Jump to content
Annons

Arielle - Music you seek


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Music you seek

* ARTIST/GRUPP: Arielle

* GENRE: Dans(?)

* LÅTLÄNGD: 3:01

* KOMPOSITÖR: Thimmie Englund

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,15 MB

* STATUS: Färdig

* LÅTLÄNK: link

För två år sedan hade vi ett marknadsföringsprojekt i skolan. Vi skapaden en fiktiv artist med en tjej i klassen som inte kan sjunga (som ni hör). Jag skrev låten och sedan körde vi.

Ni som hört mina tidigare låtar vet att dansmusik inte är det jag brukar pyssla med. Men jag hittade låten bland mina mp3:or och tänkte att det vore kul med lite feedback. 🙂

Funkar låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten i sig funkar riktigt bra. Sången är dock (som du själv skriver) inte sådär jättebra. Inte så att det låter falskt men det är liksom ingen känsla. Låter som att hon inte bryr sig så mycket. Ofta är ju känsla viktigare än bara ren teknin (enligt mig i alla fall) Spela in sången igen och försök få till lite mer "jävlar anamma".

Bra att låten är ganska kort och "rakt på" och inte så pretentiöst som det är lätt att man gör det många gånger.

Texten är ju en typisk "nonsenstext" men det kan funka i denna typ av låtar.

Sköna ljud också. Jag vill dock inte kommentera själva produktionen så mycket då min lyssning just nu inte är världens bästa men det låter bra och helgjutet.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten i sig funkar riktigt bra. Sången är dock (som du själv skriver) inte sådär jättebra. Inte så att det låter falskt men det är liksom ingen känsla. Låter som att hon inte bryr sig så mycket. Ofta är ju känsla viktigare än bara ren teknin (enligt mig i alla fall) Spela in sången igen och försök få till lite mer "jävlar anamma".

Bra att låten är ganska kort och "rakt på" och inte så pretentiöst som det är lätt att man gör det många gånger.

Sköna ljud också. Jag vill dock inte kommentera själva produktionen så mycket då min lyssning just nu inte är världens bästa men det låter bra och helgjutet.

Åh! Kul! 😄

Ja, att hon inte kan sjunga vet både hon och jag. Men hon skulle liksom bli en produkt (vi har baddräktsbilder på henne 🙂 ) där låten är bra och sången inte spelar sååå stor roll.

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låten i sig funkar riktigt bra. Sången är dock (som du själv skriver) inte sådär jättebra. Inte så att det låter falskt men det är liksom ingen känsla. Låter som att hon inte bryr sig så mycket. Ofta är ju känsla viktigare än bara ren teknin (enligt mig i alla fall) Spela in sången igen och försök få till lite mer "jävlar anamma".

Bra att låten är ganska kort och "rakt på" och inte så pretentiöst som det är lätt att man gör det många gånger.

Sköna ljud också. Jag vill dock inte kommentera själva produktionen så mycket då min lyssning just nu inte är världens bästa men det låter bra och helgjutet.

Åh! Kul! 😄

Ja, att hon inte kan sjunga vet både hon och jag. Men hon skulle liksom bli en produkt (vi har baddräktsbilder på henne 🙂 ) där låten är bra och sången inte spelar sååå stor roll.

Tack för lyssningen!

Jag tycker inte sången är så dålig, hon måste bara bli lite säkrare på sig själv så att hon kan "släppa loss" lite mer.

Redigerat av Jejje
Link to comment
Dela på andra sajter

Låten i sig funkar riktigt bra. Sången är dock (som du själv skriver) inte sådär jättebra. Inte så att det låter falskt men det är liksom ingen känsla. Låter som att hon inte bryr sig så mycket. Ofta är ju känsla viktigare än bara ren teknin (enligt mig i alla fall) Spela in sången igen och försök få till lite mer "jävlar anamma".

Bra att låten är ganska kort och "rakt på" och inte så pretentiöst som det är lätt att man gör det många gånger.

Sköna ljud också. Jag vill dock inte kommentera själva produktionen så mycket då min lyssning just nu inte är världens bästa men det låter bra och helgjutet.

Åh! Kul! 😆

Ja, att hon inte kan sjunga vet både hon och jag. Men hon skulle liksom bli en produkt (vi har baddräktsbilder på henne 🙂 ) där låten är bra och sången inte spelar sååå stor roll.

Tack för lyssningen!

Jag tycker inte sången är så dålig, hon måste bara bli lite säkrare på sig själv så att hon kan "släppa loss" lite mer.

Jo, jag håller med. Hon satt i en garderob under inspelningstillfället! Säger det allt om osäkerheten eller? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jodå detta funkar. Sången sitter lite otajt dock. Jag skulle vilja ha massa vocoder/eq på sången osså, men det är ju min smak

Najs, najs! Vocoder på något ställe skulle funka. Men inte höver hela låten. Hur menar du med eq? Sången är ju såklart eq:ad.

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så illa men basen slår igenom lite hårt i vissa frekvenser. Hon kanske inte kan sjunga men hennes röst är behaglig att lyssna på, skulle jag gissa hennes utseende baserat på rösten skulle jag inbilla mig att hon är rätt sexig utan att se ut som en barbi-docka. 🙂

Edit:

"gissa utseende på rösten"? Ja, ni fattar nog vad jag menade men ändrat ändå.

Edit2:

vi har baddräktsbilder på henne

Baserat på vad jag skrev; Lägg genast upp en! 😲

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte så illa men basen slår igenom lite hårt i vissa frekvenser. Hon kanske inte kan sjunga men hennes röst är behaglig att lyssna på, skulle jag gissa hennes utseende baserat på rösten skulle jag inbilla mig att hon är rätt sexig utan att se ut som en barbi-docka. 🙂

Edit:

"gissa utseende på rösten"? Ja, ni fattar nog vad jag menade men ändrat ändå.

Edit2:

vi har baddräktsbilder på henne

Baserat på vad jag skrev; Lägg genast upp en! 🙂

Ja, jag vet att basen slår igenom. Men jag har inte kvar projektfilerna... 🙁

Angående baddräktsbilderna så kanske vi kan fixa något framöver... 😲

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

funkar Ok.

autotuna lite och höj nivån mycket,

gör en lättklädd video så går den nog på MTV några veckor 😆

Hehe... ok! Jag kanske snart får visa bilderna på sångerskan! 🙂

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sjöng också i garderob när jag spelade in en demo en gång.. berodde inte på att jag var osäker, utan på att mikrofonen stod där 😆

Tycker faktiskt sången ska fram, inte är väl den så dålig? Blir ju lite the knife-karin över det, och istället för dance kan man kalla det för elektronica eller nåt och plötsligt blir det alternativmusik.

Det känns som det är några slarvfel i synthkompet, i refrängen.

edit

Glömde att säga att jag gillar det, så länge jag har bilden av en poptjej i rödsvartfärgat lite småspretigt hår och tvärrandig tröja, i en ganska mörk video med lite rödgrönt ljus.

Visar du bilderna kommer jag förmodligen inte tycka det är lika bra 🙂

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sjöng också i garderob när jag spelade in en demo en gång.. berodde inte på att jag var osäker, utan på att mikrofonen stod där :rolleyes:

Tycker faktiskt sången ska fram, inte är väl den så dålig? Blir ju lite the knife-karin över det, och istället för dance kan man kalla det för elektronica eller nåt och plötsligt blir det alternativmusik.

Det känns som det är några slarvfel i synthkompet, i refrängen.

edit

Glömde att säga att jag gillar det, så länge jag har bilden av en poptjej i rödsvartfärgat lite småspretigt hår och tvärrandig tröja, i en ganska mörk video med lite rödgrönt ljus.

Visar du bilderna kommer jag förmodligen inte tycka det är lika bra 🙂

Garderoben är en klassiker ju! 🙂

Ja, sången är nog aningen för låg. Men som jag tidigare skrev, jag har tyvärr inte projektfilen kvar.

Slarvfel? Var då?

>>Visar du bilderna kommer jag förmodligen inte tycka det är lika bra 🙂

Jaså? :rolleyes:

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slarvfel? Var då?

Tar första refrängen som exempel, vid ca 21, 25 och 29 sekunder. Känns som man träffar två tangenter istället för en, fast det kanske ska vara så, dyker ju onekligen upp på samma ställe hela tiden :rolleyes:

Jaja, låter knasigt tycker jag iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slarvfel? Var då?

Tar första refrängen som exempel, vid ca 21, 25 och 29 sekunder. Känns som man träffar två tangenter istället för en, fast det kanske ska vara så, dyker ju onekligen upp på samma ställe hela tiden :rolleyes:

Jaja, låter knasigt tycker jag iallafall.

Hm... ok. Hör inget! :rolleyes:

Jaja... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med sången för bövelen!!! Lite vocoder att varva med mellan varven.. Runt 2.10~2.25 tex.. Men även tidigare.. Lite sån där ful "autotune" skulle funka också.. Annars var det helt ok, typisk B-sida på en EP! :rolleyes:.. Vem är hon i baddräkt ni talar om hela tiden? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fram med sången för bövelen!!! Lite vocoder att varva med mellan varven.. Runt 2.10~2.25 tex.. Men även tidigare.. Lite sån där ful "autotune" skulle funka också.. Annars var det helt ok, typisk B-sida på en EP! 🙂.. Vem är hon i baddräkt ni talar om hela tiden? :rolleyes:

Vad alla pointerar sångens volym! Ja, den är för låg och jag kan inte göra något. :rolleyes:

Tjejen i baddräkt är hon som sjunger. Är ni riktigt snälla så får ni se... 🙂

Tack för lyssningen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog sången funkar. Låten som sådan med.

Ok! Kul! Tack! (jag tackar lite från sångerskan också 😎 )

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...