Jump to content
Annons

multikabel...


mange_andersson

Recommended Posts

hej!

hoppas att jag la dett i rätt kategori... :rolleyes:

jag behöver en multikabel som ska bestå av 3st. XLR-XLR samt en hörlurs kabel (alltså stor stereo tele) hona till hane... den ska vara 15m lång.

jag har gjort om min klädkammare till ett inspelnings rum, så där ska jag sjunga och spela gitarr osv. så jag har tänkt att bygga en stage-box med denna kabel kombination, och sedan dra ut kabeln till datorn i vardagsrummet..

kan tänka mig att det inte finns att köpa, så min fråga är hur man gör en multikabel... finns det en smidigare kabel till XLR som är anpassad för att göra multikabel, eller måste man andvända sig av de tjocka standard kablarna och bara lägga krympslang runt allt?

jag ska dra den runt listerna i min lägehet så jag vill helst ha den så smidig som möjligt!

vore löjligt tacksam för svar! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför inte köpa klipsliknande saker som man har för att bunta ihop stereo/TV/data kablar med?Finns på IKEA, Biltema, Bauhaus osv.

Det finns massa olika varianter och storlekar, bara att leta tills man finner det man söker. På detta sätt kan du lätt lägga till eller ta bort kablar. Mkt bättre än krympslang. De är dock inte 15 m långa, men man kan ju köpa flera..😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte köpa klipsliknande saker som man har för att bunta ihop stereo/TV/data kablar med?

jo det är sant.. men det blir nog en multikabel från thomann som jag lödar själv.. det blir syggare.. plus att jag kommer aldrig behöva köra mer än tre mickar samtidigt inne i inspelnings rummet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...