Jump to content
Annons

Grafiska problem med mixern


Neko

Recommended Posts

Nu är jag lite ny med logic och kör det i studion långt från min egen lägenhet, så jag kan inte kolla vad allt heter just nu. Till problemet.

När jag lagt in inserts på kanalerna, säg någon på plats 1 i en kanal och plats 5 eller 7 på en annan (nuffrorna spelar ingen större roll, så länge det är både hög och låg), så utvidgar sig mixerbordet så att jag ser alla insertfönster. Jättebra. Detta är i det fulla mixerläget med alla instrumentkanaler och auxar och outputs och hela baletten. Problemet är bara att när alla inserts är expanderade så överlappar de två raderna på mixerbordet varandra. Vilket är både osmidigt och fult. Dessutom så börjar kanalerna överlappa varandra även i sidled. Har tyvärr ingen screenshot på det, men kan fixa om det önskas.

Detta är ett mycket störande problem då jag inte kan se nedre delen på audiokanalerna uppe (eller övre delen på instrumentkanalerna om jag markerar en audiokanal).

Problemet har uppstått i en nyinköpt Powermac G5 quad med 20'' skärm samt logic pro 7.2 (borde det vara, köptes för en månad sedan eller så).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får helt enkelt flytta alla channelstrips. Markera med musen och dra...

Kan hända att allt är låst, men det fixar du i menyn View-->Protect Cabling/Positions. Är inte 100% säker på om den menyn finns direkt i enviromentfönstret eller i "stora" menyn i macosx.

edit: Det låter märkligt att stripparna växer i sidled. Du kan ändra storleken på stripparna genom att klicka längst ner i vänsterhörnet (tror jag) och dra.

Redigerat av VacUm
Link to comment
Dela på andra sajter

Du får helt enkelt flytta alla channelstrips. Markera med musen och dra...

Kan hända att allt är låst, men det fixar du i menyn View-->Protect Cabling/Positions. Är inte 100% säker på om den menyn finns direkt i enviromentfönstret eller i "stora" menyn i macosx.

edit: Det låter märkligt att stripparna växer i sidled. Du kan ändra storleken på stripparna genom att klicka längst ner i vänsterhörnet (tror jag) och dra.

Tack för snabbt svar. Ska kolla upp det så snart jag kan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte riktigt hur du menar men de flesta renderingsproblem i OS X brukar lösa sig om man ändrar storlek på fönstret, eftersom den tvingas rita om grafiken då. Testa det om du inte redan har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...