dela på andra sajter

Min uppkoppling ser ut för mer än vad den är .

Lådan är mer som någon slags vagina förlängare.

(För er som inte kan med logiskt tänkande och assosiation så syftar jag på penis förlängare)

En massa futuristiskt blinkande lampor som man kan titta på när rulltexten på tv 3 börjar och bombaderar en med en klassisk melodi så man vaknar från törnrosa sömnen.

Då står modemet där och lockar med sitt fina utséende...

Fungerar också som bords dekoration när dom coola polarna kommer på besök och vill titta på "Finding Nemo" och mysa i hop.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min uppkoppling ser ut för mer än vad den är .

Lådan är mer som någon slags vagina förlängare.

(För er som inte kan med logiskt tänkande och assosiation så syftar jag på penis förlängare)

En massa futuristiskt blinkande lampor som man kan titta på när rulltexten på tv 3 börjar och bombaderar en med en klassisk melodi så man vaknar från törnrosa sömnen.

Då står modemet där och lockar med sitt fina utséende...

Fungerar också som bords dekoration när dom coola polarna kommer på besök och vill titta på "Finding Nemo" och mysa i hop.

pff.. *håller mej för skratt*

Link to comment
Dela på andra sajter

Min uppkoppling ser ut för mer än vad den är .

Lådan är mer som någon slags vagina förlängare.

(För er som inte kan med logiskt tänkande och assosiation så syftar jag på penis förlängare)

En massa futuristiskt blinkande lampor som man kan titta på när rulltexten på tv 3 börjar och bombaderar en med en klassisk melodi så man vaknar från törnrosa sömnen.

Då står modemet där och lockar med sitt fina utséende...

Fungerar också som bords dekoration när dom coola polarna kommer på besök och vill titta på "Finding Nemo" och mysa i hop.

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
bejen (oregistrerad)
Ganska nyfiken. Jag är inte så glad att ladda upp musik som det är nu, eftersom jag bara har isdn. Tog mig 30 minuter att ladda upp en låt. Får ADSL 2.5 mbps inom två veckor.

Så jag undrar vad ni har för uppkoppling och om ni bemödar er med att ladda upp musik på den befintliga uppkopplingen.

Hur fort går isdn?

Topic: 0,5 megabit

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

tja, det varierar. Finns dubbel och enkel lina. 64kbit/s och 115kbit/s om jag inte missminner mig. Slå mig om jag har fel. Annars kan stegen vara 115 - 200 eller nått, men det tror jag inte. Siffrorna stämmer väl inte precis, men i de trakterna är det i alla fall...

EDIT: Jag hade den usla varianten. Vi låg runt 64 om jag inte minns helt galet. Vilket faktiskt inte är helt osannolikt. Blivit lite bortskämd nu.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Varje kanal ligger på 64 kbit/s, så det borde bli 128 kbit/s om man kör på båda. Man har alltid båda kanalerna när man kör ISDN, men för att kunna nyttja båda till surfande måste man (eller behövde i alla fall tidigare) teckna abbonemang för det. Om man surfar i 64 kbit kan den andra användas till telefoni samtidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för hjälpen. (en sepe grej är bara att det står att man kan köra i typ 115... fattar inte hur eller varför. Tycker också att det är ologiskt... Allt skall ju vara de där 2,4,6,16,32,64,128 osv. Det kanske hade en inräknad förlust? Eller så var modemet bara mongo)

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...