Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Försökte söka o se vem som Àr utbildad innom ljudteknik

men hittar inget.

Syslar dom flesta hÀr med ljudteknik/musik som hobby?

Vad Àr ni utbildade till Àr min frÄga?

SjÀlv Àr jag utbildad ljudtekniker (ska lÀsa till ingenjör)

Skrivit musik teknolog pappren

och lÀser nu ljuddesign för tv radio film reklam o.s.v

Och lÀser in mig pÄ mastring.

EDIT: Tydliggjorde rubrik frÄn "Utbildning? vad Àr du?" /admin

Redigerat av Olsberg
Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat
Utbildad rörkrökare. Annars Àr jag strandraggare, partystyler och electronica star pÄ fritiden.

det sysslar jag med som hobby 😎

86a (oregistrerad)
Postat

utbildad snickare. Ska lÀsa 20p musikproduktion under hösten. NÀstan all min fritid gÄr Ät till musik i alla dess former, sÄ att kalla det en hobby kÀnns lite i underkant men men...

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Utbildad och jobbat som Bilmekaniker, fritidsledare, projektledare samt en ettĂ„rig ljudutbildning pĂ„ Folkhögskola (kanske inte gills 😳 ) + jobbat med en massa annat smĂ„tt o gott som diskare, sjöman, lagerarbetare, verkstadssnickare, verkstadsarbetare, handledare i snickeri, omsorg för utvecklingsstörda, och nu som personlig assistent till frugan som har MS.

Postat (redigerat)

Jobbat som Organisationsutvecklare i 10Är...

Jobbade mycket med musik under slutet av 80 början av 90-talet...

Jag har Ă€ven mixat ganska mycket live med bĂ„de stora och smĂ„ riggar... 😳

Jobbar just för tillfĂ€llet heltid med musik... Back to Basic sĂ„ att sĂ€ja... 😳

Redigerat av Lilleman
Postat

Systemvetenskapligt program med inrikning Informatik, fil mag. Inte nĂ„got jag skulle valt idag. 😳

Postat

Utbildad ingen(ting)jör och jobbar med att reparera industriella streckkodsscannrar till vardags.

Inbillad ljudtekniker med mycket praktisk erfarenhet men utan formell utbildning. FrĂ„gan Ă€r vad som Ă€r bĂ€st; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... 😳

Postat

LĂ€ser till journalist, vad Ă€r det man sĂ€ger? Musikrecensenter Ă€r misslyckade musiker 😆

producerar och spelar in pÄ fritiden, bÄde mig sjÀlv och andra. FÄr lite pröjs dÄ och dÄ, dock inget som hamnar pÄ deklarationen.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)
FrĂ„gan Ă€r vad som Ă€r bĂ€st; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... 😆

Utbildning, ja. Jag har gÄtt tvÄ Är i skola pÄ studio forum. Det var pÄ den tiden demoniqus var fil. mag frekvensdemon och dbd analogsyntmÀster. ( vad har du?! en Optisk mus? slÀng den, kör analogt! ). TrÀffade roligt folk och det var ju en speciell tid. Rekommenderar det. Förvirrad Àr jag fortfarande, men pÄ en helt annan nivÄ. Vi gÄr vidare. Och hÀr borta har vi en oljemÄlning av nattvaktarens första avatar..

Redigerat av maxmaxmax
Postat
Vi gÄr vidare. Och hÀr borta har vi en oljemÄlning av nattvaktarens första avatar..

:rolleyes:đŸ˜łđŸ˜±đŸ˜†đŸ˜†

Postat

Skaffade rediga studieskulder pĂ„ nĂ„got som hette kulturvetarlinjen. Det rĂ€ckte för att fĂ„ jobba med tĂ„g ur alla möjliga infallsvinklar. Musik som hobby har det vĂ€l varit sen "Dark side of the moon" slĂ€pptes. đŸ˜Č

Postat

Jag Àr utbildad lokförare.

Musik Àr min största hobby.

Postat
...samt en ettÄrig ljudutbildning pÄ Folkhögskola...

Liljeholmen?

Postat

Gymnasieningenjör (4-Ärig linje) inom elektronik. Senare civilekonomon.

Gunnar

Postat

NÄgon slags elektriker (gymnasiet), intranetutvecklare och blivande biolog. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att slippa jobba lÀngre, csn tar slut.

Postat

CSN?.. dĂ€r Ă€r jag VIP-kund... 😕

Utbildad: Civilingenjör i Elektronik/Datateknik.

Jobbar nu som Systemansvarig/Utvecklingsingenjör(HW&SW)/Webmaster pÄ en konsultfirma hÀr i Gbg.

Musiken Àr endast en hobby, Àven om man ibland avundas dem som fÄr hÄlla pÄ med det hela dagarna och samtidigt tjÀnar pengar pÄ det. Har sjÀlv inte tjÀnat ett enda öre pÄ musiken hitills.

Mindjive (oregistrerad)
Postat

Allt beror ju pÄ vad som betyder "utbildad" och "inte utbildad". Idag finns det sÄ mÄnga olika utbildningar i Sverige och Àr man utbildad om man har lÀst 10p musikproduktion pÄ högskola. Eller om man har gÄtt en kvÀllskurs eller liknande?

Men men jag kan vÀl bara sÀga vad jag har lÀst:

Ljudteknik A

Ljudteknik B

Ljudteknik C (allihopa pÄ gymnasiet)

Sae i Stockholm AED kursen pÄ 9 mÄn heltid

Strökurser inom Ljudteknik pÄ PiteÄ musikhögskola sÄsom PA-teknik 5p, EllÀra för ljudtekniker 5p, Ljud och Videoteknik 10p, Ljud och Radioteknik 10p osv. osv.

Sen har jag jobbat indirekt emot Svt, Tv4 och varit med och ljudlagt en lÄngfilm. Samt senaste Äret jobbat deltid som ljudteknikslÀrare pÄ lokala gymnasiet i NorrtÀlje.

Nu till hösten sÄ blev jag antagen till Ljudingenjörsprogrammet i PiteÄ sÄ det blir 2 Ärs studier dÀr.

Efter det sÄ Àr siktet för mig instÀllt pÄ USA.

Men frÄgan Àr fortfarande.... Àr utbildning bra eller inte? det kan jag inte svara pÄ...

Postat

Liljeholmen?

Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var.

Göran

Postat

Liljeholmen?

Göran

Nice! Jag ska börja andra Äret dÀr nu till hösten.

(Den Ă€r fortfarande ettĂ„rig, jag gĂ„r ett specialtillverkat andra Ă„r. 😑)

Postat

Jag utbildar mig till gymnasielÀrare, med inriktning pÄ samhÀllskunskap och historia. Mest för att jag ska hinna bli en bra musiker innan jag fyllt 26 tror jag... FÄr vÀl se hur det blir med den saken.

Postat

jag gick en fyra Ă„rig teknisk utbildning pĂ„ gymnasiet.. jobbar i en formsprutnings verkstad... och hĂ„ller pĂ„ med musiken pĂ„ all min fritid 😎 drömmen Ă€r ju givetvis att kunna hĂ„lla pĂ„ med det pĂ„ heltid..men men, det kommer vĂ€l... :rolleyes:

Postat

Liljeholmen?

Göran

Nice! Jag ska börja andra Äret dÀr nu till hösten.

(Den Ă€r fortfarande ettĂ„rig, jag gĂ„r ett specialtillverkat andra Ă„r. 😎)

DÄ fÄr du sÀga tjena frÄn mig om Nisse Àr kvar (om han kommer ihÄg mig vill sÀga det var ju lÀnge sen). Jag kom in pÄ Liljeholmen efter att ha gÄtt rockprofilen pÄ fritidsledareutbildningen pÄ Valla Fhsk i Linköping, var 40 bast dÄ sÄ man var gammelgubben pÄ stÀllet :rolleyes: .

Göran

Postat

Har pluggat en jÀkla massa religion pÄ universitetet av rent personligt intresse och jobbat extra som lÀrare (religion & musik) och elevassistent.

Hade helst av allt velat vara och jobba som elektriker...hoppas pĂ„ att det blir intensivutbildningar pĂ„ Komvux snarast! 🙁

Postat

Tre Är pÄ musik gymnasium.

Ett Är pÄ Guitar Institute i London...

Pluggar nu musik produktion/ljud tekniker pÄ Alchemea

GÄr ocksÄ alla Pro Tools kursena.... 101,110,210,210m och kanske 310 om jag orkar!!

Har suttit Ă„ lekt hela natten med ett ICON bord....smaskens 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.