Jump to content
Annons

Problem med Cubase + EZDrummer


gsol

Recommended Posts

Hej,

Införskaffade i dagarna det så omtalade och omtyckta EZDrummer. Även jag blev på kort tid frälst, men det är en grej jag inte greppar.

När jag drar en trumsampling från EZDrummer till MIDI-spåret i Cubase där jag vill ha det skapar det automatiskt ett nytt MIDI-spår där det istället lägger sig. Alltså måste jag varje gång något nytt ska in i mitt trumspår flytta det manuellt från den nyskapade MIDI-kanalen och sen ta bort den. Ganska irriterande och tidskrävande i längden.

Någon som har en vettig lösning på problemet? Jag kör Cubase SE på en P4 3,2Ghz med 1024Mb RAM.

Mvh

Gustav

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är ganska säker på att svaret på denna fråga redan finns i n tråd någonstans här på forumet, jag känner igen frågan... tyvärr har jag inte någon länk till dig men kör lite sök (och variera din sökning! ezdrummer, ez drummer osv. Eller använd google, det brukar jag göra när forumets sökfunktion är dum mot mig:) ). Hoppas det är till någon hjälp i alla fall...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...