Finito Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 (redigerat) Försökte söka o se vem som Àr utbildad innom ljudteknik men hittar inget. Syslar dom flesta hÀr med ljudteknik/musik som hobby? Vad Àr ni utbildade till Àr min frÄga? SjÀlv Àr jag utbildad ljudtekniker (ska lÀsa till ingenjör) Skrivit musik teknolog pappren och lÀser nu ljuddesign för tv radio film reklam o.s.v Och lÀser in mig pÄ mastring. EDIT: Tydliggjorde rubrik frÄn "Utbildning? vad Àr du?" /admin Redigerat 3 januari 2007 av Olsberg
lavrell Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Utbildad ljudtekniker och jobbar som detoch musiker pĂ„ heltid inom Wallmanskoncernen đ
Bassebas Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Jag utbildar mig till verkstadmekaniker đ Musik/inspelning = hobby đ
Cloudsurfer Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Utbildad rörkrökare. Annars Àr jag strandraggare, partystyler och electronica star pÄ fritiden.
Finito Postat 30 juli 2006 TrĂ„dstartare Postat 30 juli 2006 Utbildad rörkrökare. Annars Ă€r jag strandraggare, partystyler och electronica star pĂ„ fritiden. det sysslar jag med som hobby đ
86a (oregistrerad) Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 utbildad snickare. Ska lÀsa 20p musikproduktion under hösten. NÀstan all min fritid gÄr Ät till musik i alla dess former, sÄ att kalla det en hobby kÀnns lite i underkant men men...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Utbildad och jobbat som Bilmekaniker, fritidsledare, projektledare samt en ettĂ„rig ljudutbildning pĂ„ Folkhögskola (kanske inte gills đł ) + jobbat med en massa annat smĂ„tt o gott som diskare, sjöman, lagerarbetare, verkstadssnickare, verkstadsarbetare, handledare i snickeri, omsorg för utvecklingsstörda, och nu som personlig assistent till frugan som har MS.
Lilleman Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 (redigerat) Jobbat som Organisationsutvecklare i 10Ă„r... Jobbade mycket med musik under slutet av 80 början av 90-talet... Jag har Ă€ven mixat ganska mycket live med bĂ„de stora och smĂ„ riggar... đł Jobbar just för tillfĂ€llet heltid med musik... Back to Basic sĂ„ att sĂ€ja... đł Redigerat 3 augusti 2006 av Lilleman
Hellpig Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Systemvetenskapligt program med inrikning Informatik, fil mag. Inte nĂ„got jag skulle valt idag. đł
Claes Holmerup Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Utbildad ingen(ting)jör och jobbar med att reparera industriella streckkodsscannrar till vardags. Inbillad ljudtekniker med mycket praktisk erfarenhet men utan formell utbildning. FrĂ„gan Ă€r vad som Ă€r bĂ€st; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... đł
Lilleman Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 FrĂ„gan Ă€r vad som Ă€r bĂ€st; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... đ Kul đ
Emil Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 LĂ€ser till journalist, vad Ă€r det man sĂ€ger? Musikrecensenter Ă€r misslyckade musiker đ producerar och spelar in pĂ„ fritiden, bĂ„de mig sjĂ€lv och andra. FĂ„r lite pröjs dĂ„ och dĂ„, dock inget som hamnar pĂ„ deklarationen.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 (redigerat) FrĂ„gan Ă€r vad som Ă€r bĂ€st; inbillad utbildning eller utbildad inbillning... đ Utbildning, ja. Jag har gĂ„tt tvĂ„ Ă„r i skola pĂ„ studio forum. Det var pĂ„ den tiden demoniqus var fil. mag frekvensdemon och dbd analogsyntmĂ€ster. ( vad har du?! en Optisk mus? slĂ€ng den, kör analogt! ). TrĂ€ffade roligt folk och det var ju en speciell tid. Rekommenderar det. Förvirrad Ă€r jag fortfarande, men pĂ„ en helt annan nivĂ„. Vi gĂ„r vidare. Och hĂ€r borta har vi en oljemĂ„lning av nattvaktarens första avatar.. Redigerat 30 juli 2006 av maxmaxmax
milton Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Vi gĂ„r vidare. Och hĂ€r borta har vi en oljemĂ„lning av nattvaktarens första avatar.. đłđ±đđ
Overkill Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Jag Ă€r ingenting. En nolla helt enkelt đ Ska börja gymnasiet đČ
dede Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Skaffade rediga studieskulder pĂ„ nĂ„got som hette kulturvetarlinjen. Det rĂ€ckte för att fĂ„ jobba med tĂ„g ur alla möjliga infallsvinklar. Musik som hobby har det vĂ€l varit sen "Dark side of the moon" slĂ€pptes. đČ
tydal Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Jag Àr utbildad lokförare. Musik Àr min största hobby.
ostfisk Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 ...samt en ettÄrig ljudutbildning pÄ Folkhögskola... Liljeholmen?
trombonisten Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 Gymnasieningenjör (4-Ärig linje) inom elektronik. Senare civilekonomon. Gunnar
Fidden Postat 30 juli 2006 Postat 30 juli 2006 NÄgon slags elektriker (gymnasiet), intranetutvecklare och blivande biolog. Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att slippa jobba lÀngre, csn tar slut.
hobbex2004 Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 CSN?.. dĂ€r Ă€r jag VIP-kund... đ Utbildad: Civilingenjör i Elektronik/Datateknik. Jobbar nu som Systemansvarig/Utvecklingsingenjör(HW&SW)/Webmaster pĂ„ en konsultfirma hĂ€r i Gbg. Musiken Ă€r endast en hobby, Ă€ven om man ibland avundas dem som fĂ„r hĂ„lla pĂ„ med det hela dagarna och samtidigt tjĂ€nar pengar pĂ„ det. Har sjĂ€lv inte tjĂ€nat ett enda öre pĂ„ musiken hitills.
Mindjive (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Allt beror ju pÄ vad som betyder "utbildad" och "inte utbildad". Idag finns det sÄ mÄnga olika utbildningar i Sverige och Àr man utbildad om man har lÀst 10p musikproduktion pÄ högskola. Eller om man har gÄtt en kvÀllskurs eller liknande? Men men jag kan vÀl bara sÀga vad jag har lÀst: Ljudteknik A Ljudteknik B Ljudteknik C (allihopa pÄ gymnasiet) Sae i Stockholm AED kursen pÄ 9 mÄn heltid Strökurser inom Ljudteknik pÄ PiteÄ musikhögskola sÄsom PA-teknik 5p, EllÀra för ljudtekniker 5p, Ljud och Videoteknik 10p, Ljud och Radioteknik 10p osv. osv. Sen har jag jobbat indirekt emot Svt, Tv4 och varit med och ljudlagt en lÄngfilm. Samt senaste Äret jobbat deltid som ljudteknikslÀrare pÄ lokala gymnasiet i NorrtÀlje. Nu till hösten sÄ blev jag antagen till Ljudingenjörsprogrammet i PiteÄ sÄ det blir 2 Ärs studier dÀr. Efter det sÄ Àr siktet för mig instÀllt pÄ USA. Men frÄgan Àr fortfarande.... Àr utbildning bra eller inte? det kan jag inte svara pÄ...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 ...samt en ettÄrig ljudutbildning pÄ Folkhögskola... Liljeholmen? Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var. Göran
ostfisk Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 ...samt en ettĂ„rig ljudutbildning pĂ„ Folkhögskola... Liljeholmen? Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var. Göran Nice! Jag ska börja andra Ă„ret dĂ€r nu till hösten. (Den Ă€r fortfarande ettĂ„rig, jag gĂ„r ett specialtillverkat andra Ă„r. đ)
Pazo Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 PLuggar Teknisk Fysik just nu đ Musik som hobby. đ
danieel Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 Jag utbildar mig till gymnasielÀrare, med inriktning pÄ samhÀllskunskap och historia. Mest för att jag ska hinna bli en bra musiker innan jag fyllt 26 tror jag... FÄr vÀl se hur det blir med den saken.
mange_andersson Postat 31 juli 2006 Postat 31 juli 2006 jag gick en fyra Ă„rig teknisk utbildning pĂ„ gymnasiet.. jobbar i en formsprutnings verkstad... och hĂ„ller pĂ„ med musiken pĂ„ all min fritid đ drömmen Ă€r ju givetvis att kunna hĂ„lla pĂ„ med det pĂ„ heltid..men men, det kommer vĂ€l...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 1 augusti 2006 Postat 1 augusti 2006 ...samt en ettĂ„rig ljudutbildning pĂ„ Folkhögskola... Liljeholmen? Jepp Liljeholmen 95 96 tror jag det var. Göran Nice! Jag ska börja andra Ă„ret dĂ€r nu till hösten. (Den Ă€r fortfarande ettĂ„rig, jag gĂ„r ett specialtillverkat andra Ă„r. đ) DĂ„ fĂ„r du sĂ€ga tjena frĂ„n mig om Nisse Ă€r kvar (om han kommer ihĂ„g mig vill sĂ€ga det var ju lĂ€nge sen). Jag kom in pĂ„ Liljeholmen efter att ha gĂ„tt rockprofilen pĂ„ fritidsledareutbildningen pĂ„ Valla Fhsk i Linköping, var 40 bast dĂ„ sĂ„ man var gammelgubben pĂ„ stĂ€llet . Göran
Airwolf Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Har pluggat en jĂ€kla massa religion pĂ„ universitetet av rent personligt intresse och jobbat extra som lĂ€rare (religion & musik) och elevassistent. Hade helst av allt velat vara och jobba som elektriker...hoppas pĂ„ att det blir intensivutbildningar pĂ„ Komvux snarast! đ
J.Westling Postat 3 augusti 2006 Postat 3 augusti 2006 Tre Ă„r pĂ„ musik gymnasium. Ett Ă„r pĂ„ Guitar Institute i London... Pluggar nu musik produktion/ljud tekniker pĂ„ Alchemea GĂ„r ocksĂ„ alla Pro Tools kursena.... 101,110,210,210m och kanske 310 om jag orkar!! Har suttit Ă„ lekt hela natten med ett ICON bord....smaskens đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.