Jump to content
Annons

champange


Recommended Posts

Annons

jag tycker inte om såna där bratz..

istället för att köpa skumpa för 15.000:- och bara hälla ut det kan dom väl skänka pengarna till välgörande ändamål 😄

jävla egotrippade puckon..

Edit: visst det är ju deras pengar dom gör vad dom vill för dom..

men ändå... 🙂

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Skumpakrig är galet kul! Man blir som barn på nytt. 🙂 Och det är knappast nån nyhet det här nöjet, vi har hällde all sorts sprit på varandra slutet 90-talet. Och studenterna har haft champagnegalopp i decennier. Fast man behöver såklart inte köra den dyraste sorten. Det är bara att skryta om sin rikedom som man inte riktigt klarar av att hantera.

Det värsta exemplet jag känner till var en polarinna som var på Cav' de Royale i St. Tropez och hamnade i sällskap med toppen av grädden. När hon står i baren med en av snubbarna frågar han om hon badat i champange nångång. Hon svarar nej, varpå han beställer in en flaska och duschar och dränker henne i den. Hon blir helt paff. Och ännu mer paff när hon sneglar på notan efteråt. 180,000 FR !! Motsvarade c:a 200,000 SEK då. Han hade oxå tagit ställets dyraste. Gissa om hon önskade hon fått en bil istället av honom....

En galen värld det där. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Skumpakrig är galet kul! Man blir som barn på nytt. 😎 Och det är knappast nån nyhet det här nöjet, vi har hällde all sorts sprit på varandra slutet 90-talet. Och studenterna har haft champagnegalopp i decennier. Fast man behöver såklart inte köra den dyraste sorten. Det är bara att skryta om sin rikedom som man inte riktigt klarar av att hantera.

Det värsta exemplet jag känner till var en polarinna som var på Cav' de Royale i St. Tropez och hamnade i sällskap med toppen av grädden. När hon står i baren med en av snubbarna frågar han om hon badat i champange nångång. Hon svarar nej, varpå han beställer in en flaska och duschar och dränker henne i den. Hon blir helt paff. Och ännu mer paff när hon sneglar på notan efteråt. 180,000 FR !! Motsvarade c:a 200,000 SEK då. Han hade oxå tagit ställets dyraste. Gissa om hon önskade hon fått en bil istället av honom....

En galen värld det där. 😕

Oj vad man hade kunnat shoppa loss med de stålarna på Vendolin 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns en hiphop låt om detta som heter just...pappa betalar...ganska kul text men musiken är inte min smak.

oh. det är ju göteborgshiphopparna Förstörda för livet. tokbra! det finns en musikvideo till.

Jooo..det stämmer...

Texten är skön o sann, men tycker inte låten är bra...saknas något...tycker typ Byz - "Hey där" inom samma genre (svensk lättsmält ungdomshiphop) är mycket bättre.

Kanske är bakgrundssyntharna som jag gillar. Men kan inte sätta fingret exakt på vad.

Edit: Måste kolla upp videon, kan va minst lika kul den...tack för tipset

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Heh, läste samma artickel i riktiga aftonbladet idag...De hade lika väl kunnat skriva Lidingö i pannan.

Kom igen nu.

Halmstadbratsen är ju dom allra värsta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heh, läste samma artickel i riktiga aftonbladet idag...De hade lika väl kunnat skriva Lidingö i pannan.

Kom igen nu.

Halmstadbratsen är ju dom allra värsta.

Go lr? Halmstadsbrattarna är ju ingenting jämnfört med stockholmarna! men men, är det inte skumpa du halsar i dig på din avatar föresten? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Heh, läste samma artickel i riktiga aftonbladet idag...De hade lika väl kunnat skriva Lidingö i pannan.

Kom igen nu.

Halmstadbratsen är ju dom allra värsta.

Go lr? Halmstadsbrattarna är ju ingenting jämnfört med stockholmarna! men men, är det inte skumpa du halsar i dig på din avatar föresten? 😠

Eh...

Jo det är det ju.

Magnumshit.

Link to comment
Dela på andra sajter

jahaja... då äre väl bara att vänta på att farsan blir jäkligt rik, så man kan dra till Båstad... Då lär man dra med sig nyckelharpan å smiska upp alla "rosa-skjortor-med-håret-kammat-me-fläskkotlett-snubbar"... Åsså in me en ettan å riva av en polska till 🙂

EDIT:

Alltså..ja.. polska.. då menar jag låttypen i 3/4-takt... å inga kvinnor från Warsava...

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Okey här en ursäkt!

Det var inte meningen att klankaner eller håna någon folkgrupp eller person. Mitt inlägg var baserat på en avundsjuka över folk som tar sig råd att köpa skumpa för ett antal tusen kronor, medans jag sitter här och knappt har råd med bussen in till stan. Det var fel av mig att skriva som jag gjorde och jag hoppas ingen ligger sömnlös över detta!

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Pjae, förstår till viss del din reaktion. Det sticker i ögonen på en när ungar som föds rika nödvändigtvis måste gå runt och fläska omkring med det också.

Samtidigt är det inte sunt att låta avundsjukan ta över för mycket heller.. Lycka baseras inte nödvändigtvis på pengar.

När den här ungen har kastat bort 17.000 på champagne kommer han att vilja göra ännu värre saker hela tiden som kostar ännu mer; men inte fan blir han gladare för det?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Pjae, förstår till viss del din reaktion. Det sticker i ögonen på en när ungar som föds rika nödvändigtvis måste gå runt och fläska omkring med det också.

Samtidigt är det inte sunt att låta avundsjukan ta över för mycket heller.. Lycka baseras inte nödvändigtvis på pengar.

När den här ungen har kastat bort 17.000 på champagne kommer han att vilja göra ännu värre saker hela tiden som kostar ännu mer; men inte fan blir han gladare för det?

/Daniel

Du har givetvis rätt. Pengar gör ingen lycklig, men möjligen folk lite gladare!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är så fel med pengar, varför vill vi alla ha dom??

:rolleyes:

Det bästa som finns är att se artister som tidigare under sin karriär spottat på kapitalismen roffa åt sig miljonbelopp och sedan köpa ferarris och något att pressa ut i blodomloppet. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...